De uitwisseling van gegevens en besturing tussen de verschillende schakelingen in onze Stromer verloopt via CAN BUS.
Onze lader, controller, de Supernova M99 PRO, onze batterij wordt via deze bus aangestuurd. Er is daarvoor een protocol uitgewerkt.
Analyse op de BUS van dit protocol kan een expert helpen bij het begrijpen van heel wat onverklaarbare fouten en problemen (zoals onder bij de vele "LAADGEHEIMEN").
Zelf hoop ik midden 2018 hierover, via dit forum, meer uitleg te kunnen geven.
Alle hulp van jullie is welkom. Maak gebruik van privéberichten indien uitgebreide datasheets uitgewisseld worden.
CAN BUS
-
- Pro
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
- Locatie: Hier
- Merk SP: ST2
- Km-stand: Veel
Canbus is al jaar en dag (1983 ontworpen door Bosch) in gebruik op van alles met verbrandingsmotoren en nu voor het eerst op fietsen
wat info op https://en.wikipedia.org/wiki/CAN_bus
Wat de lading betreft gaat alles via de 4 contacten in de stekker
zie
Rosenberger Power Data Connectors
of ook hier met nog veel ander weetjes van Stromer
https://www.google.be/search?q=stromer+ ... 9309451001
Ik wil wel proefkonijn zijn. Bij mij werkt t helemaal niet meer op de fiets zelf
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.