Schwalbe Big Ben topic

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

philipbo schreef: 28 sep 2017, 20:07 Ik rijd al vrij lang motor en scooter en ben in 30 jaar nog nooit onderuit gegaan, ik kan het dus niet wijten aan onervaren rijgedrag.
Waar ik totnutoe dacht dat het commentaar op de slechte grip van de schwalbes wellicht wat overdreven was,

Zelfs op een oma fiets kan je harder door de bocht.
Ik zit zo een beetje met hetzelfde gevoel. zo slecht kunnen die Schwalbes toch niet zijn... Maar
Vanmorgen maakte mijn achterwiel ook een sprongetje, niks erg gebeurd maar ik verwachte het totaal niet. Het had niet mogen gebeuren want ik ging niet hard door de bocht maar bij het uitkomen van de bocht wou ik net versnellen (het "gas erop" bij het uitkomen van de bocht moet toch kunnen met een fiets).

IK neem de bochten (meestal) ook veel trager dan dit normaal zou moeten kunnen.
Een stromen kan je dus enkel in de bochten voorbij steken :bu:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Voeg daarbij veel kleizooi op landbouw weggetjes. ...en tis echt glad. Helpt ook geen conti tegen (die ik nog in verpakking in de schuur heb liggen)
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Even los van de banden, ik lees hier veel mensen waarbij het achterwiel zijwaarts is gaan schuiven; na mijn valpartij heb ik meteen het remmen op de motor op nul gezet zodat ik alleen nog rem op de remschijven. Een noodstop heeft dan wel een langere remweg maar je glijdt in ieder geval niet weg. Sinds die tijd gaat het een stuk beter, remmen voelt meer als op een normale fiets. Het wegglijden door motor-remmen in combinatie met schwalbes is echt gevaarlijk volgens mij. Conti + remschijf-remmen dus.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geweldige tip!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
TulipanoRosso
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 sep 2017, 16:46
Locatie: Bollenstreek

NickV schreef: 28 sep 2017, 22:57 na mijn valpartij heb ik meteen het remmen op de motor op nul gezet zodat ik alleen nog rem op de remschijven. Een noodstop heeft dan wel een langere remweg maar je glijdt in ieder geval niet weg. Sinds die tijd gaat het een stuk beter, remmen voelt meer als op een normale fiets.
Nick: hoe heb je dat gedaan? Ik wil dat voorbeeld graag volgen.
Lieven
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2017, 11:54

De banden van de Stromer zijn inderdaad niet echt geweldig qua grip, eerder slecht. Bij elke stop bij nat wegdek moet je echt opletten of je gaat onderuit.
Dus die continentals zijn mijn volgende aankoop.



Ik heb de northwave celsius ook al een paar jaar in gebruik en deze zijn echt goed en zeer goed waterdicht. Enkel als het water giet loopt het water in de schoenen langs de broek. (een regenbroek is dan de oplossing)

Op onderstaande link staan ze momenteel in promotie, deze extra zijn met een extra voering die lekker warm is in winter.
Zeker handig in de winter (uw teentjes gaan u dankbaar zijn)

https://www.vaneycksport.com/nl/northwa ... 17940.html
( voor de ge¨interesseerden, ik zie net dat niet alle maten en kleuren beschikbaar zijn, eventueel een mailtje sturen naar hen want ik dacht dat er in hun winkel nog wel meerdere maten en kleuren stonden)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De meesten, ook de meeste Stromer rijders, gaan gewoon naar de dealer voor dit soort zaken hoor. Dat maakt ook helemaal niet uit, ieder zijn vak/hobby toch?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

dat verbetert mijn zelfbeeld weer ...
Het is in ieder geval goed hier al die tips te lezen (oa spatlapje voorwiel) die je helpen met een beslissing en gelijk goede keuzes te maken (bijv banden om bij het topic te blijven!)

Bij mijn stationsfiets durf ik nog wel iets te slopen, om dat bij een fiets van ettelijke duizenden euro's te doen is wat link. :mrgreen:
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je je daar niet prettig bij voelt, inderdaad niet doen. De Stromer dealers behoren stuk voor stuk premium service te bieden dus ze kunnen je alles uit handen nemen. En als je je verzekert voor pech onderweg hoef je ook niet te stressen bij een lekke band.

Ik vind het zelf gewoon prettig om zulke dingen op eigen houtje te kunnen. Maar het scheelt ook dat ik fietsmonteur ben geweest, en elektrotechnica.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Wat ben jij nou helemaal NIET geweest Sylvia? :ai :ai :ai :bn:
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Plaats reactie