Firmware 4.2.3.5 / 4.2.3.8

StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

StroMarco schreef: 25 aug 2020, 21:03 Sinds een week of twee lijkt de verhouding tussen mijn 2020 ST1 en de OMNI BT app wat gebrouilleerd. Ze weigeren iedere vorm van contact en communicatie met elkaar. Ik heb al enkele pogingen gedaan om ze toch weer met elkaar in contact te brengen, maar ze zijn halsstarrig.

Binnenkort even naar de FM voor wat relatietherapie tussen de fiets en de app......

Long story short: “dus ook geen update kunnen ontvangen!”

Op zich geen punt, hij doet ‘t verder prima......
Gelukt!

Vandaag weer 'ns een poging gewaagd. Zowaar alles gelukt. Ik zal proberen de stappen zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Mocht je aanvullingen of correcties hebben, vul ze graag aan.

Stromer ST1 2019 - 2020 in combinatie met iPhone

Verwijderen app
- uitloggen in de Omni BT app
- app verwijderen van de telefoon

Verwijderen Stromer uit de Bluetooth lijst
- verwijder de Stromer uit de lijst met mogelijke Bluetooth connecties (vergeet apparaat)

Opnieuw installeren app
- vanuit de app-store de Omni BT app opnieuw installeren
- inloggen met je eigen Stomer account (optie ik heb al een Stromer account)

Belangrijk!!!!
- Geen verbinding maken vanuit de Bluetooth sectie van je telefoon. De verbinding wordt gemaakt vanuit de app.


Verbinding maken
- Zet je Stromer aan
- Kies de optie Bluetooth vanuit het service menu
- Zorg dat de optie Bluetooth in ingeschakeld
- Verwijder de oude koppeling met je telefoon
- Start de app op je telefoon
- Kies in het menu van de app voor de optie "Stromer"
- Kies de optie "Voeg een nieuwe Stromer toe"
- Bevestig nu in de app het koppelverzoek voor Bluetooth
- Selecteer nu jouw STROMER ST1
- Bevestig vervolgens STROMER SELECTEREN

Je krijgt nu het scherm met de afbeelding van een Stromer ST en de gegevens worden uitgewisseld. Nu is er contact tussen
Stomer en de Omni BT app.

Je kan nu in de menu bij "Stromer Profiel" de verschillende instellingen aanpassen.

Hoe nu een update ophalen:
- zet in je telefoon de optie "Persoonlijke Hotspot" aan (Sta anderen toe.......)
- toegang tot het Service Menu starten ("Menu op het touchscreen van de Stromer vasthouden en gelijktijdig de rechter remhandel vasthouden. Ongeveer 4 seconden)
- je krijgt nu toegang tot het Service Menu
- Kies de opties Tethering
- Druk op "Enable"
- Druk op het touchscreen van de Stromer op de naam van je telefoon
- Bevestig op het touchscreen van de Stromer dat er gebruik kan worden gemaakt van de dataverbinding
- Je ziet nu op je telefoon de blauwe balk verschijnen als bevestiging dat de hotsport wordt gebruikt
- De app gooit je nu zand in de ogen door op het telefoonscherm te vertellen dat er geen verbinging meer is. Dat betekent dat er geen Bluetooth verbinging meer is. Dat klopt, het is een dataverbinding geworden.
- Laat het lekker een minuutje of 10 samen staan.
- Start op de Stromer weer het Service Menu (Menu vasthouden en rechter remhandle)
- Er is nu mogelijk nog een optie toegevoegd --> "Targetting"
- Selecteer "Targetting"
- Indien een nieuwe versie beschikbaar is gesteld voor jou, dan verschijnt deze daar.
- Selecteer de nieuwe software versie en bevestig de keuze

Op het touchscreen verschijnt vervolgens de melding dat de nieuwe versie kan worden gedownload en vervolgens de bevestiging dat deze ook kan worden geinstalleerd.

