Foutcodes

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Foutmelding 210000 :
Henry schreef: 03 mar 2020, 14:56 Recent heb ik 2x een 210000 foutcode mogen meemaken.
Even de Stromer helemaal uit en vervolgens weer aan gezet, foutcode was verdwenen.
Tot op heden geen last van gehad.
Henry schreef: 08 mar 2020, 21:35 Ik heb na/tussen de software updates de volgende foutmeldingen ontvangen:
210208
21000c 2x
21020f 2x
210000 6x

Na het uit- en weer aanzetten van de Stromer, heb ik er geen nadeel van gehad. Omdat ik binnenkort toch nog een keertje langs moet, heb ik er wel foto's van bewaard die ik dan zal overleggen als ik er ben. Voor mij vooralsnog geen reden om hiervoor speciaal contact op te nemen met de FM.
Henry schreef: 26 mar 2020, 09:54 Ik word de laatste drie dagen geplaagd met een 210000-error, die tot gevolg heeft dat mijn ST3 (accu in de fiets) niet wordt opgeladen. Uit- en weer aanzetten verhelpt vooralsnog het probleem.
Vandaag mijn FM gebeld en die meldde me dat het een bekend probleem is (known issue in IT termen...) en dat Stromer met een software update bezig is. Ik zou nog kunnen kijken of de accu wel in 1x doorlaadt naar de 100% als ik de accu buiten de Stromer oplaad. Dat ga ik vanavond maar eens proberen.
Mijn FM adviseerde me om (ondanks dat de oorzaak bekend is) langs te komen voor een onderzoek, waarbij ik de Stromer wel moet achterlaten. Op zich een goed voorstel, maar dat ga ik toch maar niet doen. Ik houd het denk ik met mijn workaround wel uit tot de nieuwe softwareversie beschikbaar komt.
Henry schreef: 31 mar 2020, 21:24 Ik word de laatste tijd regelmatig geconfronteerd met foutcode 210000. Foutcode 210000 “vereist” wel opnieuw opstarten van je fiets. Tijd om mijn FM te vragen wat die foutcode betekent. Het antwoord: “Deze melding betekent dat de controller opnieuw is opgestart. Komt soms voor als de fiets op stand-by of aan de lader heeft gestaan, maar er is verder niets aan de hand.”.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

"De laatste drie dagen" wekte bij mij de indruk dat dit een nieuw fenomeen was. Blijkbaar niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Aden
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2020, 09:35

Mijn ST3 (feb 2020) geeft ook regelmatig de E210000 fout na opladen. Tijdens het opladen blijft het batterij percentage staan op de beginstand en loopt niet op tijdens het laden.
Mijn leverancier zegt dat de Omni uit moet tijdens het laden omdat bij het verwijderen van de connector er een spanningsdip ontstaat. Dit lijkt mij zeer onlogische omdat je dan in de app niet het actuele laadniveau kan zien. Ook werkt de GPS dan niet waardoor je niet kan zien waar de Stromer is, mocht deze gestolen worden.
De Omni uit-en aanzetten wist de fout en de correcte batterijspanning wordt weer getoond. De fout blijft in het servicemenu staan.
Hopelijk werkt een update van de software, nu firmware 4.2.2.2
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aden schreef: 13 apr 2020, 16:20 Mijn leverancier zegt dat de Omni uit moet tijdens het laden omdat bij het verwijderen van de connector er een spanningsdip ontstaat.
Die spanningsdip is volgens mij wel de oorzaak. Maar het advies om dan je Stromer maar uit aan de lader te hangen snijdt natuurlijk geen hout. De oorzaak moet worden weggenomen. En het zou mij niks verbazen als dit een "dubbeltje op zijn kant" verhaal is, waarbij de controller het de ene keer wel en de andere keer niet trekt. En de ene controller wel, maar de andere niet.
Aden schreef: 13 apr 2020, 16:20 De Omni uit-en aanzetten wist de fout en de correcte batterijspanning wordt weer getoond.
Persoonlijk zou ik er daarom niet om malen. Maar in principe heb je er recht op om deze fout door de dealer te laten herstellen, want je Stromer functioneert niet zoals het hoort.
Aden schreef: 13 apr 2020, 16:20 De fout blijft in het servicemenu staan.
Dat is volkomen logisch. Het Service Menu is niet voor ons als eindgebruiker, maar dient als naslagwerk voor de dealer en Stromer om problemen te kunnen analyseren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Gisteren voor het eerst na meer dan een maand naar het werk gefietst. Eergisteren dus batterij opladen: de omni geeft aan 0%. Ik panikeer: diepontlading toch niet? Ik heb hem mooi weggezet bij 52% en regelmatig gecontroleerd of hij niet ontlaadde. Na een minuut schiet hij naar 52% en laadt goed op.
Fiets rijdt perfect naar het werk, daar laad ik op. Bij terugkomst brandt rood lichtje op de lader, maar dit heb ik nog al gehad.
Fiets rijdt perfect naar huis. Ik wil savonds nog korte boodschap doen en ik krijg E210003 als foutmelding. Lichten branden niet (fiets startte ook sneller op dan normaal). Ik krijg geen ondersteuning en kan ook geen andere rijmodus 123 selecteren...

