Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 27 sep 2018, 17:13 Ik rijd er nu al 7500 km mee, zonder problemen (zonder giethaartjes geïnstalleerd)
Ik was van de week bij mijn dealer, die was net een aantal dozen in maat 2.2 aan het uitpakken... heb maar gelijk even de tip van de haartjes doorgegeven en een foto uit het forum laten zien. Hij was er wel blij mee dat ik dat even zei :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Ik heb er nu ook de 1.9 onder liggen maar het staat idd wel een beetje iel. De 2.2 was mooier geweest maar ja. Eerst deze set naar eens oprijden :)
ST1X 2018 ><>
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

jick schreef: 27 sep 2018, 19:23 Ik heb er nu ook de 1.9 onder liggen maar het staat idd wel een beetje iel. De 2.2 was mooier geweest maar ja. Eerst deze set naar eens oprijden :)
Je fiets netjes houden lijkt me belangrijker :D
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

harmroest schreef: 27 sep 2018, 15:09 past de 2.20 versie van de contact plus city wel onder de stromer of is deze ook te dik?
Alle 26 x 2.20 banden passen, dat is het probleem niet. Het probleem is dat Stromer het niet toestaat. Zie ook de handleiding van je Stromer. Stromer heeft hier nog eens extra de aandacht op gevestigd bij de dealers toen bleek dat de afgietsels van de veelvuldig gemonteerde 26 x 2.20 CTCWIIP winterband complete sleuven in het frame bleek te slepen.

Als je besluit om banden te monteren in een andere maat dan vermeld in de handleiding en je krijgt hier defecten door, dan valt dit buiten garantie. En defecten aan je frame, dat wil je niet want Stromer levert geen vervangende frames. Dit is dus iets wat je in je achterhoofd zult moeten houden wanneer je hiertoe besluit. Voel je je niet zeker genoeg om dit risico weloverwogen te nemen, begin er dan niet aan. (My 2 cents: helemaal niet aan beginnen.)

Ter illustratie: enkele forumleden die de 2.20 winterbanden hebben gemonteerd dachten aanvankelijk ook dat de waarschuwing van Stromer behoorlijk overtrokken was, maar bij meerdere frames bleek maanden later wel degelijk behoorlijke schade te zijn ontstaan aan de binnenzijde van de liggende achterbrug. Kortom: iets wat nu goed lijkt te gaan (en zo ook op fora wordt beschreven) kan er over een half jaar zomaar heel anders uit zien.

Ik zie daarom sowieso al niet in waarom iemand de eisen van Stromer naast zich neer zou willen leggen. Maar als je online gaat rondvragen of een bredere band "past" of "kan", zul je altijd mensen vinden die "ja hoor" zeggen. Echter: een waarschuwing is dus wel degelijk op zijn plaats. Het MAG namelijk niet!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StroWo
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2018, 11:10

ja goed, maar krijg je schade die ervoor zorgt dat je achterbrug instort, of is het cosmetische schade aan de binnenkant van je achterbrug? Dat laatste zou voor mij niet relevant zijn; er zit ook al een slijtplek op mn crank & waar m'n fietstas aangrijpt.

heb trouwens net een paartje 2.20 binnen, ben benieuwd. Ook bij Stromer in A'dam is dit trouwens de maat als je ze aanschaft! Daar werd me verteld dat de 2.20 een beter weggedrag & meer grip geeft.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb sleuven gezien waarbij niet alleen de lak eraf was. De sleuven zaten in het alu frame. Ik zou zelf niet willen rondrijden met een frame dat niet meer intact is, omdat je nooit kunt inschatten of en zo ja wanneer het een keer gaat breken met alle veiligheidsrisico's van dien.

Dat een dealer tegen (extra) officiële informatie van Stromer in toch 2.20 banden monteert, tja...dan iedereen maar eigenwijs.

Als de dealer je op schrift meegeeft dat zij aansprakelijk zijn als montage van deze 2.20 banden tot schade leidt (binnen en buiten garantie): dan is het natuurlijk helemaal dikke prima. Doet de dealer dat?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Helemaal al mee eens stromer, alleen bijvoorbeeld de 1.90 van de winter conti staan niet in het lijstje maar vallen wel binnen de range, en heb hierover een mail gestuurd naar stromer en die adviseren ook deze winterbanden :) dus groter is af te raden, maar dit kan en Mag schijnbaar wel
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

heeft iemand tips voor het wisselen van de banden, kan niet heel duidelijk iets terug vinden op het forum. Voorwiel van de st2 met een 6 mm inbus losmaken? En het achterwiel met 5mm? Sowieso eerst de batterij eruit en de motorkabel loshalen van het achterwiel?
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit staat keurig in de handleiding uitgelegd, inclusief afbeeldingen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Stromeur schreef: 01 okt 2018, 09:35 Dit staat keurig in de handleiding uitgelegd, inclusief afbeeldingen.
@stromeur Ik heb ook eerst de handleiding bekeken maar als ik de handleiding open dan staat er alleen iets over het achterwiel maar niks over het voorwiel :( kan zijn dat ik erover heen kijk? De inbus van het voorwiel is ook anders dan achter.
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Plaats reactie