Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

JMO68
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2020, 10:01
Locatie: Best

Vandaag de BigBens eraf gehaald en nieuwe Continental TCWIIP 26 x 2,2 erop gelegd. Gisteren in een goed uur ALLE giethaartjes eraf geknipt (na alle waarschuwingen in dit topic vond ik dat wel verstandig om te doen) . Diverse methodes geprobeerd: klein schaartje, scherp mesje, grote nagelknipper... De laatste (nagelknipper) werkt het beste, maar het is sowieso fijn om af te wisselen, want je krijgt er kramp van in je vingers...

Wielen eruit halen en erin zetten was eigenlijk heel eenvoudig. Ik heb voor het achterwiel de tip uit dit topic gebruikt om een spanbandje te gebruiken om het wiel omhoog te houden. Niks gemerkt van een busje o.i.d. dat niet goed zou kunnen zitten.

Ook het op de velg plaatsen van de banden ging zeer gemakkelijk. Ik heb met mijn racefiets banden (ook conti's) laatst heel wat meer moeite gehad. Misschien zijn ze in de maat 2,2 iets ruimer of zijn ze in de loop der jaren verbeterd op dit punt?

Als laatste mijn remblokken opnieuw gericht (ook hier gelezen) : boutjes in remblok los, rem inknijpen, remblok vast draaien, rem los. Werkt perfect.

Al met al ben ik zeer tevreden en heb ik dankzij jullie goede tips en ervaringen een aardig bedrag aan FM kosten kunnen uitsparen :d3:
ST1x nov 2017 sport 20“ Charcoal - 814 Wh - 20 km enkel - Conti TCWIIP 2,2 - van Zijp - Ortlieb Backroller Pro Plus - Abus pedelec 2.0 Ace - Abus Ivy 9210
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JMO68 schreef: 05 okt 2020, 17:29 Niks gemerkt van een busje o.i.d. dat niet goed zou kunnen zitten.
Ofwel dat busje zit om je as heen en het is onmogelijk om het achterwiel per ongeluk verkeerd terug te plaatsen. Ofwel het busje zit er niet op, en je kunt per abuis (en waarschijnlijk met een beetje aandringen) het achterwiel in de verkeerde positie terugplaatsen. Met bij één van de volgende ritten een doorgedraaide motor, die daarmee de bekabeling aan gort trekt (dus einde motor) tot gevolg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Klaas1983 schreef: 05 okt 2020, 17:26 Ik zie het idd! Is het afknippen van de gietharen afdoende? Nu weer vervangen vind ik ook wel weer wat...
Ja, dat is afdoende. Tip: met een tondeuse schijnt het erg gemakkelijk te gaan :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Klaas1983 schreef: 05 okt 2020, 17:26 Nu weer vervangen vind ik ook wel weer wat...
Het vervangen van die spaak houdt heel wat meer in ... bizar dat niemand (FM/gebruiker) dat opmerkte.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Klaas1983
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 jan 2018, 13:28

Nooit gezien idd! Geen idee ook hoe lang het er zit. Moet dat echt met spoed vervangen worden? ik heb hem net opgehaald... fiets het liefst op mn eigen fiets ipv een leenfiets :D
JMO68
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2020, 10:01
Locatie: Best

Stromeur schreef: 05 okt 2020, 17:56
JMO68 schreef: 05 okt 2020, 17:29 Niks gemerkt van een busje o.i.d. dat niet goed zou kunnen zitten.
Ofwel dat busje zit om je as heen en het is onmogelijk om het achterwiel per ongeluk verkeerd terug te plaatsen. Ofwel het busje zit er niet op, en je kunt per abuis (en waarschijnlijk met een beetje aandringen) het achterwiel in de verkeerde positie terugplaatsen. Met bij één van de volgende ritten een doorgedraaide motor, die daarmee de bekabeling aan gort trekt (dus einde motor) tot gevolg.
Nu ik lees wat de functie van het onderdeel is, begrijp ik waar het zit: inderdaad om de as heen en daar vast mee verbonden. Het is een driehoekige 'schijf' die maar op één manier in het frame past. Heb ik gelukkig goed gedaan.. :bf:
ST1x nov 2017 sport 20“ Charcoal - 814 Wh - 20 km enkel - Conti TCWIIP 2,2 - van Zijp - Ortlieb Backroller Pro Plus - Abus pedelec 2.0 Ace - Abus Ivy 9210
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooizo! :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Caje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 dec 2019, 22:16

Na veel wikken en wegen, lezen in dit topic alsook het speed pedelec 27,5” banden topic, heb ik de Conti TopContact Winter 27,5 x 2 (50-485) aangeschaft voor mijn ST3.
Op 20 min’jes lag de nieuwe band op mijn voorwiel. Maar voor ik verder doe met het achterwiel toch maar even checken of ik de juiste banden heb besteld 🤔. Ik wist dat de maten niet helemaal dezelfde zijn als de originele ST3 banden maar het verschil is toch wel heel groot, vooral de diameter. Zo is er nu heel veel ruimte tussen de band en het spatbord. De omtrek scheelt maar liefst 7,2 cm! (122,2 versus 115 cm). Zag ik iets over het hoofd wat de conti winterbanden betreft?
Stromer ST3 sport black xl - 983W / Cratoni Smartride black / Abus Bordo Granit 110cm / spatbordverlengers voor / Vaude aqua back / New Looxs Varo Racktime
Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

50-584 zul je bedoelen. Deze is inderdaad in stuk smaller.
Ik heb die nog op men st2 gehad die standaard kleinere banden heeft dan de ST3 en deze vond ik toen ook klein.
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Caje schreef: 02 nov 2020, 18:53 Zag ik iets over het hoofd wat de conti winterbanden betreft?
Nee je ziet niks over het hoofd. De Pirelli op jouw ST3 is 27,5 x 2,25". De Continental Top Contact II is 27,5 x 2". Je hebt gekozen voor een band die niet aan de door Stromer opgegevens specs voldoet. Daar wordt hier in diverse forumtopics nogal makkelijk over gedaan, en dan met name over of dit kwaad kan voor de velg, of dat dat commerciële bla is van Stromer. (Ongeacht wat waar is, ik zou mezelf altijd aan de specs houden, dat adviseert Continental zelf ook).

Maar het verschil in maat zie je inderdaad ook met het blote oog, dat is logisch.

Eigenlijk willen we gewoon allemaal een CTCIIWP in 27,5 x 2,25", want die is beter dan de winter Vee. Maarja, die is er niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie