Kosten onderhoud bij dealer Van der Veken (BE) hoog?

StromertjeStromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 apr 2020, 09:07

Tony Mb schreef: 23 jan 2021, 08:43 Op de prijs na, ben je tevreden van het onderhoud en hetgeen ze ermee gedaan hebben, de service, de tijd dat je je fiets kwijt was?


Nee dat komt er nog eens bij ☺️. Ze zeiden dat het 1 week zou duren maar het was uiteindelijk een 2 tal weken. Dat vond ik op zich wel geen probleem want ik had me erop voorbereid dat 1 week niet ging lukken.

Verder had ik ze gevraagd of ze het stuur recht konden zetten. Dit stond, al vanaf de aankoop, een klein beetje fout. Niets ergs maar irritant als je erop begint te letten. Toen ik naar huis fietste, zag ik onmiddellijk dat ze er niets aan gedaan hadden.

Ik heb ze ook eens een mailtje gestuurd met een vraagje ivm de achteras, om er een bob yak trailer aan te hangen. Nooit antwoord op gekregen.

Tot slot, toen ik mijn fiets ging afhalen hebben ze zelfs niet te tijd genomen om het zadel op de juiste hoogte te zetten. Ik vertrok en dacht, ok gaat wel, maar halfweg bij een vriend gestopt om het zadel hoger te zetten. Als je dat allemaal optelt is dat toch best jammer als het over zo'n dure fiets gaat...

Maar zoals ik hier ook al lees, door al die leasefietsen, vinden de dealers het allemaal maar normaal en ze verkopen even vlot fietsen van 6000 euro zoals ze er vroeger van 600 verkochten.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Wacht effe. Je hoort de prijs in de winkel, je bent eigenlijk niet akkoord, maar toch durf je de confrontatie niet aan op het moment zelf in de winkel? Wel achteraf op het forum komen klagen? Waarom geen actie ter plaatse genomen, en duidelijk gemaakt dat je dit niet pikt? Actie ondernemen werkt altijd beter dan klagen achteraf toch? Ik ben zelf Belg, maar merk toch vaak dit soort tamme houding bij mijn landgenoten. In dit geval had ik serieus 'van mijn oren' gemaakt in de winkel en hen alles laten uitleggen, met de technicus erbij. Pas na onderhandelen over de prijs zouden ze het lease-nr krijgen waarop ze kunnen factureren.

Je kunt nog altijd actie ondernemen en de leasing-maatschappij op de hoogte brengen van deze oplichting.

Het is wel weer typisch dat dit een BE dealer is. Hij komt er mee weg, wij Belgen zijn veel te tam!

PS. Ik betaalde net vandaag 45 euro incl btw voor een grondig nazicht, smering en grondige wasbeurt. En zelfs daarvoor heb ik een gedetailleerde uitleg gevraagd wat ze gedaan hebben.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 938
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 20000

Golvas schreef: 23 jan 2021, 14:46 Wat blijkt nu : deze onderhoudsbeurt kost is goedkoopste bij de Tsjech, bij de volkse variant is het wat prijziger en aan de balie van de 4 ringen dealer verdwijnt er het meeste van je rekening ...
klopt! Ik heb bij mij Skoda Fabia leasebakje eens 2 H7 lampen laten vervangen bij een groot VAG dealerbedrijf. Toen ik naar de leasemaatschappij belde over de rekening van €70 zei men dat dat nog laag was. De keverfabriek rekent €90 en het merk voor de nullen €110. Verbaas je niet, verwonder je alleen
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, Ortlieb Office Bag & Front Roller Plus, Abus Bordo&Pedelec 2.0 ACE geel, Van Zijp spatbordverlenger 175 & bidonhouder, Bibia Touring spatlap, Spurcycle Silver ww 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 14019
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland

allesstroomt schreef: 23 jan 2021, 22:36 Je kunt nog altijd actie ondernemen en de leasing-maatschappij op de hoogte brengen van deze oplichting.
Oplichting is een misdrijf, daar is m.i. geen sprake van. Je kunt hoogstens concluderen dat de OP zich afgezet voelt.

Verder: helemaal eens met je betoog. Mij zou dit niet gebeuren, maar de één is gewoon assertiever dan de ander. Veel mensen vinden het moeilijk om een rechtstreekse confrontatie aan te gaan en daar spinnen sommige bedrijven garen bij.

Mij lijkt ook dat de OP dit het beste met de dealer door kan spreken, zeker nu via dit topic het nodige vergelijkingsmateriaal op tafel is gekomen. Waaruit trouwens niet onomstotelijk afzetterij blijkt; de ene dealer is gewoon duurder dan de andere.
Stromer ST1 X, Stromer ST2 S... next?
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1222
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Van te voren prijsopgave afspreken en bij overschrijden van de begroting weer contact opnemen kan veel ruis voorkomen. Bij gecompliceerd storingzoeken leg je als werkplaats vaak geld bij omdat je soms niet alle uren wilt doorberekenen communiceer dit wel, zodat je klant dit weet.

Ik heb een paar jaar Velomobielen geserviced en gerepareerd in mijn garage met aangebouwde schuur dus thuis.
Dit in goed overleg met de producent, deze zitten en Dronten (en tegenwoordig een nieuwe fabriek in Roemenië waar nog veel mag en kan)

Ik had alle medewerking en wat duurdere snellopende onderdelen in consignatie gekregen, wat scholing gehad en zij juichten mijn initiatief alleen maar toe, ik was de eerste en enigste VM reparateur aan de andere kant van het water.

Zij stelden wel de eis dat ik hetzelfde uurloon doorberekende als zij om concurrentievervalsing te voorkomen mijn uurloon was €32.50/uur, ik stond elke avond, zaterdag en zondag klaar voor mijn "vaste klanten" evengoed waren er een paar bij die gingen "shoppen" da's iedereen zijn goed recht natuurlijk maar we moeten geen appels met peren vergelijken en soms verder denken dan je neus lang is.

Een huidig salaris van een fietstechnicus (soms niveau diagnose specialist in de automotive) zal een hoger uurloon vereisen dan 20 jaar geleden.

Als ik zo'n lijstje bekijk, neem als voorbeeld wiellager controle: dit kan op gevoel dus speling, geluid dus grommen combineer je meteen met remblok dikte en banden bekijken als je goed met je vak bezig bent kun je, net als bij de APK veel punten in zo weinig mogelijk handelingen verrichten zo hou je de prijs laag.
Bij trommelremmen moten de trommels eraf! maar je begint altijd met een remtest.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
StromertjeStromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 apr 2020, 09:07

allesstroomt schreef: 23 jan 2021, 22:36 Wacht effe. Je hoort de prijs in de winkel, je bent eigenlijk niet akkoord, maar toch durf je de confrontatie niet aan op het moment zelf in de winkel? Wel achteraf op het forum komen klagen? Waarom geen actie ter plaatse genomen, en duidelijk gemaakt dat je dit niet pikt? Actie ondernemen werkt altijd beter dan klagen achteraf toch? Ik ben zelf Belg, maar merk toch vaak dit soort tamme houding bij mijn landgenoten. In dit geval had ik serieus 'van mijn oren' gemaakt in de winkel en hen alles laten uitleggen, met de technicus erbij. Pas na onderhandelen over de prijs zouden ze het lease-nr krijgen waarop ze kunnen factureren.

Je kunt nog altijd actie ondernemen en de leasing-maatschappij op de hoogte brengen van deze oplichting.

Het is wel weer typisch dat dit een BE dealer is. Hij komt er mee weg, wij Belgen zijn veel te tam!

PS. Ik betaalde net vandaag 45 euro incl btw voor een grondig nazicht, smering en grondige wasbeurt. En zelfs daarvoor heb ik een gedetailleerde uitleg gevraagd wat ze gedaan hebben.
Op zich heb je wel een punt. Ik heb wel "een beetje" actie ondernomen in de winkel. Als in: ik heb gezegd dat ik het heel duur vond en dat ik niet begreep waarom het zoveel moest kosten. Maar als je dan antwoorden krijgt in de trend van: het is wel een dure fiets en een fiets is niet te vergelijken met een auto. Dan heb ik inderdaad weinig zin om nog verder te gaan discussiëren. Het is ook moeilijker discussiëren als je het nog niet in detail hebt kunnen bekijken.

Hoe dan ook, had ik hen nadien nog kunnen bellen natuurlijk en stel dan, dat ik na lang aandringen toch een kleine korting zou gekregen hebben. Dat verandert niets aan hun prijzen voor de toekomst en het feit dat ze andere mensen die prijzen blijven aanrekenen. Met de info die ik in dit topic gekregen heb, merk ik ook dat het ook voor de helft van de prijs kan. Ik vind het dus nuttiger om gewoon vanaf nu actief mond aan mond anti-reclame te maken en ervoor te zorgen dat niemand in mijn vrienden/familiekring dezelfde fout als mij begaat door bij hen een fiets te kopen. Ik kan maar hopen dat ze dat harder voelen dan die ene factuur waar ze dan korting op gegeven zouden hebben
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 3642
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

StromertjeStromer schreef: 25 jan 2021, 16:27 Ik vind het dus nuttiger om gewoon vanaf nu actief mond aan mond anti-reclame te maken en ervoor te zorgen dat niemand in mijn vrienden/familiekring dezelfde fout als mij begaat door bij hen een fiets te kopen.
Heb je een Google account ? ... zo ja, dit mist ook zijn doel niet.

Tip : hou je klaar om de telefoongesprekken op te nemen, Visual Voicemail is ook handig. :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 1054
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Of zoek gewoon een andere fietsenmaker en verspil je energie er niet aan... kan je weer verder met leuke dingen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 20000Km... and counting
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Micronesia
Berichten: 615
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST1 2019
Km-stand: 15001

:ay +1
tom@
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2018, 15:08

Gisteren door de sneeuw naar deze dealer gereden voor jaarlijks onderhoud.KBC lease.
Enkel onderhoud toegestaan volgens contract.
Nu hebben ze in het serviceverslag slecht onderhoud gezet.
Waar slaat dit nu op!
Plaats reactie