Firmware 4.3.3.2 - 11-03-2021

Jezeke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 nov 2019, 21:16
Locatie: Langdorp
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18690

Reinout-ST3 schreef: 23 mar 2021, 07:59 Da's toch een update die ik wel wil.
De meeste updates zijn niet echt merkbaar maar als ik zo hier wat reacties/ervaringen lees zou deze toch echt merkbaar moeten zijn. Even de FM porren.....heb nog steeds de oude software.

En voor wat betreft de lader-rariteit die WFVst5 meldt: ook ik heb vorige week een rariteit gehad.
Opeens, gedurende het oplaadproces van een extern blauwtje, schakelt de CR246 op "rood" en doet dus niets meer. Het blauwtje was nog zeker niet vol dus nogmaals aangekoppeld....LEDje bleef rood. Ook een ander blauwtje gaf met die lader "rood". Mijn 2e CR246 gaf ook een rood signaal. Een andere lader (Revolts; dus niet eens Stromer) laadde wel op.
De dag erna deden de CR246's gewoon weer gewoon en laadden gewoon op (tot continue groen brandend LEDje) wat ook netjes 100% was.
Ikke nie snap nie; digitale lader-corona ?

Uitkijkend naar 4.3.3.2 !
Stromer ze,
Reinout
Ik heb 2 weken terug ook een probleem met mijn lader gehad:

Hij gaf aan dat de batterij vol was na 20 minuten laden (wat veel te weinig was) dus ik trek de lader uit de batterij en hij begint terug verder te laden. Zo moest ik dit een paar keer doen tot de batterij echt vol was. Dan maar de lader en batterij binnen gedaan bij de FM.
Eerst wilden ze de batterij opsturen voor een capaciteitstest, maar dan was ik die een tijd kwijt, en ze hadden geen vervangbatterij. Nog een beetje moeilijk gedaan omdat ik mijn eigen stroomkabel niet bijhad, terwijl ik zei dat ik op het werk en thuis 2 verschillende kabels gebruik.
Dus heb ik maar aangedrongen of ze niet gewoon de lader konden testen omdat volgens mij de batterij wel in orde is. Ik krijg ze wel (in stukken) volledig opgeladen.
Dan ben ik maar terug naar huis gegaan omdat ze de lader niet direct konden testen.

Na een week niks gehoord te hebben, heb ik terug gebeld. Ik had de fiets toch nie nodig die week, anders had ik vroeger terug gebeld. Ze hadden de lader nog altijd niet getest :roll:.
Weer de opmerking gekregen dat ze de batterij gingen insturen voor een capaciteitstest, en dat ze mijn lader nog niet getest hadden omdat ze mijn stroomkabel niet hadden.
Dan had ik weeral aangedrongen om toch eerst de lader met een andere kabel te testen. Omdat hij juist op die moment met een stromer bezig was, heeft hij dan toch gezegd dat hij mijn batterij in die stromer dan ging opladen (de batterij los opladen was precies te moeilijk).
Een paar uur later kreeg ik dan een bericht dat ik een nieuwe lader kreeg. Toch positief dat ik nu een stille lader heb :)

Geen vervangbatterij of lader beschikbaar, geen logisch nadenken van de medewerker, 1 week om gewoon efkes een lader te testen,...
De service van een hoog aangeschreven fietsenwinkel :roll:

Sorry voor deze off-topic :)
Peter Rombaut
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2019, 09:03
Locatie: Eksaarde
Merk SP: ST 1

Als ik het goed lees ST1 ... valt uit den boot!
Wij mogen niet harder??
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Vandaag een rondje gereden.
Daarna nogmaals hetzelfde rondje, maar dan met fw update.
En zeker weten dat er een enorm verschil in ondersteuning zit.
Maar het zit vooral in de settings van de koppelsensor.
Met minder kracht zetten zit het balkje véél eerder in het rood en blijft daar ook langer zitten.
Met optrekken hakt de ondersteuning ook voller in vanaf de start
Dit merk je ook in stand 1 en 2 héél duidelijk. In stand 2 (standaard instelling) bleef ik simpel 42 rijden.