Mogelijk dat deze stappen je helpen om dit te organiseren met je ST1. Voel je vrij om aan te vullen of te verbeteren.
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gave tutorial. Dank voor het delen :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RPB74
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:29
Locatie: Boskoop
Merk SP: St1 2020
Km-stand: 2700

Dit ga ik van het weekend ook maar eens proberen. Tot nu toe ook vaak geen verbinding of erg traag. Laat staan een update. Ben benieuwd ik laat het jullie weten.
:bike: Stromer ST1 2020 - Matt Black - :battery: 983 Wh
RPB74
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:29
Locatie: Boskoop
Merk SP: St1 2020
Km-stand: 2700

RPB74 schreef: 26 aug 2020, 22:19 Dit ga ik van het weekend ook maar eens proberen. Tot nu toe ook vaak geen verbinding of erg traag. Laat staan een update. Ben benieuwd ik laat het jullie weten.
Gisteren de eerste stappen doorlopen en natuurlijk gelijk wat problemen om de koppeling tussen de fiets en de telefoon tot stand te brengen. uiteindelijke is dit gelukt. Om in het service menu te komen moest ik een andere pin code invoeren, die ik niet heb. Toch maar even mijn fm gebeld. Hij gaf aan dat hij momenteel zijn klanten aan het afbellen is om bij hun de nieuwe software handmatig te installeren. Hij gaf aan dat een aantal van zijn klanten ook problemen had met het installeren en na de update waren de problemen met het koppelen van de fiets met de telefoon verholpen en dat het ontgrendelen via de app van de st1 nu veel sneller gaat. Hoopvol bericht aankomende week fiets ik even langs om de update te laten installeren. Ik ben benieuwd.
:bike: Stromer ST1 2020 - Matt Black - :battery: 983 Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RPB74 schreef: 30 aug 2020, 10:43 Hij gaf aan dat hij momenteel zijn klanten aan het afbellen is om bij hun de nieuwe software handmatig te installeren.
Netjes van je FM! :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RPB74
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:29
Locatie: Boskoop
Merk SP: St1 2020
Km-stand: 2700

Gisteren uit werk even bij mijn FM langsgereden. Software van het display aangepast en binnen een half uur alles geregeld. De verbinding met de fiets en iPhone gaat nu veel sneller. Vanmorgen bij de opstart ook gelijk een nieuwe update van de batterij. Top geregeld. Software is nu trouwens 4.2.4.4
:bike: Stromer ST1 2020 - Matt Black - :battery: 983 Wh
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

StroMarco schreef: 26 aug 2020, 22:02
StroMarco schreef: 25 aug 2020, 21:03 Sinds een week of twee lijkt de verhouding tussen mijn 2020 ST1 en de OMNI BT app wat gebrouilleerd. Ze weigeren iedere vorm van contact en communicatie met elkaar. Ik heb al enkele pogingen gedaan om ze toch weer met elkaar in contact te brengen, maar ze zijn halsstarrig.

Binnenkort even naar de FM voor wat relatietherapie tussen de fiets en de app......

Long story short: “dus ook geen update kunnen ontvangen!”

Op zich geen punt, hij doet ‘t verder prima......
Gelukt!

Vandaag weer 'ns een poging gewaagd. Zowaar alles gelukt. Ik zal proberen de stappen zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Mocht je aanvullingen of correcties hebben, vul ze graag aan.

Stromer ST1 2019 - 2020 in combinatie met iPhone

Verwijderen app
- uitloggen in de Omni BT app
- app verwijderen van de telefoon

Verwijderen Stromer uit de Bluetooth lijst
- verwijder de Stromer uit de lijst met mogelijke Bluetooth connecties (vergeet apparaat)

Opnieuw installeren app
- vanuit de app-store de Omni BT app opnieuw installeren
- inloggen met je eigen Stomer account (optie ik heb al een Stromer account)

Belangrijk!!!!
- Geen verbinding maken vanuit de Bluetooth sectie van je telefoon. De verbinding wordt gemaakt vanuit de app.


Verbinding maken
- Zet je Stromer aan
- Kies de optie Bluetooth vanuit het service menu
- Zorg dat de optie Bluetooth in ingeschakeld
- Verwijder de oude koppeling met je telefoon
- Start de app op je telefoon
- Kies in het menu van de app voor de optie "Stromer"
- Kies de optie "Voeg een nieuwe Stromer toe"
- Bevestig nu in de app het koppelverzoek voor Bluetooth
- Selecteer nu jouw STROMER ST1
- Bevestig vervolgens STROMER SELECTEREN

Je krijgt nu het scherm met de afbeelding van een Stromer ST en de gegevens worden uitgewisseld. Nu is er contact tussen
Stomer en de Omni BT app.

Je kan nu in de menu bij "Stromer Profiel" de verschillende instellingen aanpassen.

