Zadelbreuk!

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marijn schreef: 15 jul 2020, 23:13 Ik lease deze fiets en ben er heel tevreden van. Maar er is concurrentie en dit soort van onzin doet me nadenken over wat ik volgend jaar zou gaan leasen.
Als je dealer je niet steunt, dan heb je er niks aan om morgen op een SP van een andere fabrikant te stappen. Want als de volgende fabrikant nee zegt (en dat doen ze hoor) dan zegt diezelfde dealer ook gewoon weer nee.

Het is zoals FreddyH zegt: feitelijk heb je niks met Stromer (of Ergon) te maken. Je dealer hoort dit met jou op te lossen, en die verschuilt zich nu wel heel makkelijk achter Stromer. Als ik het kan bedenken, dan had je dealer het ook kunnen bedenken: in discussie gaan met Stromer, aankloppen bij Ergon of je een ander goed voorstel te doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marijn
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:08
Locatie: Mechelen
Km-stand: 11000

FreddyH schreef: 15 jul 2020, 23:07 Eens met Stromeur.

Als je er toch voor wilt gaan, dan moet je gewoon je claim neerleggen bij de dealer, hoe hij het verder oplost is zijn probleem. Jij hebt niks met Stromer of met Ergon van doen.

Aangezien jouw fiets ouder is dan 6 maanden is het wel aan jou om te bewijzen dat je niks raars gedaan hebt.
2x dingen die ik niet wist.
Is dit de dealer die opdraait voor de garantie? Dus het is zijn goodwill om je te helpen, met de kans dat hij zijn kost niet kan terugclaimen?
Oprechte nieuwsgierigheid: 2 jaar garantie, is toch 2 jaar garantie? Tenzij kan aangetoond worden dat ik er iets heel geks mee gedaan heb, en niet omgekeerd? Ben niet thuis in dat deel van consumentenrecht, maar heel het garantieprincipe zou redelijk waardeloos zijn als die voorwaarde er steeds aan gekoppeld is.
Ter info: ik rij met een tweedehandswagen waar ik Bij aankoop 4 jaar garantie op kreeg. Inclusief bvb de koppeling. Dat laatste lijkt me toch net iets meer een onderdeel dat ik makkelijker zou kunnen verneuken door misbruik dan het zadel van mijn fiets?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zie boven. Ik denk dat onze posts elkaar een beetje kruisten:

viewtopic.php?p=85325#p85325
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marijn
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:08
Locatie: Mechelen
Km-stand: 11000

Merci alvast voor jullie inzichten. Wordt zeker vervolgd!
En des te beter als heel Stromerend Nederland en Vlaanderen op de hoogte is van de garantie-spelletjes die gespeeld worden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marijn schreef: 15 jul 2020, 23:34 En des te beter als heel Stromerend Nederland en Vlaanderen op de hoogte is van de garantie-spelletjes die gespeeld worden.
Ik ben het met je eens dat Stromer niet correct omgaat met jouw garantieclaim. Maar Stromer staat hier niet bekend om spelletjes rondom garantie. In tegendeel: binnen de garantieperiode is Stromer zeer ruimhartig. Ook dat is overal op het forum lezen.

Ik denk dat dit vooral dommigheid en starheid is van Stromer, en gebrek aan cojones bij je dealer. Een goeie dealer had dit ieniemienie-tikje voor je afgevangen en het achter de schermen met Stromer uitgevochten (dat is echt een eitje in dit geval).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Hoe zit het met een geleaste fiets? Is de leasemaatschappij dan de eigenaar van de fiets of de bestuurder? Is een fiets leasen zo anders dan een auto?
Ik heb 18 jaar in een leaseauto gereden en het maakte mij geen bal uit wat eraf viel of aan kapot ging. Wel of geen garantie boeide niet. Ik ging naar de autodealer, vertelde wat er aan de hand was en de dealer nam meteen een beslissing om mij te helpen. Als ik langer dan een half uur moest wachten kreeg ik vervangend vervoer in dezelfde klasse. Dat maakt leasen volledig ontzorgd. Ik moest de auto alleen netjes verzorgen en de vloeistofniveau’s in de gaten houden

Ik ben benieuwd
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Marijn schreef: 15 jul 2020, 23:21 Oprechte nieuwsgierigheid: 2 jaar garantie, is toch 2 jaar garantie? Tenzij kan aangetoond worden dat ik er iets heel geks mee gedaan heb, en niet omgekeerd?
Hebben we het hier over NL of België? In NL is dat zo.

Maar zoals Stromeur terecht aanhaalt: de fabrieksgarantie is in dit geval gunstiger, dus daarvan gebruik maken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Marijn
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:08
Locatie: Mechelen
Km-stand: 11000

Excuses voor de lange stilte.

Na contact met Stromer, werd gezegd dat het inderdaad de verantwoordelijkheid is van de FM om het zadel te vervangen. Na een korte (weliswaar licht dwingende) opmerking per mail aan de FM dat dit gewoon hun verantwoordelijkheid is en dat ik verwachtte dat deze bij mijn al voorziene onderhoud mee zou vervangen worden, heb ik geen tegenspraak meer gehad.

Geeft op zich een weinig goede indruk van de FM om z’n verantwoordelijkheid te proberen ontlopen totdat je hen met hun neus op de feiten duwt dat je wel weet dat ze dat aan het doen zijn. Geen idee of ik een volgende nog daar zou aanschaffen. Zo’n gezever voor een zadel dat hen waarschijnlijk €20 kost, op een fiets van €6500...
Plaats reactie