Firmware 4.3.3.2 - 11-03-2021

Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Even een update. Vanmiddag naar m'n werk gefietst en naar mijn idee fiets hij soepeler al had ik natuurlijk beter niet kunnen weten wat de update inhield. Dan had ik hier objectiever over kunnen oordelen. Hierboven staat ergens,

Voor Stromer ST1 (2019 of nieuwer), die zijn uitgerust met een OMNI Interface C, is de "SmartLock" -functie beschikbaar.

Ik kan dit op mijn fiets en/of in de app nergens terug vinden.
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Vanmiddag ook de update geïnstalleerd. Vanavond gelijk even proefrit. Hij lijkt inderdaad wel agressiever de ondersteuning op te pakken en ook met tegenwind constanter op snelheid te blijven. Het was maar kort ritje 22km, maar beloofd veel goeds. Benieuwd hoe zich dit verhoudt tot accuduur.

Morgen weer 85km lange test. Ben benieuwd :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Max Cady schreef: 22 mar 2021, 17:01 Voor Stromer ST1 (2019 of nieuwer), die zijn uitgerust met een OMNI Interface C, is de "SmartLock" -functie beschikbaar.

Ik kan dit op mijn fiets en/of in de app nergens terug vinden.
Jouw ST1 heeft een OMNI B, tenzij je deze hebt laten upgraden naar OMNI C.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Stromeur schreef: 22 mar 2021, 20:13
Max Cady schreef: 22 mar 2021, 17:01 Voor Stromer ST1 (2019 of nieuwer), die zijn uitgerust met een OMNI Interface C, is de "SmartLock" -functie beschikbaar.

Ik kan dit op mijn fiets en/of in de app nergens terug vinden.
Jouw ST1 heeft een OMNI B, tenzij je deze hebt laten upgraden naar OMNI C.
Is er ook een foto van deze 2 naast elkaar want heb hier wel over getwijfeld maar dacht die van mij heeft bluetooth én kleur (min of meer) :bn:
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De behuizing is hetzelfde, en ze zijn allebei in kleur (OMNI B en OMNI C. De oude OMNI is monochrome.)

Standaard zit in de ST1 een OMNI B, zie specs. Je kunt dit vast ook wel ergens in het menu onder 'info' terugvinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

ik heb ook de indruk dat de fiets meer fut heeft. Ik merkte vanmorgen wel dat ook de accu er meer zin in had. De koppelsensor toen maar op nul gedraaid en met 8% prik over op mijn werk geraakt.
Mvg Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

SirJohnDoe schreef: 20 mar 2021, 16:14 - Mode 3 biedt nu iets sterkere ondersteuning met behoud van dezelfde sensorgevoeligheid
[*] Er zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.
In het vierjarige bestaan van het forum is dit de állereerste FW update waarbij Stromer ons krachtigere ondersteuning cadeau doet.

Na elke FW update vraagt iedereen hier weer hoopvol aan elkaar: 'merken jullie wat'? Maar we merken eigenlijk nooit wat, omdat het bugfixes en optimalisaties zijn. We merken dus hoogstens - niet onbelangrijk - dat we minder problemen en foutmeldingen hebben.

En nu, zomaar: meer ondersteuning. Theorieën, iemand?

Ik wel :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Heb nog sw. 4.3.3.1 dus wacht het nog even af.
Heb wel ineens een andere merkwaardigheid: ik laadt thuis met CR245 en op het werk met CR65.
Dit al zo'n 2.5 jaar, nooit een probleem mee en sinds vorige week donderdag gaat de fiets na laden op het werk (CR65) bij opstarten in storing, code 210002, geen ondersteuning.
Na uitnemen batterij is de storing weg en is er volop ondersteuning; bij thuislading met de CR245 is er geen storing.
Stekker is brandschoon.
In de gegevens die je in het menu kunt vinden staat bij lader "unknown" maar dat staat er ook als de CR245 er een nacht aangehangen heeft. :ck: :ck:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Stromeur schreef: 22 mar 2021, 21:10
SirJohnDoe schreef: 20 mar 2021, 16:14 - Mode 3 biedt nu iets sterkere ondersteuning met behoud van dezelfde sensorgevoeligheid
[*] Er zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.
In het vierjarige bestaan van het forum is dit de állereerste FW update waarbij Stromer ons krachtigere ondersteuning cadeau doet.

Na elke FW update vraagt iedereen hier weer hoopvol aan elkaar: 'merken jullie wat'? Maar we merken eigenlijk nooit wat, omdat het bugfixes en optimalisaties zijn. We merken dus hoogstens - niet onbelangrijk - dat we minder problemen en foutmeldingen hebben.

En nu, zomaar: meer ondersteuning. Theorieën, iemand?

Ik wel :mrgreen:
Klever?😁😁
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Da's toch een update die ik wel wil.
De meeste updates zijn niet echt merkbaar maar als ik zo hier wat reacties/ervaringen lees zou deze toch echt merkbaar moeten zijn. Even de FM porren.....heb nog steeds de oude software.

En voor wat betreft de lader-rariteit die WFVst5 meldt: ook ik heb vorige week een rariteit gehad.
Opeens, gedurende het oplaadproces van een extern blauwtje, schakelt de CR246 op "rood" en doet dus niets meer. Het blauwtje was nog zeker niet vol dus nogmaals aangekoppeld....LEDje bleef rood. Ook een ander blauwtje gaf met die lader "rood". Mijn 2e CR246 gaf ook een rood signaal. Een andere lader (Revolts; dus niet eens Stromer) laadde wel op.
De dag erna deden de CR246's gewoon weer gewoon en laadden gewoon op (tot continue groen brandend LEDje) wat ook netjes 100% was.
Ikke nie snap nie; digitale lader-corona ?

Uitkijkend naar 4.3.3.2 !
Stromer ze,
Reinout
Plaats reactie