Hoe nu een update ophalen:
- zet in je telefoon de optie "Persoonlijke Hotspot" aan (Sta anderen toe.......)
- toegang tot het Service Menu starten ("Menu op het touchscreen van de Stromer vasthouden en gelijktijdig de rechter remhandel vasthouden. Ongeveer 4 seconden)
- je krijgt nu toegang tot het Service Menu
- Kies de opties Tethering
- Druk op "Enable"
- Druk op het touchscreen van de Stromer op de naam van je telefoon
- Bevestig op het touchscreen van de Stromer dat er gebruik kan worden gemaakt van de dataverbinding
- Je ziet nu op je telefoon de blauwe balk verschijnen als bevestiging dat de hotsport wordt gebruikt
- De app gooit je nu zand in de ogen door op het telefoonscherm te vertellen dat er geen verbinging meer is. Dat betekent dat er geen Bluetooth verbinging meer is. Dat klopt, het is een dataverbinding geworden.
- Laat het lekker een minuutje of 10 samen staan.
- Start op de Stromer weer het Service Menu (Menu vasthouden en rechter remhandle)
- Er is nu mogelijk nog een optie toegevoegd --> "Targetting"
- Selecteer "Targetting"
- Indien een nieuwe versie beschikbaar is gesteld voor jou, dan verschijnt deze daar.
- Selecteer de nieuwe software versie en bevestig de keuze

Op het touchscreen verschijnt vervolgens de melding dat de nieuwe versie kan worden gedownload en vervolgens de bevestiging dat deze ook kan worden geinstalleerd.

Mogelijk dat deze stappen je helpen om dit te organiseren met je ST1. Voel je vrij om aan te vullen of te verbeteren.
Alleen relevant voor de ST1 (2019 -->)
Toen ik deze beschrijving maakte was dat voor de stap naar versie 4.2.3.8. Tussendoor regelmatig verbinding met de APP gemaakt en gecontroleerd of versie 4.2.4.4 al beschikbaar was voor mijn fiets.

Vandaag was het zover en deze ook direct geïnstalleerd. Installeren ging probleemloos. Je moet wel heel secuur zijn in het hanteren van de juiste volgorde, maar dan werkt het wel. Als het goed is moet het met deze nieuwe versie allemaal wat beter verlopen. Maar goed, dat kan ik pas proberen als een nieuwe firmware versie beschikbaar komt.

Hij koppelt nu wel veel sneller met de app en het uitwisselen van de gegevens gaat ook een stuk vlotter. Dat verandert overigens verder niks aan de mening dat de app een nutteloos geheel is en alleen zinvol is om de instelling van stand 2 te regelen en een noodzakelijk vehikel is om je updates op te halen. Voor de rest kan je heel goed zonder! Maar goed, dat is geheel volgens de specs.
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

StroMarco schreef: 08 sep 2020, 21:39 en een noodzakelijk vehikel is om je updates op te halen
Wat nog altijd efficiënter is dan langs je dealer moeten voor elke FW update :)

Tijdens het Stromer Universe Event in Genk werd ons trouwens verteld dat een upgrade naar de OMNI C met volledige functionaliteit zoals anti-diefstalmodus en GPS tracking in 2021 een officiële fabrieksoptie voor de ST1 wordt.

De meerprijs voor deze fabrieksoptie is E 370,-. Achteraf een OMNI C module via de dealer kopen kost E 590,- excl. montage, dus voor mensen die graag een OMNI C op hun toekomstige ST1 willen is deze fabrieksoptie de beste keus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 08 sep 2020, 21:46 De meerprijs voor deze fabrieksoptie is E 370,-. Achteraf een OMNI C module via de dealer kopen kost E 590,- excl. montage, dus voor mensen die graag een OMNI C op hun toekomstige ST1 willen is deze fabrieksoptie de beste keus.
Waarbij je dan wel afhankelijk bent van wat de dealer heeft ingekocht, als die alleen ST1's met basis OMNI heeft ingekocht is de keuze tussen volle wachttijd of toch maar... (andersom geldt dit natuurlijk ook)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, true. Goeie aanvulling.

Kan dus zijn dat je een voorraadmodel ST1 kunt kopen met OMNI C, of dat je moet wachten op levering omdat de dealer alleen ST1-en met OMNI BT heeft ingekocht. Ik denk dat de kans op dat laatste het grootst is, zeker bij dealers die geen grote voorraad aanhouden, want het is toch een dure optie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie