Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Wiebe schreef: 20 okt 2018, 21:36 Idd, zullen we toch voor stoer moeten gaan... :cool2:
:bj

Ik vind het er persoonlijk wel strak uitzien overigens..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
heintjep
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 sep 2017, 18:56
Locatie: Helmond

:D :D
ST1 Wit * 522Wh gouden accu * Schwalbe Big Bens * Grijze Abus Pedelec+ helm * Cat-ears * Northwave Husky winterschoen * Shimano Click'r combipedalen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 20 okt 2018, 17:17 Met deze kleinere banden ziet de fiets er wel een pak minder stoer uit. :bj
Snap ik. Ik moest er ook aan wennen toen ik van een ST1 X met 2,15" BB's overging naar de ST2 X met 2,00" CTCII banden. Dat oogt echt heel erg raar. (Helemaal toen ik de ST5 ging testen met 2,25" sloffen en thuis weer op mijn Es stapte.)

Maar het went en ik vind het toch niet lelijk, die smallere winterbanden. Vorig jaar zag ik bij mijn dealer twee Stromers naast elkaar staan, eentje met de 2,20" winterbanden en eentje met de 1,90" variant. Het stoere profiel van de winterbanden maakt echt heel veel goed en ik vond de smallere versie zeker niet lelijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
buco

Gisteren heb ik voor de eerste keer mijn Big Bens er onderuit gehaald en er de Top contact Winter II Premium (kortere naam kon niet :roll: ) onder gezet.

Ik moet zeggen dat ik voorlopig erg positief ben. Ik vind de fiets beter insturen, rustiger gedrag in de bochten en meer grip (denk ik toch).
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

buco schreef: 22 okt 2018, 08:35 (kortere naam kon niet :roll: )
De marketing afdeling heeft zeker gedacht: lang is goed, langer is beter :av
buco schreef: 22 okt 2018, 08:35 Ik moet zeggen dat ik voorlopig erg positief ben. Ik vind de fiets beter insturen, rustiger gedrag in de bochten en meer grip (denk ik toch).
Heel veel plezierige kilometers komende tijd! Nog meer redenen om met een grote grijns te fietsen :bp:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

buco schreef: 22 okt 2018, 08:35 Top contact Winter II Premium (kortere naam kon niet :roll: )
Gelukkig hebben enkele forumleden daar een oplossing voor bedacht. Jij rijdt nu op CTCWIIP banden ;) (Al moet ik zelf wel steeds enorm zoeken naar waar ik die "II" moet neerzetten.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromernoobie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2018, 18:14
Locatie: Schelle
Merk SP: Stromer

Voor de leden die de CTCWPII in 2.20 versie hebben zonder haartjes. Is er dan eventueel nog kans van schade op het frame of valt die weg?
Ik zit nog met de twijfel voor de 1.90 waardoor mijn ww traject wellicht langer zou kunnen worden omdat de Omni zich op 2.15 insteld of is hier een oplossing voor?

Dus: momenteel nog de kat wat uit de boom kijken en op de BB eventjes blijven rijden.
ST2 2018 met bodyfloat, Ortlieb Hi-vis en Spurcycle fietsbel; Giro Bexley Mips. WW verkeer Scheldelaan Antwerpen
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Na een jaar rijden zie ik nu niets bijzonders.

Het is wel noodzakelijk de haartjes te kortwieken. Vorig jaar, na een paar weken dat ik mijn fiets had, werd dit opgemerkt op het forum. Toen ik ging kijken bij mijn achterwiel zag ik inderdaad een slijtage plek.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ook bij mij haartjes weggeknipt bij de 2.2 versie en na 1 jaar 0 schade.
Ik fiets het hele jaar door met deze banden en ik wil geen andere banden meer.

P.s . Schade kan alleen door de haartjes van het achterwiel onstaan.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ook bij mij haartjes weggeknipt bij de 2.2 versie en na 1 jaar 0 schade.
Ik fiets het hele jaar door met deze banden en ik wil geen andere banden meer.

P.s . Schade kan alleen door de haartjes van het achterwiel onstaan.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Plaats reactie