Een ST2 heeft ondanks zijn vaste achtervork ook een spanrol ...
Riemaandrijving
Zopas eens configuratie gedaan op site van Stromer
ST1 met zadel/voorvorkvering, optie Omni C en zwaarste batterij = 6772 €
ST2 met zadel/voorvorkvering, Omni C is standaard en zwaarste batterij = 7662 €
Maw. optie riem is 890 € meerprijs. Verder zijn ST1 en ST2 nagenoeg gelijk (miniem verschil in motor)
890 voor een riem is toch veel?
Of vergis ik mij hier...
ST1 met zadel/voorvorkvering, optie Omni C en zwaarste batterij = 6772 €
ST2 met zadel/voorvorkvering, Omni C is standaard en zwaarste batterij = 7662 €
Maw. optie riem is 890 € meerprijs. Verder zijn ST1 en ST2 nagenoeg gelijk (miniem verschil in motor)
890 voor een riem is toch veel?
Of vergis ik mij hier...
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22998
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Nee.
ST2: riem, hub (dat is het duurste onderdeel), krachtigere motor (ondersteuning ST1/ST2 is in de praktijk redelijk vergelijkbaar), betere banden, koplicht met grootlichtfunctie, OMNI C dus meer connectiviteit.
Dat kost je samen 890 euro, niet alleen dat stukje riem.
Maar hey, niemand dwingt je om iets te kopen dat je overpriced vindt
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ofwel: de banden zijn een paar tientjes verschil, dus met dezelfde OMNI is het prijsverschil 870 Euro. Daarvoor krijg je:
+ groot licht (wat mij betreft onmisbaar als je in de pikdonker over onverlichte wegen of paden moet
+ geen kettingonderhoud meer (als je in weer en wind rijdt is dat echt serieus fijn!)
- (minpunt) grotere stappen tussen de versnellingen en dit is niet te tweaken
Iedereen moet zijn eigen keuzes maken, maar voor dat verschil zou ik zelf zeker voor de versie met riem gaan.
+ groot licht (wat mij betreft onmisbaar als je in de pikdonker over onverlichte wegen of paden moet
+ geen kettingonderhoud meer (als je in weer en wind rijdt is dat echt serieus fijn!)
- (minpunt) grotere stappen tussen de versnellingen en dit is niet te tweaken
Iedereen moet zijn eigen keuzes maken, maar voor dat verschil zou ik zelf zeker voor de versie met riem gaan.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22998
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Idem, ik zou nooit meer een speed pedelec zonder riem willen. Ketting poetsen vind ik niet eens erg (kun je nagaan) maar als het niet meer hoeft: lekker heur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023