Die is wat comfortabeler, maar in natte omstandigheden blijft de Winter Premium toch nog iets wegvaster, heb ik de indruk
Continental Contact Plus City topic
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Denk ik ook, maar die heeft ook wat meer rolweerstand. Ik moet wel zeggen dat ik zeer tevreden ben met de CTC2, heb in de afgelopen dikke 1000km geen enkel oeps momentje met de banden gehad.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik heb toevallig vandaag de zomerbandjes er opgelegd, omdat de winterbandjes toch wel hard slijten... vooral achter. Deze winter bandjes hebben nu 4800km gelopen, dus die kunnen volgende winter nog mee.
Ik heb er nu de city plus banden opliggen. Ben benieuwd.
Ik heb er nu de city plus banden opliggen. Ben benieuwd.
- Bijlagen
-
- D3A40C53-F36D-4195-96EB-435BA67AAB78.jpeg (2.81 MiB) 4469 keer bekeken
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Toch wel een verschil vind ik: met de winter premiums lijkt het alsof de banden alles op het wegdek proberen vast te pakken (inclusief zand, steentjes en dennenappels). De city plus heeft dat minder en lijkt soepeler te rijden.
Remweg bij het huidige warme, droge weer lijkt niet veel langer. Alleen glijdt de city plus met wat minder “drama” dan de winter contis die een mooie grrooaarrr geven.
Remweg bij het huidige warme, droge weer lijkt niet veel langer. Alleen glijdt de city plus met wat minder “drama” dan de winter contis die een mooie grrooaarrr geven.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Ga je dan de minst versleten band achteraan monteren ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Nou... daar twijfel ik nog over: volgens mij is grip bij gladheid voor belangrijker dan achter. Achter vooral in de bochten.
Als ik de meest versleten band weer achter leg, kan ik de winter na komende winter af met 1 nieuwe winterband.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
"Les goûts et les couleurs ...."
Allemaal een kwestie van smaak en eigen goedgevoel naargelmang wat je erop zet.
Bij aankoop van mijn ST2 absoluut niet tevreden van die Big Ben's, plakte wel goed bij droog weer, maar zo gevoelig voor het minste dat er op straat ligt. Zoals de Flandrien's hier zegen op een jaar "vuf kiere platten tube g'had" in iets meer dan een jaar.
Veel lof gelezen over de CTC2WP en heb die er ook op gezet vorig jaar in oktober of zo. Hééél blij van, remafstand, gedrag bij slecht weer (nat), enz.
Medio april was het tijd voor een zomerbandje en ben resoluut gegaan voor de CCPC omdat ik het lekrijden tot een absoluut minimum wou herleiden. Tot nu toe is de hitrate van de straat "zero".
Continental heeft nog zo'n band die nog betere eigenschappen zou hebben maar die bestaat niet in de 50km/u-versie.
De CCPC heeft gevoelsmatig een minder hoge rolweerstand, je haalt er 1km (of 2 ??) meer uit met dat schoeisel.
In bochtenwerk in het begin had ik soms het gevoel dat ik wederom lek gereden had, nochtans zet ik m'n banden elke week keurig op 3.5 bar. Denk dat dit te maken heeft met de tekening van de band of juist die beschermlaag binnenin.
Immers ik weeg er 103 kg droog aan de haak, wat kledij en fietstassen erbij en zeg maar 115-120 kg bruto + tara 27 kg.
Da's toch +- 140-150 kg die plus de snelheid je band moet kunnen incasseren (noemen ze dat geen G's ??). Maar naarmate ik er meer en meer met reed ben ik de band gaan vertrouwen. Uiteindelijk maakt Continental ook geen rommel denk ik toch zo.
Bij mij staat maatje 55-559 erop, die dikke om in de buurt te blijven van die Schwalbe BB.
Die maat zullen ze bij Stromer toch uitgedokterd hebben als "best result" neem ik aan. Ben tenslotte ook geen banden-labo.
Of ik de beste band heb steken ? No idea. Geef gewoon mijn mening over mijn bandjes.
Allemaal een kwestie van smaak en eigen goedgevoel naargelmang wat je erop zet.
Bij aankoop van mijn ST2 absoluut niet tevreden van die Big Ben's, plakte wel goed bij droog weer, maar zo gevoelig voor het minste dat er op straat ligt. Zoals de Flandrien's hier zegen op een jaar "vuf kiere platten tube g'had" in iets meer dan een jaar.
Veel lof gelezen over de CTC2WP en heb die er ook op gezet vorig jaar in oktober of zo. Hééél blij van, remafstand, gedrag bij slecht weer (nat), enz.
Medio april was het tijd voor een zomerbandje en ben resoluut gegaan voor de CCPC omdat ik het lekrijden tot een absoluut minimum wou herleiden. Tot nu toe is de hitrate van de straat "zero".
Continental heeft nog zo'n band die nog betere eigenschappen zou hebben maar die bestaat niet in de 50km/u-versie.
De CCPC heeft gevoelsmatig een minder hoge rolweerstand, je haalt er 1km (of 2 ??) meer uit met dat schoeisel.
In bochtenwerk in het begin had ik soms het gevoel dat ik wederom lek gereden had, nochtans zet ik m'n banden elke week keurig op 3.5 bar. Denk dat dit te maken heeft met de tekening van de band of juist die beschermlaag binnenin.
Immers ik weeg er 103 kg droog aan de haak, wat kledij en fietstassen erbij en zeg maar 115-120 kg bruto + tara 27 kg.
