Teveel ondersteuning

Gebruikersavatar
Arjan71
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:08

Ik zit met het volgende probleem. Mijn fiets is eind vorige week bij de FM geweest voor een servicebeurt en bandenwissel. Sindsdien heb ik teveel ondersteuning. Hij ging als een speer, dat wel. Ook met windje tegen. Toen ik deze week naar mijn werk fietste, ben ik een paar keer gestopt om de gevoeligheid van de koppelsensor naar beneden bij te stellen en de koppelsensor in standje 2 terug te schroeven omdat mijn accu te snel leeg liep en ik anders op mijn werk zou aankomen met een lege accu. Ik hoefde ook minder kracht te zetten dan ik gewend was, het ging te makkelijk. Bij de totalen in de omni app was de energie die de motor levert omhoog gegaan van circa 13,5Wh/km naar 16,5 Wh/km. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe dit op te lossen? Kan het zijn dat het achterwiel met een te hoog aandraaimoment is vastgezet?
ST3 - 983 Wh - woon-werk 47 km
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Gewoon je instellingen iets terugschroeven.
De instelling via het kalibratiemenu op de OMNI beïnvloedt alle drie standen, die van de App heeft alleen invloed op stand 2.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Niet elke FM gebruikt een momentsleutel ... ik zou beginnen met de achteras te lossen, hem dan vastzetten met het correcte aanhaalmoment en de sensor te kalibreren.

Hoe gedraagt hij zich na deze acties ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Waarom hier klagen als de FM het probleem heeft veroorzaakt? Ga terug naar de FM en laat die het oplossen
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Arjan71
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:08

Henry, Golvas, bedankt voor de tips. Ik heb eerst het juiste gereedschap besteld en ik ga er mee aan de slag. Ik laat de resultaten nog wel weten.

Mboelis, ik klaag niet over de FM. Mijn FM is 30 km fietsen voor mij en als het mogelijk is, wil ik het probleem ook zelf kunnen oplossen.
ST3 - 983 Wh - woon-werk 47 km
rubenv
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jun 2019, 08:58

kalibreren in het service menu kan ook al de oplossing zijn
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Teveel ondersteuning; dat dat ooit als klacht gezien kan worden... :bp:
Leek mij maandag heerlijk met 5bft tegen om wat meer te hebben.
Gebruikersavatar
Arjan71
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:08

Daniel1975 schreef: 18 dec 2019, 10:04 Teveel ondersteuning; dat dat ooit als klacht gezien kan worden... :bp:
Leek mij maandag heerlijk met 5bft tegen om wat meer te hebben.
Ja Ha! Wat zeur ik eigenlijk. :) Gewoon de instellingen verder terugschroeven zoals Henry aangeeft.
Ik ga toch proberen om de oorspronkelijke instellingen te herstellen. Dat voelde goed en dat gaf me voldoende controle over de accucapaciteit.
rubenv schreef: 18 dec 2019, 10:00 kalibreren in het service menu kan ook al de oplossing zijn
Kalibreren heb ik al een paar keer geprobeerd. Dat gaf geen verandering
ST3 - 983 Wh - woon-werk 47 km
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

En, komt het in orde ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Kan het niet zo zijn dat na die beurt de fiets pas op vol vermogen is gaan presteren zoals het eigenlijk bedoeld is?
Plaats reactie