Continental Contact Plus City topic

a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Ik ben overgestapt van St 2 naar st 3 . Iemand interesse in mijn banden? Continental winter en de std zomerbanden?
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Ik heb de Continental Contact Plus City 26x2.2 geplaatst op mijn ebike. De banden zijn dus wel in bredere maten te verkrijgen dan 1,75. Ik had eerst Schwalbe Crazy Bob banden, 26 2.35. Ik heb ze geplaatst vanwege de betere lekdichtbestendigheid. Qua comfort is er niks op aan te merken. Wel merk ik dat ik, als ik ga remmen, meer remweg heb. Ook vind ik de brede groeven aan de zijkanten irritant. Als je een bocht neemt heb je het gevoel dat je band weg glijdt, maar dat lijkt te komen doordat de brede groef opeens in contact komt met de weg.

Opzich ben ik blij met de goede lekdichtheid. Voor rechtuit rijden is het een goede band. Remweg lijkt best wel wat langer. In de bochten moet je er rustig aan mee doen. Als deze banden af zijn maar weers een kijken wat ik er op ga leggen.
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Hoe zijn de algemene ervaringen met deze band in natte omstandigheden? Ik zou deze als vervanger van de marathon 365 GT willen.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Rechtuit vind ik het een fijne band. In de regen heb ik ook geen problemen. Bij het bochten nemen bij regen wil hij wel eens gaan glijden, maar is de grip vrij snel terug. Ik had laatst echter dat mijn voorband opeens goed lek werd, net voor een bocht. Ik had niets in de gaten. Ik moest naar links en reed uiterst rechts. Ik reed niet harder dan 25 km/h omdat er daar al eens gravel gelegen had en ik al eens de grip verloren had. Ik belande echter tijdens het sturen helemaal aan de linkerkant van de weg en kon het allemaal net op de weg houden. Ik dacht bij mezelf toch veel te hard door de bocht gegaan te zijn. Bij de volgende bocht naar rechts, circa 200 meter verder, ben ik extra voorzichtig gegaan en kreeg ik weer eenzelfde gevoel. Door de veel lagere snelheid was er echter niets aan de hand. Daarna direct gestopt en pas toen kwam ik er achter dat mijn voorband leeg was. Door de relatief harde zijkant en loopvlak van de band en de geveerde voorvork merkte ik dus veel te laat dat mijn voorband leeg was. Er zat niets in de buitenband. De binnenband was lek op het naadje (Schwalbe 26 inch, volgens mij dat gedoe al eens eerder gelezen op dit forum). Ik ben echter goed geschrokken en heb besloten om toch met max 15-20 km/h een bocht te benaderen tegenwoordig.

De band rijdt verder comfortabel en ik heb er nog geen echt lek mee gereden vanwege/door de buitenband. Grip rechtuit is goed en remmen rechtuit en in een bocht ook. Bij het remmen in de bocht kan het gebeuren dat je grip verliest en dan over gaat sturen. Als je dan weer grip hebt, stuur je meer in dan verwacht, maar dat heb je in principe bij alle banden. De stevige zijkant en profielzijde kan pas laat weg geven dat je een lekke band hebt. Rechtuit is dat geen probleem.

Aangaande het nemen van bochten: Niet sneller dan 15-20 km/h de bocht in duiken. 25 km/h kan, als er geen gravel of ander sinds problemen zijn, maar dat is niet goed te overzien en dus echt te gevaarlijk. Ik denk echter dat dat bij alle banden wel zo is.
a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Ik heb nog een set liggen wegens overstap van ST2 naar st3
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Naar mijn bescheiden mening: de Contact Plus City is een meer dan prima band, maar qua grip is de Marathon 365GT echt fors beter. Aan de andere kant is de Contact Plus City weer een stuk stiller en is diens grip normaal gesproken gewoon goed.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Net iets te vaak lek gereden met de 365GT. Daarom dat ik wil wisselen. Ik twijfel tussen deze CCPC of de Continental Top Contact 2. 365 was goed qua grip, ook op natte ondergrond. Alleen neemt hij veel rotzooi op, waarschijnlijk te wijten aan het grove profiel.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik heb mijn ST2 laten afleveren op de Top Contact en heb die eraf gekegeld na mijn eerste lekke band (scherp steentje op jaagpad, ik HAAT problemen onderweg) ... nu rij ik (tot op heden lekvrij) met de CCPC.

Zeer tevreden over deze banden, je voelt wel dat de fiets zwaarder is door deze banden (eigenlijk mis ik nu nog meer dan vroeger een 12T achteraan) ... ze geven me meer comfort dan de Top Contact (deze laatste zijn 5 mm smaller) en ze zijn lekbestendiger (zie het lekke band topic)

Ik heb met beide banden in een stevige regenbui gereden en heb geen onvoorspelbaar gedrag opgemerkt, wat ik wel had met de Schwalbe BB op vochtige ondergrond (testfiets).

Voor mij een aanrader dus.

Wat de prijs betreft : ik denk dat ze momenteel hier het goedkoopste zijn.

Anderzijds zou je - wanneer je nu banden wil switchen - ook winterbanden in overweging kunnen nemen ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Ik heb ook nog winterbanden liggen voor de st2
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Hier een advertentie plaatsen, de geïnteresseerden zullen zich wel melden. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie