Firmware 4.3.3.2 - 11-03-2021

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Renalt130, bekijk deze link eens
https://www.speedpedelecreview.com/vi ... 13

Moet natuurlijk wel een melding op je Stromerapp krijgen.

Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
mrstrom

Stromer74 schreef: 14 jun 2021, 20:31

Ik heb inderdaad de blauwe, en 40 enkel lukt ook op een acculading. Het is alleen dat ik een beetje zenuwachtig wordt als de accu onder de 20% komt. Nergens voor nodig, ik weet het :roll:

Ik rijd nu meest op de 3 met stukken op de 2. Ik heb de fiets ook een beetje om te bewegen en zo fit te blijven.

Toen ik em vorig jaar kocht had ik ik niet het idee dat ik de fiets “te goed” zou vinden :d3:
Ach, als ie paar km. eerder leeg is fiets je toch in standje 1 of 0 de laaste paar km. Dat is juist goede training! Valt erg mee hoor om daar in te fietsen.
Stromer74
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020, 19:54
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 10.000

mrstrom schreef: 15 jun 2021, 09:22
Stromer74 schreef: 14 jun 2021, 20:31

Ik heb inderdaad de blauwe, en 40 enkel lukt ook op een acculading. Het is alleen dat ik een beetje zenuwachtig wordt als de accu onder de 20% komt. Nergens voor nodig, ik weet het :roll:

Ik rijd nu meest op de 3 met stukken op de 2. Ik heb de fiets ook een beetje om te bewegen en zo fit te blijven.

Toen ik em vorig jaar kocht had ik ik niet het idee dat ik de fiets “te goed” zou vinden :d3:
Ach, als ie paar km. eerder leeg is fiets je toch in standje 1 of 0 de laaste paar km. Dat is juist goede training! Valt erg mee hoor om daar in te fietsen.
Stand 1 is inderdaad nog goed te doen aan 20-25 km/u. Ik heb 1 keer een stuk met een lege batterij gereden -stand 0- maar dan merk je pas hoe zwaar zo’n stromer eigenlijk is.
Stromer ST3 XL
983 Wh
40 km woon-werkverkeer enkel
mrstrom

Stromer74 schreef: 15 jun 2021, 22:15

Stand 1 is inderdaad nog goed te doen aan 20-25 km/u. Ik heb 1 keer een stuk met een lege batterij gereden -stand 0- maar dan merk je pas hoe zwaar zo’n stromer eigenlijk is.
Ja wel zwaar, maar als je toch al elke dag fietst heb je goede conditie. dan trap je nog wel een 17-20km/u op de stromer. Dat is altijd nog sneller dan de gemiddelde scholier hoor.
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

StromerMoose schreef: 24 mei 2021, 11:04 Het klopt idd dat de ondersteuning een stuk sterker is. Op zich prettig, ware het niet dat ik niet meer op mijn werk aankwam (51km). Onderweg terug naar ondersteuningsstand 2, terug naar 1 en uiteindelijk een stukje zonder.

Voor nu firmware via FM terug gezet. Ik begreep dat Stromer nog eens nadacht over de aanpassing. Anyway, ik kom weer aan. Was wel weer even aanpoten. Dacht zowaar dat ik een goede fietser was geworden. Was toch de firmwareupdate die de krachtpatser was
Je kan toch ook altijd het percentage ondersteuning 20-30% terugschroeven ?
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Louis_ST2 schreef: 09 jul 2021, 18:16
StromerMoose schreef: 24 mei 2021, 11:04 Het klopt idd dat de ondersteuning een stuk sterker is. Op zich prettig, ware het niet dat ik niet meer op mijn werk aankwam (51km). Onderweg terug naar ondersteuningsstand 2, terug naar 1 en uiteindelijk een stukje zonder.

Voor nu firmware via FM terug gezet. Ik begreep dat Stromer nog eens nadacht over de aanpassing. Anyway, ik kom weer aan. Was wel weer even aanpoten. Dacht zowaar dat ik een goede fietser was geworden. Was toch de firmwareupdate die de krachtpatser was
Je kan toch ook altijd het percentage ondersteuning 20-30% terugschroeven ?
Dat klopt natuurlijk. Ik reed met een sensitiviteit van 70% voor de update. Na de update met sensitiviteit van 40% nog continu rode ondersteuningsbalk op de Omni. Bij 20% niet meer, maar dat was wel weer hard werken.

Had de firmware ook als diagnosticum terug gezet. Rondom de update van mijn fiets gevallen. Ik vroeg me af of er in de TMM of in de drivetrain na de val iets verkeerd afgesteld stond. Bleek echt alleen de update te zijn. Anyway, binnenkort vraag ik de FM laatste update erop te zetten. Paarse batterij als reserve gekocht. Geen range anxiety meer voor mij. :D
Stromer ST3 LE
Plaats reactie