Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stromeur schreef: ↑11 okt 2017, 10:11
Het verschil in weggedrag tussen jouw ST2 S en Reinouts ST1 X kan misschien ook nog mede verklaard worden uit het feit dat Reinout standaard met twee behoorlijk zware Ortliebs rijdt. Veel extra gewicht op het achterwiel dus.
Dat is waar maar ik gooi wel extra lichaamsgewicht in de schaal door zware botten , dat scheelt minstens 1 tas.
Ik reed net 48 km/uur over een weg met nieuwe asfaltlaag, super strak en glad, hoorde ik opeens de banden zingen... Zouden het die zanghaartjes zijn?
Die haartjes zijn bij mij trouwens al afgesleten.....
Ik hoorde van Nelis dat de ruimte tussen velg en spatbord bij de St2s wat kleiner was dan bij de St1x; dus jij zal daar meer "last" van hebben gehad.
Ben trouwens weer blij dat mijn eigen fiets heb. Een dagje leenfiets (hoe perfect ook bedoeld) liet weer precies merken waarom sommige accessoires & veranderingen bijna essentieel zijn: spatlap, vering, normale standaard, winterbanden.......
Deze dagen zijn de boeren goed in de weer dus overal ligt troep; doe daar een gezonde hoeveelheid regen overheen en je hebt een lekker smerig wegdek. Doe mij maar een goed profiel !
Ik wil mijn banden gaan vervangen van mijn stromer. De keuze is gevallen op de Continental Top CONTACT Winter II Premium . Echter wilde ik gelijk ook mijn binnenbanden vervangen. Is dit nodig bij 7000km en 2 jaar oud? Zo ja, waar moet ik rekening mee houden. Ik wil dezelfde (autoband)ventiel. Maar waar moet ik meer op letten, naast de maat van 26 inch?
mijn Big Ben's zijn na 7500 km in een klein half jaar vervangen door die winter-Conti's. De binnenbanden heb ik gewoon laten zitten.
In kilometers zitten we bijna op hetzelfde; maar mijn binnenbanden hebben nog nauwelijks slijtage gehad van plakken en zo. Hoe is de toestand van jouw binnenbanden na 2 jaar ?
Ik lees hier nu allemaal zeer positieve verhalen over de conti winterbanden. Nu heb ik de gewone conti's om mijn st1x. Ik vraag me dan ook af of het voor mij zin heeft om de winterbanden aan te schaffen. Ik ben voornemens van de winter alleen met mooi droog weer te stromeren. Bij gladheid e.d. pak ik nl gewoon de auto.
Wat denken de experts hiervan?
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla...
Dan denk ik dat de "gladste" periode voor jou nu is: veel drek en blad en andere meuk op de weg. Zodra dat allemaal weg is en de droge winter aanbreekt, red je het volgens mij prima op je normale Continental Top Contact II banden. Dan blijft je actieradius en hoge gemiddelde snelheid ook meer in takt.
Maar het definitieve eindoordeel laat ik aan de Stromers mét winterbanden over.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromeur schreef: ↑13 okt 2017, 22:01
Dan denk ik dat de "gladste" periode voor jou nu is: veel drek en blad en andere meuk op de weg. Zodra dat allemaal weg is en de droge winter aanbreekt, red je het volgens mij prima op je normale Continental Top Contact II banden.
Denk dat je daar wel een punt hebt..
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla...
Ik ben ook zo'n mooi-weer-rijder maar desondanks neem ik geen risico met de grip van mijn banden. Eén valpartij kan je maandenlang uitschakelen zodat ik geen moeite heb met de extra kosten van winterbanden.