Nieuwe accu onder garantie

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De hamvraag is: wat betekent 'gelijkwaardig' in dit geval?

Verder stel ik mezelf de vraag of een onder garantie geleverde 'nieuwe' accu met dit soort gebruikerssporen wel past bij een merk als Stromer. Ik heb dit nog niet eerder gezien bij garantie-afhandelingen van Stromer. (Mij persoonlijk zou een refurb niet echt uitmaken, zit toch weer de volle garantie op. Maar dan had Stromer minstens een nieuwe behuizing om de accu kunnen plaatsen.)

Ik zou hier toch over in gesprek gaan met de FM. Een professionele fietsenmaker betrekt dit niet op jullie relatie, maar op de relatie met Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 17 mei 2021, 10:11 De hamvraag is: wat betekent 'gelijkwaardig' in dit geval?

Ik zou hier toch over in gesprek gaan met de FM. Een professionele fietsenmaker betrekt dit niet op jullie relatie, maar op de relatie met Stromer.
Bedankt voor de info en het advies Stromeur.
Als je de accu vergelijkt met die van vorige week, is dit totaal niet gelijkwaardig te noemen, gezien de vorige spiksplinternieuw was...
Ik denk dat de FM dit euvel opgelost heeft en lange wachttijden voor mij heeft willen vermijden door één van hun testaccu's ofzo aan mij te geven. Maar zal inderdaad toch eens informeren of dit niet opnieuw door een nieuwe kan vervangen worden, want dit is inderdaad wel schamel. Zelfs mijn eerste batterij, die het 1.5 jaar heeft uitgezongen was qua gebruikssporen in 20x betere staat dan deze 'nieuwe' batterij.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat hij gebruikssporen heeft is 1, daarover kan je discussieren of dat gelijkwaardig is of niet. Daar wil ik even geen uitspraak over doen.

Wat het voor mij compleet onacceptabel maakt is dat het zegel voor garantie gebroken is: dit gaat in de toekomst geklooi opleveren. Bij latere garantiegevallen, of bij de verkoop van je fiets: ik zou een fiets waarbij het zegel van de accu verbroken is niet kopen.

Ofwel: terug ermee. Het probleem moet fatsoenlijk opgelost worden. Een gebroken garantiezegel is niet fatsoenlijk, de rest doet er dan al niet meer toe.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

FreddyH schreef: 17 mei 2021, 10:38 Dat hij gebruikssporen heeft is 1, daarover kan je discussieren of dat gelijkwaardig is of niet. Daar wil ik even geen uitspraak over doen.

Wat het voor mij compleet onacceptabel maakt is dat het zegel voor garantie gebroken is: dit gaat in de toekomst geklooi opleveren. Bij latere garantiegevallen, of bij de verkoop van je fiets: ik zou een fiets waarbij het zegel van de accu verbroken is niet kopen.

Ofwel: terug ermee. Het probleem moet fatsoenlijk opgelost worden. Een gebroken garantiezegel is niet fatsoenlijk, de rest doet er dan al niet meer toe.
Klopt natuurlijk ook als een bus, thx Freddy! Het feit dat ik op heden geen plannen tot verkoop heb maakt in deze niets uit.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bram Roose schreef: 17 mei 2021, 11:15 Klopt natuurlijk ook als een bus, thx Freddy! Het feit dat ik op heden geen plannen tot verkoop heb maakt in deze niets uit.
Wat een rare bus heb jij :mrgreen:

Dat je nu nog geen plannen tot verkoop hebt is inderdaad niet relevant. De kans is aanwezig dat je deze fiets niet oprijdt en dus dat hij wellicht ooit verkocht gaat worden. Een garantie herstel mag naar mijn mening het product nooit onverkoopbaar maken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

update: gebeld met FM en zonder problemen een nieuwe batterij gekregen.
Het ging om een refurbished stromer exemplaar, die teruggestuurd was naar stromer en geschikt bevonden was om opnieuw te gebruiken.
Ze refurbishen dus wel hun eigen accu's (zonder ze in een nieuwe behuizing te steken weliswaar). Goed voor het milieu etc... maar aangezien de behuizing niet de mijne was (en veel meer gebruikssporen vertoonde dan de mijne ooit had gehad) ben ik toch blij dat ik een nieuwe gekregen heb. Maar zou er geen probleem mee hebben dat ik een reserve krijg en dan de mijne als refurbished zou terugkrijgen na een maand ofzo.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bram Roose schreef: 19 mei 2021, 16:23 update: gebeld met FM en zonder problemen een nieuwe batterij gekregen.
Het ging om een refurbished stromer exemplaar, die teruggestuurd was naar stromer en geschikt bevonden was om opnieuw te gebruiken.
Wel raar dat bij een refurbished accu er geen nieuw zegel op geplaatst wordt. Had de FM daar een verklaring voor?
Bram Roose schreef: 19 mei 2021, 16:23 Maar zou er geen probleem mee hebben dat ik een reserve krijg en dan de mijne als refurbished zou terugkrijgen na een maand ofzo.
Mits het zegel heel is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

FreddyH schreef: 19 mei 2021, 19:32
Wel raar dat bij een refurbished accu er geen nieuw zegel op geplaatst wordt. Had de FM daar een verklaring voor?
Ik kwam met je argument af van verkoop, maar hij zei dat je dat zegel toch niet heel kan houden, want het drukt en schuurt tegen de binnenwanden van de fiets. Gaf ook aan dat stromer daar niet moeilijk over doet. Beiden zijn waar, want ik had dat ook al opgemerkt en hiervoor al gepost, maar daar kan je niet mee afkomen als iemand je fiets koopt...

Heb niet gevraagd hoe het kwam dat deze al weer kapot waren.
ST3 black 983wh
Helmert
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 apr 2019, 08:38
Locatie: Kampen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 75000

Voor mensen die het interessant vinden om te weten hoe het in de praktijk gaat met de garantie op een accu die onder garantie is geleverd:
Sinds begin dit jaar kan ik genieten van de tweede accu die onder garantie is geleverd. Ik heb mijn Stromer in april 2019 gekregen. Eind januari 2021 kreeg ik mijn nieuwe actie omdat ik binnen de de 2 jaar onder de 75% was gekomen (na ongeveer 26.000km). Begin december 2022 is ook deze accu onder de 75% gegaan (na ongeveer 30.000km). Accu's waren toen niet leverbaar dus begin dit jaar kwam mijn vervangende accu binnen waar ik nu weer met erg veel plezier mee rij!
En nu weer snel kilometers maken zodat ik deze ook weer binnen twee jaar kosteloos kan vervangen!
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Goed voor de kilometer vreters maar... iedereen betaald die accu's door de hoge aanschafprijs er van. Goed, is de policy van Stromer en dat weten we, we moeten er dus ook niet om janken.
De volgende stap (en dat voor diezelfde prijs) is een km grens op de accu garantie, dus EN <75% binnen 2j EN een max aantal km, bv 20k. Op zich ook logisch omdat na +20k er uiteraard voldoende degeneratie kan zijn zonder een fout in de accu en geen fout = geen garantie = normale slijtage.
Plaats reactie