Riemaandrijving
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22995
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Wat is jouw definitie van 'high end' en wat ben je bereid om ervoor te betalen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- JanR
- Expert
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
- Locatie: Noord-Brabant
- Merk SP: Stromer St2 pinion
- Km-stand: 24048
High-end = topsegment. Mag ieder het zijne van vinden.
En een riem op een ST3 of 5 als optie zou mooi zijn. Moet je wel het frame doorzagen
En een riem op een ST3 of 5 als optie zou mooi zijn. Moet je wel het frame doorzagen
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Zal op de volgende versie van de ST3 en ST5 wel komen toch? Begint nu pas gemeengoed te worden.
Niet iedereen wil een riem, er zijn nog genoeg voorstanders van ketting en cassettes (in kleine stapjes schakelen).
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22995
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Eens.
Daarnaast: de ST3 en de ST5 zijn inmiddels drie jaar oud.
De ST2 met riem is er net. Stromer liep inderdaad wat achter op de concurrentie (op R&M en dat weten ze zelf ook).
Maar verder:
- Het aantal uitgeleverde MTB Cycletech Code 45's is op één hand te tellen en dan hou ik nog vingers over ook. Nu zijn ze er maar helemaal mee gekapt.
- Kettler wilde er al in 2018 eentje met riem uitbrengen, maar hun motorfabrikant Go Swiss ging over de kop. Inmiddels is-ie er wel; de Velossi 2.0.
- R&M zit al wat langer in de riemen maar daar krijg je die gribus van een Enviolo naaf en middenmotor bij, die rijdt geen 45km/u.
- Trek hobbelt sinds 2019 ook mee op de 'geen 45km/u' Enviolo/Bosch-trein.
- ELLIO is er vorig jaar bij gekomen, maar dat is een totaal anders opgezette bike en zeer kleinschalig.
Ik zal vast een paar kleintjes vergeten die bijna niks verkopen.
Klever de enige fabrikant die vorig jaar een goeie klapper heeft gemaakt met de X-Speed PINION.
Het is dus niet alsof de riemen ons al jaren om de oren vliegen. Alleen R&M boert er best goed mee, maar in de achterwielmotoren waar je wél 45km/u mee kunt rijden is de situatie heel anders. Zo snel gaat het allemaal niet in de relatief 'niche' SP-markt.
Voor de Stromer toekomst:
De ST5 wordt vernieuwd en krijgt ABS. Het is maar net aan welke high-end je belang hecht. Die ABS heb ik getest, werkt fenomenaal.
Ik verwacht (en hoop) dat de ST3 wordt opgevolgd door b.v. een ST4 met riem en grotere accu. Maar ik vrees voor een high end prijs (of Stromer gaat bezuingen op onderdelen die ik er wel graag op zie). De prijs van de ST5 met ABS stijgt, dus dan kan die 'nieuwe Drie' ook naar boven opschuiven.
Maar als dat gebeurt zou er voor Stromer dus een model met riem in de midden- en hogere klasse beschikbaar zijn.
Daarnaast: de ST3 en de ST5 zijn inmiddels drie jaar oud.
De ST2 met riem is er net. Stromer liep inderdaad wat achter op de concurrentie (op R&M en dat weten ze zelf ook).
Maar verder:
- Het aantal uitgeleverde MTB Cycletech Code 45's is op één hand te tellen en dan hou ik nog vingers over ook. Nu zijn ze er maar helemaal mee gekapt.
- Kettler wilde er al in 2018 eentje met riem uitbrengen, maar hun motorfabrikant Go Swiss ging over de kop. Inmiddels is-ie er wel; de Velossi 2.0.
- R&M zit al wat langer in de riemen maar daar krijg je die gribus van een Enviolo naaf en middenmotor bij, die rijdt geen 45km/u.
- Trek hobbelt sinds 2019 ook mee op de 'geen 45km/u' Enviolo/Bosch-trein.
- ELLIO is er vorig jaar bij gekomen, maar dat is een totaal anders opgezette bike en zeer kleinschalig.
Ik zal vast een paar kleintjes vergeten die bijna niks verkopen.
Klever de enige fabrikant die vorig jaar een goeie klapper heeft gemaakt met de X-Speed PINION.
Het is dus niet alsof de riemen ons al jaren om de oren vliegen. Alleen R&M boert er best goed mee, maar in de achterwielmotoren waar je wél 45km/u mee kunt rijden is de situatie heel anders. Zo snel gaat het allemaal niet in de relatief 'niche' SP-markt.
Voor de Stromer toekomst:
De ST5 wordt vernieuwd en krijgt ABS. Het is maar net aan welke high-end je belang hecht. Die ABS heb ik getest, werkt fenomenaal.
Ik verwacht (en hoop) dat de ST3 wordt opgevolgd door b.v. een ST4 met riem en grotere accu. Maar ik vrees voor een high end prijs (of Stromer gaat bezuingen op onderdelen die ik er wel graag op zie). De prijs van de ST5 met ABS stijgt, dus dan kan die 'nieuwe Drie' ook naar boven opschuiven.
Maar als dat gebeurt zou er voor Stromer dus een model met riem in de midden- en hogere klasse beschikbaar zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik heb mijne nu 3jaar, nog 2jaar en dan kan ik wat anders nemen ivm KIA/MIA. Als er dan een versie is met riem, ABS en andere gadgets, is het weer een leuk moment om te swichten.
Het kan perfect zonder het doorzagen van het frame, kijk maar eens naar deze oplossing van R&M :
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
hoevele weerstand zal zo'n rolletje nog geven?
natuurlijk heb je vermogen genoeg en zal je het niet direct merken, maar 2 a 3% verlies?
natuurlijk heb je vermogen genoeg en zal je het niet direct merken, maar 2 a 3% verlies?
- JanR
- Expert
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
- Locatie: Noord-Brabant
- Merk SP: Stromer St2 pinion
- Km-stand: 24048
RM moest wel voor een spanrol kiezen ivm de verende achterbrug.
Die paar procent maakt niet veel uit met een middenmotor.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.