Daar staat tegenover dat de accu ook wezenlijk sneller leeggetrokken wordt. Logisch natuurlijk.
Dus ik heb de gevoeligheid maar iets terug gesteld naar 70%.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

LNY schreef: 23 mar 2021, 19:30 Vandaag een rondje gereden.
Daarna nogmaals hetzelfde rondje, maar dan met fw update.
En zeker weten dat er een enorm verschil in ondersteuning zit.
Maar het zit vooral in de settings van de koppelsensor.
Met minder kracht zetten zit het balkje véél eerder in het rood en blijft daar ook langer zitten.
Met optrekken hakt de ondersteuning ook voller in vanaf de start
Dit merk je ook in stand 1 en 2 héél duidelijk. In stand 2 (standaard instelling) bleef ik simpel 42 rijden.

Daar staat tegenover dat de accu ook wezenlijk sneller leeggetrokken wordt. Logisch natuurlijk.
Dus ik heb de gevoeligheid maar iets terug gesteld naar 70%.
Vandaag ondanks het pechgeval vanochtend (had al 24km gemaakt) ook einde van de middag weer een rondje gedaan. Ik herken mij volledig in de eerdere bevindingen! De ondersteuning is veel agressiever, helemaal in de 1e t/m 3e versnelling. In de 4e versnelling is de snelheid ook een paar km/u hoger. Als ik de reactie van Stromeur lees dan is dit dus wel echt uniek voor Stromer!? Ben wel benieuwd naar de reden waarom nu wel.......
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Peter Rombaut schreef: 23 mar 2021, 18:32 Als ik het goed lees ST1 ... valt uit den boot!
Wij mogen niet harder??
Veel meer vermogen zal er wel niet in de ST1 motor zitten...
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En harder gaat-ie sowieso niet: 45km/u is de wettelijk bepaalde topsnelheid.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Harder gaat ie echt niet. Ik heb het idee dat de fiets iets feller optrekt. Ook de afstellingen van de koppelsensor zijn wat veranderd. Op 70 procent merkte ik echt wel een verschil. Nu minder. Ik kan m helemaal dicht draaien en toch redelijk door fietsen. Verbruik lijkt ook hoger.
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
PBR
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2020, 20:52

Sobat schreef: 20 mar 2021, 17:13 Inderdaad wat een verademing!
Mijn ST5 blijft maar gaan in stand je S.
In lage of hoge versnelling, het maakt niet uit.
De ondersteuning wordt eerder opgepakt en gaat langer door.
Ben erg blij met deze update :bp:
zelfde hier met mijn ST5, zo wil je de S-stand hebben, ook tegen de wind in gaat het allemaal vlotjes!
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Nu Stromer de ondersteuning van Klever heeft gekregen krijgen jullie ook het verbruik ervan, gedaan om Klever een "dorstige" SP te noemen. Maar als de smile op je gezicht groeit als het verbruik stijgt is dat geen probleem meer denk ik. Geniet ervan.
Jerremaister
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2021, 19:25
Locatie: België

Jins schreef: 24 mar 2021, 11:19 Nu Stromer de ondersteuning van Klever heeft gekregen krijgen jullie ook het verbruik ervan, gedaan om Klever een "dorstige" SP te noemen. Maar als de smile op je gezicht groeit als het verbruik stijgt is dat geen probleem meer denk ik. Geniet ervan.
Punt...

Daarstraks met een test Klever X-speed (2018) naar het werk gefietst - 34 km enkel - laatste 3 km in stand 2 en stand 1 moeten rijden (gedwongen door het systeem) om er te geraken met de 850WH batterij.

Echter niet hard moeten trappen om aangenaam rond de 45 km/h te cruisen.
Stromer ST3 - limited edition 2022 - XL
Plaats reactie