Wat is mijn actieradius? Het complete verhaal

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gezien de vele vragen/discussies over actieradius zie ik de relevantie wel.

Er zullen best gaten in details te schieten zijn voor wie dat per se wil. Heb ik elders ook voorbij zien komen, b.v. een 'grafiek' (zo zou ik het niet eens willen noemen, het zijn icoontjes) over luchtweerstand die niet lineair mag zijn. Maar op hoofdlijnen - antwoord op de vraag: welke factoren hebben invloed op de actieradius en hoe? - klopt het gewoon.

Voor een n00b en voor iedereen die geen behoefte heeft om twee decimalen achter de komma te kijken is dit bruikbare informatie. Ik schat dat dat zo'n 95% van de SP-rijders is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Stromeur schreef: 22 jun 2021, 22:06 Gezien de vele vragen/discussies over actieradius zie ik de relevantie wel.

Er zullen best gaten in details te schieten zijn voor wie dat per se wil. Heb ik elders ook voorbij zien komen, b.v. een 'grafiek' (zo zou ik het niet eens willen noemen, het zijn icoontjes) over luchtweerstand die niet lineair mag zijn. Maar op hoofdlijnen - antwoord op de vraag: welke factoren hebben invloed op de actieradius en hoe? - klopt het gewoon.

Voor een n00b en voor iedereen die geen behoefte heeft om twee decimalen achter de komma te kijken is dit bruikbare informatie. Ik schat dat dat zo'n 95% van de SP-rijders is.
Alle informatie is bruikbaar natuurlijk.

Maar dit gaat juist wel over de 2 cijfers achter de komma voor mijn gevoel. Mocht je alles strict uitvoeren dan haal je misshcien op een dagelijkse rit van 30km bv. maar 1 a 2% winst.

Ze zeggen bv. met recuperatie 20% verbetering. Ja leuk, als je boven aan de cauberg woont en je werkt beneden. Dan kan je idd, relatief veel winst halen. Maar eind van de dag moet je weer omhoog en dan is het weg he.
Dus ja inkoppertjes maar wel met half verhaal.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Eens.

De belangrijkste factor waar je onderweg iets aan hebt staat er niet in: de snelheid waarmee je rijdt. Mocht je met range anxiety zitten dan is de meest effectieve manier om verder te komen wat langzamer gaan rijden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie