Kosten onderhoud bij dealer Van der Veken (BE) hoog?

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Zelfkennis... :mrgreen:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

tom@ schreef: 12 feb 2021, 18:53 Nu hebben ze in het serviceverslag slecht onderhoud gezet.
Waar slaat dit nu op!
Wat zei de dealer toen je dit aan hen vroeg?

Wellicht bedoelen ze dat je je Stromer vies, met slecht onderhouden drivetrain of te lage bandendruk o.i.d. hebt ingeleverd? Dat weten we niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Stromeur schreef: 12 feb 2021, 20:39
tom@ schreef: 12 feb 2021, 18:53 Nu hebben ze in het serviceverslag slecht onderhoud gezet.
Waar slaat dit nu op!
Wat zei de dealer toen je dit aan hen vroeg?

Wellicht bedoelen ze dat je je Stromer vies, met slecht onderhouden drivetrain of te lage bandendruk o.i.d. hebt ingeleverd? Dat weten we niet.
Vermits de eigenaar enkel het onderhoud toeliet vermeld in het contract.....denk ik dat hij het interpreteerde als ze niets meer mochten doen de fiets slecht onderhouden werd.... en ja dat slaat nergens op. Maar ik laat ook de opening naar de winkel....maar dan moet er wel verduidelijking komen. Echter vrees ik voor het eerste, vandaar mijn reactie "zelfkennis".
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
tom@
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2018, 15:08

Mijn collega moest 250 € extra betalen zonder overleg ,daarom had ik vermeld geen banden vervangen of ketting (tandwielen en ketting is 2 maanden oud).Nu heb ik 29 € betaald voor een nieuwe claxon (versleten door slijk en smeltende sneeuw en strooizout).
Verder geen woorden aan vuil gemaakt. Binnen 3 maanden nieuwe fiets andere dealer.
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Nog even terzijde ,door het grote succes van leasen in België opent dit deuren voor dealers om prijzen te hanteren die anders niet zouden gebruikt worden. Ook de verkoopcijfers boemen door dit fenomeen waardoor wachten op en herstellingen zoveel langer duren . Verkopen zoveel mogelijk en dan tot de conclusie komen dat je niet meer kan volgen in onderhoud, wat leidt tot slecht onderhoud en aannemen van onbekwame medewerkers....Een aaneenschakeing van factoren waar je als klant niet beter van wordt. Dit zal wel zichzelf oplossen maar vraagt nog een paar jaar geduld. De gehele keten van speedpedelec moet beter....onderdelen op stock, herstellen of standaardwissel van overleden onderdelen....Dan pas kan je spreken van de echte vervanger van de bedrijfswagen voor WW-verkeer.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

tom@ schreef: 13 feb 2021, 11:50 Mdaarom had ik vermeld geen banden vervangen of ketting (tandwielen en ketting is 2 maanden oud).Nu heb ik 29 € betaald voor een nieuwe claxon
Lijkt me een duidelijk verhaal; het was dus je eigen wens.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jovdt schreef: 13 feb 2021, 11:52 Nog even terzijde ,door het grote succes van leasen in België opent dit deuren voor dealers om prijzen te hanteren die anders niet zouden gebruikt worden. Ook de verkoopcijfers boemen door dit fenomeen waardoor wachten op en herstellingen zoveel langer duren . Verkopen zoveel mogelijk en dan tot de conclusie komen dat je niet meer kan volgen in onderhoud, wat leidt tot slecht onderhoud en aannemen van onbekwame medewerkers....Een aaneenschakeing van factoren waar je als klant niet beter van wordt. Dit zal wel zichzelf oplossen maar vraagt nog een paar jaar geduld. De gehele keten van speedpedelec moet beter....onderdelen op stock, herstellen of standaardwissel van overleden onderdelen....Dan pas kan je spreken van de echte vervanger van de bedrijfswagen voor WW-verkeer.
Ik denk dat je dit helemaal goed ziet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

De reden waarom ik mijn Strömer zelf heb aangekocht.
Geen inhoudingen op het loon wegens leasing, en (alles) zelf onder controle.
Met mijn werkgever overeen gekomen om een fietsvergoeding te krijgen.
Na 2,5 jaar trappen heb ik dan de aankoopprijs van de SP terug aan fietsvergoeding. Een nul operatie, en vanaf dan zou ik er pas voordeel uit kunnen halen. Onderhoud en opladen nog steeds niet meegerekend.
Onderhoudskosten regel ik met de eco cheques, en dus hoef ik me ook hier, als dit zich moest voordoen, niet echt "pijn" voor te doen. Het onderhoud aan mijn ST1-X kostte de laatste keer 29,00 euro. Maar ik lever deze wel helemaal proper binnen. Ze dachten dat het nog altijd een nieuwe was, en pas uit de doos komt om het zo te zeggen.

Nu is het ook helemaal niet mijn bedoeling om met dit vervoermiddel (WW afstanden) winst te maken. Ik vind het al leuk om ermee te rijden, en je bent altijd op dezelfde tijd op je werk (geen file of onverwacht oponthoud). No stress 8-) .
Maar ik heb wel erg graag dat mijn materiaal tip top in orde is. Zowel de auto als de fiets!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

tom@ schreef: 13 feb 2021, 11:50 Nu heb ik 29 € betaald voor een nieuwe claxon (versleten door slijk en smeltende sneeuw en strooizout).
Keurige prijs, de combinatie spatbordverlenger + doeltreffende spatlap kost meer ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

tom@ schreef: 13 feb 2021, 11:50 Nu heb ik 29 € betaald voor een nieuwe claxon (versleten door slijk en smeltende sneeuw en strooizout).
Wel een beetje gek. Je Koopt een SP en gebruikt hem waarvoor hij duidelijk in de markt gezet wordt (woon-werk verkeer). Dan fiets je dus ook in omstandigheden die wat minder zijn, waar de fiets dan niet tegen blijkt te kunnen (want de claxon gaat daardoor stuk).

Lijkt me niet verwijtbaar voor de klant... Ofwel: ik zou garantie claimen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie