Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elsje schreef: ↑24 mar 2018, 08:11
Haartjes er goed af halen met een mesje en klaar is kees. Het zijn er veel dus geduld moet je wel hebben
Volgend weekend wil ik de banden gaan wisselen.
Even snel een controle uitgevoerd. Geen schade te zien of te voelen. Voor de zekerheid de haartjes eraf gesneden. Inderdaad het zijn er veel maar weg is weg.
Ik twijfel of ik een bandenwissel ga doen. Vind deze banden perfect rijden. Ik heb meer ervaring met de Conti’s (4000 km) dan met de BB (1000 km)
Iemand een goed advies, behalve dan dat de Conti’s mogelijk sneller zullen slijten?
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
Tomasj schreef: ↑24 mar 2018, 19:32
Met het zien van die foto's begin ik toch te twijfelen of ik die brede Conti Top City II wil laten plaatsen...
Goed idee om de smalle te nemen. Als ik dit had geweten had ik hier uiteraard nooit voor gekozen. Deze dikke winterbanden rijden wel heel erg lekker comfortabel. Kwestie van smaak maar mijn auto vind ik ook lekker comfortabel rijden op mijn (toevallig ook)conti winterbanden.
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
CKR schreef: ↑23 mar 2018, 23:00
Vandaag de winterconti's gewisseld voor de zomerbanden. Hebben 1.250km onder mijn nieuwe ST2S gezeten.
Mijn frame is beschadigd. Het zijn een soort sleuven op de linker liggende achtervork ter hoogte van de banden. Mogelijk door de haartjes van de winterband? Ik heb niets gemerkt qua aanlopen oid.
Welke maat winterbanden had je erop liggen? De smalle of de brede? De brede zijn 55-559 (26x2.20). Dit formaat wordt door Stromer afgeraden, helaas precies om de reden waarvan jij nu een foto hebt geplaatst: de afgietsels/haartjes op de band slepen langs het frame en dan kan dit het gevolg zijn. Ik zie dat de binnenkant van je spatbord ook is aangetast. Balen zeg.
Niet iedereen heeft er last van met de brede winterband, maar jouw Stromer dus duidelijk wel. Het hangt ook af van hoe goed het wiel nog gecentreerd is, en aangezien jij het probleem aan één kant hebt, denk ik dat de breedte van de band i.c.m. een niet volledig gecentreerd wiel de boosdoener is.
Thnx voor je reactie.
Ik had al een vermoeden. Frame is binnen 1.250km al behoorlijk beschadigd. Aluminium is niet door en zo te zien geen effect op de stijfheid of constructie. Dit moet niet nog een winter inslijten want dan vermoed ik wel serieuze schade.
Ik heb idd de brede variant winterbanden. Rijden super, dat dan weer wel.
Voordeel dat ik een biljart kapsel heb, dus ik heb nog wel een oude tondeuse liggen die de haartjes van de banden er wel af krijgt. Rubber haartjes zijn wel erg stug en verbaasd me achteraf niet dat ze schade veroorzaken.
Wel prettig idee dat iedereen van het forum nu met mijn foto's serieus is gewaarschuwd.
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
CKR schreef: ↑24 mar 2018, 21:27
Aluminium is niet door en zo te zien geen effect op de stijfheid of constructie.
Gelukkig maar! Lakstiftje er overheen, haartjes wegscheren, achterwiel (laten) centreren, frame wel even laten controleren door de dealer en gaan met die Stromer
CKR schreef: ↑24 mar 2018, 21:27
Wel prettig idee dat iedereen van het forum nu met mijn foto's serieus is gewaarschuwd.
Yep, jouw foto's zeggen meer dan duizend technische leaflets van Stromer bij elkaar. Maar ik vind het wel ontzettend jammer voor jou. Hopelijk kun je de schade een beetje mooi wegwerken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ok na minder dan 200 km staat de achterband al plat.
Die banden gaan dus richting de VUILBAK.
Ik heb met een andere fiets 20.000 km op één paar banden gereden zonder 1) ze op te pompen en 2) ooit plat te vallen
Er mogen er dus zo op. Was iets met kevlar er in dacht ik
tim schreef: ↑28 mar 2018, 15:46Ok na minder dan 200 km staat de achterband al plat.
Die banden gaan dus richting de VUILBAK.
Ik heb met een andere fiets 20.000 km op één paar banden gereden zonder 1) ze op te pompen en 2) ooit plat te vallen
Er mogen er dus zo op. Was iets met kevlar er in dacht ik
Tim,
Dat heet gewoon pech. Ik had mijn banden erop gezet, 50 meter gereden en in de garage. Komt mijn vrouw even later en vraagt, moet je die band niet oppompen? Zat er een nietje in. Dat zegt niets over de band. Paar dagen later weer lek en weer een nietje. In het begin het ik 4 lekke banden gehad, 2 voor en 2 achter. Nu ongeveer 4000Km verder helemaal niets. Die Conti’s rijden perfect vind ik.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km