Ondersteuningsprobleem ST3

Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Stromeur schreef: 03 mei 2020, 16:41 Je sensorwaarden zijn prima; die horen bij een ST3 tussen de 0.5 en de 1.5 te liggen. Iets verspringen is normaal.

Je TMM-sensor kan gewoon tegen vocht, die zit immers sowieso al open en bloot en pal naast je drivetrain gemonteerd.

Foutcode 210207 wijst mogelijk op een probleem met de controller. We hebben deze foutcode eerder voorbij zien komen i.c.m. vocht, maar dan bij andere modellen.

Mijn advies: Stromer binnen in huis zetten, accu eruit halen, accudeur open laten staan en de boel een nachtje laten drogen. Is het probleem daarmee niet weg en/of komt te foutcode terug, dan wordt het er eentje voor de dealer.
Stromeur bedankt voor de tip! De controller reageert idd niet goed als ik op de knoppen druk. Ik laat de fiets een nacht rusten en test morgen, de fiets reageert alleszins al iets beter dan gisteren.

Ik laat morgen iets van me weten.

Vriendelijke groeten.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer9000 schreef: 03 mei 2020, 16:54 De controller reageert idd niet goed als ik op de knoppen druk.
De controller heeft geen knoppen. De controller is een lange printplaat die zit weggewerkt in de schuine onderbuis van je bike.

Waarschijnlijk bedoel je de knoppenring op je stuur, of de OMNI C display in je bovenbuis.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Stromeur schreef: 03 mei 2020, 17:14
Stromer9000 schreef: 03 mei 2020, 16:54 De controller reageert idd niet goed als ik op de knoppen druk.
De controller heeft geen knoppen. De controller is een lange printplaat die zit weggewerkt in de schuine onderbuis van je bike.

Waarschijnlijk bedoel je de knoppenring op je stuur, of de OMNI C display in je bovenbuis.
Idd dat bedoelde ik, het OMNI C display 😊
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Zoals beloofd een update. De error kreeg ik nog steeds bij elke opstart en dus ook geen ondersteuning. Wanneer ik even fietste kwam de ondersteuning mondjesmaat terug maar vanaf ik remde was het feest afgelopen en duurde het even vooraleer de ondersteuning terug kwam.

Blijkt dat de motor ‘stuk’ is. Ik krijg dus een nieuwe motor, onder garantie met terug twee jaar garantie op de nieuwe motor vanaf de dag die geïnstalleerd is. Hopelijk rijdt de fiets terug als voorheen, dat zullen we deze middag weten!

Groeten.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Hallo iedereen,

Foutcode 210207 , stilvallen na rijden in plassen en regen is bij mij nu ook het geval. Fiets is reeds 1 jaar oud en probleem begon sinds ik de fiets nu ook gebruik bij regen. De omni was soms ook niet te bedienen zonder aansluiten accu lader.
Soms kon ik het oplossen door de fiets gewoon wat in de warmte of de zon te laten opwarmen/drogen. Vorige week lukte dit zelfs niet meer. Fiets naar de FM en beslist achterwiel(motor) te vervangen.
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je liet eind september winterbanden opleggen, werd de connector van de motor toen opnieuw goed aangeschroefd en preventief behandeld tegen vocht ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Geen idee of de connector preventief behandeld is na de bandenwisseling, probleem heeft zich direct daarna ook niet voorgedaan.
Wat ik wel doe na FM bezoek is alles nog eens nazien o.a., correct aanschroeven connector motorkabel en aanwezigheid nieuwe spanstrip....
Volgens Fm gebeurt het dat in sommige gevallen water/vocht zich opstapelt binnenin de motor. In de zomer droogt dit vlugger op wat in de winter trager gaat en het probleem zich dus vaker voordoet. Water in motor= vervangen.
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Zaterdag fiets afgehaald met nieuw achterwiel/motor. Meteen is ook de motorkabel en controler vervangen. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een ritje van ca 60 km te rijden. Fiets rijdt terug als het moet in droge omstandigheden weliswaar. Ik zie uit naar regenweer om de fiets serieus te kunnen testen. Oorzaak van het probleem was vocht in de motor.
Heb een week de fiets gemist maar perfecte afhandeling door de fietsenmaker.
Wat opviel is dat tegelijkertijd nieuwe software is opgeladen 4.3.1.0.
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Plaats reactie