Da's toch +- 140-150 kg die plus de snelheid je band moet kunnen incasseren (noemen ze dat geen G's ??). Maar naarmate ik er meer en meer met reed ben ik de band gaan vertrouwen. Uiteindelijk maakt Continental ook geen rommel denk ik toch zo.
Bij mij staat maatje 55-559 erop, die dikke om in de buurt te blijven van die Schwalbe BB.
Die maat zullen ze bij Stromer toch uitgedokterd hebben als "best result" neem ik aan. Ben tenslotte ook geen banden-labo.
Of ik de beste band heb steken ? No idea. Geef gewoon mijn mening over mijn bandjes.
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill)
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
-
- Veteraan
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
- Locatie: Amsterdam e.o.
- Merk SP: Stromer ST3
- Km-stand: 18000
De bekendste Amsterdamse dealer biedt de keus uit meerdere banden, maar raadde mij deze band aan als vervanger van de BB. En wel in de maat 2.20.
De haartjes raken bij mij op geen enkel punt de fiets en heb ik dus niet hoeven verwijderen.
De vorm van het karkas is anders dan die van de BB's. Die van de CCPC is iets spitser gevormd. Dat merk je vooral bij het insturen, want de fiets "valt" veel makkelijker de bocht in.
Door die spitsere vorm heeft de band over een groter oppervlak contact met wegdek tijdens een bocht.
Ik herken dat heel erg uit de tijd dat ik nog met de motor op het circuit reed. Mijn circuitbanden waren veel spitser gevormd dat mijn straatbanden. Bij de straatbanden viel de motor minder makkelijk de bocht in en moest je harder werken om hem scherp de bocht in de krijgen.
Ik vond de BB's bij droog wegdek best prima voldoen.
Maar na de eerste 1000 km kan ik niet anders dan zeggen dat bij droog wegdek de CCPC wezenlijk meer vertrouwen en meer gevoel geven.
Ik heb nog geen ervaring met regen of nat wegdek. Daar verwacht ik de meeste verbetering.
De haartjes raken bij mij op geen enkel punt de fiets en heb ik dus niet hoeven verwijderen.
De vorm van het karkas is anders dan die van de BB's. Die van de CCPC is iets spitser gevormd. Dat merk je vooral bij het insturen, want de fiets "valt" veel makkelijker de bocht in.
Door die spitsere vorm heeft de band over een groter oppervlak contact met wegdek tijdens een bocht.
Ik herken dat heel erg uit de tijd dat ik nog met de motor op het circuit reed. Mijn circuitbanden waren veel spitser gevormd dat mijn straatbanden. Bij de straatbanden viel de motor minder makkelijk de bocht in en moest je harder werken om hem scherp de bocht in de krijgen.
Ik vond de BB's bij droog wegdek best prima voldoen.
Maar na de eerste 1000 km kan ik niet anders dan zeggen dat bij droog wegdek de CCPC wezenlijk meer vertrouwen en meer gevoel geven.
Ik heb nog geen ervaring met regen of nat wegdek. Daar verwacht ik de meeste verbetering.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Ik heb er al 7000 km opzitten met deze banden en ben zeer tevreden. Koersvast, lekbestendig, stil. Uiteraard hebben ze minder grip dan de winterbanden maar glijden heb ik nog niet meegemaakt terwijl de big bens mij wel een paar keer hebben verrast. Maar goed ik neem bochten met nat weer een stuk rustiger dan bij droog en remmen in de bocht doe ik nooit tenzij ik word verrast door een mede weggebruiker. Ik zag dat je ze op 3,5 bar hebt staan? Best wel hard.Johnny Markt schreef: ↑01 jun 2019, 09:25 Ik heb deze band nu 2 maanden en heb er 1500 km mee gereden.
Bij nat wegdek ben ik al meerdere keren met een schrik vrijgekomen; de grip was niet al te best vanaf 30 km/u.
In vergelijking met de Continental Top contact 2 winter premium (viewtopic.php?f=8&t=589&p=883#p883) vindt ik de Continental contact plus City maar een glad bandje waar ik stukken minder vertrouwen in heb.
Ik zal deze band de komende zomermaanden "op"rijden, maar zodra in het najaar de regen en kou komen, gaan de CTC2WP de CCPC vervangen. Voor mij ook volgende zomer geen CCPC meer.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
-
- Pro
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 27 jan 2019, 14:03
- Locatie: Hallum
Vorige week had ik een klapband met mijn achterband (CCPC).
Mijn FM in Groningen heeft de band netjes onder garantie vervangen nadat we samen de band hadden geïnspecteerd.
De band bleek ingesleten op het contactvlak met de velg.
Eerste vraag die gesteld werd; " pomp je de band wel regelmatig hard genoeg op?"
yep... elke zaterdag naar 3,5 bar.
Mijn FM in Groningen heeft de band netjes onder garantie vervangen nadat we samen de band hadden geïnspecteerd.
De band bleek ingesleten op het contactvlak met de velg.
Eerste vraag die gesteld werd; " pomp je de band wel regelmatig hard genoeg op?"
yep... elke zaterdag naar 3,5 bar.
ST2 MY 2018 black, 983 Wh, 11-28, CCPC (3,5 bar), Kinekt 2.1, black Spurcycle, en alles van Jroen( )
Hallum-Drachten (44,7 km)
Hallum-Drachten (44,7 km)