Heb al verschillende keren fiets opnieuw opgestart, accu er 10 min uit etc, werkt niet. Dit is mijn eerste probleem en we zijn meer dan een jaar ver.

Vandaag dus naar fietsmaker. Heb al verschillende zaken gelezen over die foutcode. Hopelijk makkelijk op te lossen. Ik laat het hier weten!
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Balen.

Waarschijnlijk de aansluiting in het accu-vak die niet helemaal lekker contact maakt. Als dat het inderdaad is, dan is het zo opgelost.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Update: Na 3uur mocht ik de fiets gaan ophalen die foutcode E210003 had.
Bleek dat de batterij geen 48 volt meer gaf. Mijn batterij was dus kapot.
Ik kreeg onmiddellijk mijn fiets mee met splinternieuwe batterij. Top service. De batterij was net die week binnen gekomen. FM bestelt dit blijkbaar op voorhand om wachttijden (zoals ik op forum al las) te vermijden.
Ben werkelijk in de wolken van zo'n goede service. Mijn auto staat te koop, waardoor ik binnenkort geen alternatief meer heb als de stromer in panne valt, maar met zo'n FM die me er tussen neemt bij problemen en zo snel met oplossingen afkomt, heb ik er wel vertrouwen in.
ST3 black 983wh
Joost1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 nov 2019, 00:18

Zo'n 2 1/2 week geleden voor het eerst gemerkt bij mijn ST3 dat de ondersteuning niet helemaal meer goed was, heel zwaar trappen om tot de 40 km/u te komen. Even later totaal geen ondersteuning meer. Een kijkje in het servicemenu gaf foutcode 270100, en een voltage van 0,121. Veel te laag dus.
Omdat ik de fiets niet op een makkelijke manier bij de Fm kon krijgen heb ik een afspraak gemaakt voor de mobiele monteur, deze kon alleen helaas pas 1,5 week later. De monteur heeft opgemerkt dat het stickertje met qr code thv de sensor helemaal verfrommeld was en dit waarschijnlijk de sensor stoorde. Sure enough, de sensor leek het weer prima te doen.
Dit duurde helaas tot gisteren, toen ik van werk naar huis wilde fietsen en hetzelfde probleem zich voordeed. Meteen met de fm gebeld, kon helaas niet meteen langs komen, maar de afspraak gemaakt dat ik vandaag de fiets daar heen (Amsterdam) ga brengen en een leenfiets mee krijg (de andere optie was weer 2 weken wachten op de mobiele dienst). Persoon aan de telefoon zei dat waarschijnlijk de TMM sensor vervangen moet worden (logisch).
Het ritje terug naar huis was een goede training, gelukkig het windje mee... ;)
Onderstaand foto van testje in het servicemenu van gisteren. Voltage niet zo laag als de 0,121 van de eerste storing, maar nog steeds lang niet voldoende.
Ik zal achteraf even laten weten wat de fm hier uiteindelijk mee gedaan heeft.
Bijlagen
20201007_152948.jpg
20201007_152948.jpg (1.99 MiB) 3122 keer bekeken
St3 L Black '+JSF-' (vanwege de snelheid en stealth lak, maar eigenlijk staat het gewoon voor Joost's Snelle Fiets :mrgreen:)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wederom: de fabrikant van de TMM sensor geeft aan dat de sticker geen technische functie heeft. Het verwijderen, vervangen of rechtzetten van die sticker doet dus niets... :bu:

Waarschijnlijk is het achterwiel eruit geweest en heeft het opnieuw erin zetten ervoor gezorgd dat je fiets het weer even deed...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joost1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 nov 2019, 00:18

Vanwege mijn gebrekkige technische kennis heb ik mijn Stromer bij een goed aangeschreven FM gekocht, om zeker te zijn van goede technische hulp bij problemen. Ik had gehoopt (en verwacht) dat de monteur ook over dezelfde informatie als jij zou beschikken Freddy. Tenslotte zal hij veel meer problemen met de Tmm-sensor tegenkomen als de gemiddelde Stromer bezitter (tenminste, dat hoop ik dan ten zeerste).
Helaas zorgt dit er voor dat ik nog een extra week niet over mijn fiets kan beschikken :cry:
St3 L Black '+JSF-' (vanwege de snelheid en stealth lak, maar eigenlijk staat het gewoon voor Joost's Snelle Fiets :mrgreen:)
Plaats reactie