ST4 - Belt drive (2022)

Gebruikersavatar
mrstrom
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 624
Lid geworden op: 29 okt 2018, 08:07
Locatie: NL nh

Lijkt wel of elk topic tegenwoordig uitmond in discussie over de accu capaciteit en dat die "heel slecht" zou zijn. Terwijl er volgens mij niemand op het forum is die zijn accu heeft laten vervangen onder garantie of misschien zelfs in een strijd zou zijn met zijn dealer om dat te kunnen laten doen.

Dus graag on topic....

ST4: Grotere accu, ABS, Riem mits een goede versnelling hub/pinion dat aan kan. Paar versnellingen is voldoende gebruik nu ook alleen de kleinste 4. ANders nog liever weer ketting gewoon. EN... Mooi weggewerkte, duidelijke en goed bedienbare richtingaanwijzers!!!!. Sterkere motor mag ook, geen must.
On the move: ST3 LE, body float
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Micronesia
Berichten: 667
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST1 2019
Km-stand: 16001

Het zelfde recept, en dat voor max 8000 Euries. Als er perse een riem op moet mag het iets meer zijn
Groet, Peter
bartje369
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: omg. Hoge Veluwe
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 7500

mrstrom schreef: 09 jun 2021, 09:32 Lijkt wel of elk topic tegenwoordig uitmond in discussie over de accu capaciteit en dat die "heel slecht" zou zijn. Terwijl er volgens mij niemand op het forum is die zijn accu heeft laten vervangen onder garantie of misschien zelfs in een strijd zou zijn met zijn dealer om dat te kunnen laten doen.

Dus graag on topic....

ST4: Grotere accu, ABS, Riem mits een goede versnelling hub/pinion dat aan kan. Paar versnellingen is voldoende gebruik nu ook alleen de kleinste 4. ANders nog liever weer ketting gewoon. EN... Mooi weggewerkte, duidelijke en goed bedienbare richtingaanwijzers!!!!. Sterkere motor mag ook, geen must.
Me scusa... Ik kan me inderdaad wel vinden in de grotere batterij. De komende 2 weken doe ik met m'n "ouwe" ST2 40km enkele reis per dag. Dan vliegen de procentjes er wel vanaf...
Maar m'n wens ging meer om een wat uitgebreider BMS, zoals eerder aangegeven. Die de cellen gedurende het laden balanceert IPV alleen bij 4.2V.

Verder lijkt een riem me fantastisch, of pinion, maar dan wel minstens 8 versnellingen... De huidige ST2 zou er voor mij te weinig hebben denk ik. De onderhoudsvrije riem spreekt me wel erg aan, genoeg zand en meuk tussen de ketting gehad, wat hem ruk doet schakelen...
ST2 2015, - 7000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Address 110 - 7000km
Polo TSI 2010 - 278.000km [LPG - Vialle LPdi]
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Jins
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22

bartje369 schreef: 10 jun 2021, 14:14 Maar m'n wens ging meer om een wat uitgebreider BMS, zoals eerder aangegeven. Die de cellen gedurende het laden balanceert IPV alleen bij 4.2V.
Dat kan met actief balanceren. Er wordt continu gebalanceerd indien nodig. Dus ook tijdens het rijden, als je fiets stil staat, tijdens het laden,...
Ik doe het in een andere toepassing met een capacitief BMS.
Meer info in hoofdstuk 5: https://repository.tudelft.nl/islandora ... J/download
Gebruikersavatar
mrstrom
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 624
Lid geworden op: 29 okt 2018, 08:07
Locatie: NL nh

bartje369 schreef: 10 jun 2021, 14:14
mrstrom schreef: 09 jun 2021, 09:32 Lijkt wel of elk topic tegenwoordig uitmond in discussie over de accu capaciteit en dat die "heel slecht" zou zijn. Terwijl er volgens mij niemand op het forum is die zijn accu heeft laten vervangen onder garantie of misschien zelfs in een strijd zou zijn met zijn dealer om dat te kunnen laten doen.

Dus graag on topic....

ST4: Grotere accu, ABS, Riem mits een goede versnelling hub/pinion dat aan kan. Paar versnellingen is voldoende gebruik nu ook alleen de kleinste 4. ANders nog liever weer ketting gewoon. EN... Mooi weggewerkte, duidelijke en goed bedienbare richtingaanwijzers!!!!. Sterkere motor mag ook, geen must.
Me scusa... Ik kan me inderdaad wel vinden in de grotere batterij. De komende 2 weken doe ik met m'n "ouwe" ST2 40km enkele reis per dag. Dan vliegen de procentjes er wel vanaf...
Maar m'n wens ging meer om een wat uitgebreider BMS, zoals eerder aangegeven. Die de cellen gedurende het laden balanceert IPV alleen bij 4.2V.

Verder lijkt een riem me fantastisch, of pinion, maar dan wel minstens 8 versnellingen... De huidige ST2 zou er voor mij te weinig hebben denk ik. De onderhoudsvrije riem spreekt me wel erg aan, genoeg zand en meuk tussen de ketting gehad, wat hem ruk doet schakelen...
Offtopic, maar hoe weet je wat de huidige BMS doet?
On the move: ST3 LE, body float
Plaats reactie