Experiment met voltage en manipulatie bij resetten TMM sensor

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 05 aug 2019, 23:41 Als ik uitga van 3,5% dan is dat dus 3,5% * 983 Wh per km, ofwel 34,405 Wh/km. Da's best enthousiast ja! Actieradius van 28 bijzonder angstaanjagende kilometers :mrgreen:
De max snelheid blijft uiteindelijk dezelfde hoor. Je levert gewoon zelf geen vermogen meer en accelereert waarschijnlijk ietsje sneller
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Klopt, maar je hebt 3 standen:
- stilstaan: motor doet niks
- in beweging zonder te remmen: je accelereert max naar 47 km/h (of 27 of 37)
- in beweging en remmen ingedrukt: motor doet niks

Da's iets te binair voor mij. En het is ook nog verwarrend voor het verkeer achter je als je steeds knipperende remlichten hebt bij het afknijpen van het vermogen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Quaternair is dat dan toch ;p :bp:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

mboelis schreef: 05 aug 2019, 21:42 Het is een experiment. Het zelfrijden is de extreme kant.
8<
Het is nu bekend, iedereen mag zelf besluiten om hiermee verstandig om te gaan.
Volgens mij is er maar één verstandige manier: niet scooteren. En zeker niet op de max snelheid met als enige mogelijkheid aan=max snelheid of uit= geen ondersteuning (en ook nog eens remmen, zodat je niet een normale snelheid kan aanhouden). Het lijkt me levensgevaarlijk.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Als je van stand 3 terug schakelt naar 2 en 1 remt de motor ook af
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
dries401
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2019, 10:59

De mogelijkheid om de voltage te verlagen blijkt er te zijn. Maar kent iemand een iets "veiligere" manier om het voltage te manipuleren?

Heb het als test zelf een keer geprobeerd maar vond toch dat er (naar mijn mening) extreem veel kracht op het achterwiel gezet moet worden. Leek me niet 100% gezond voor m'n wiel :bn:
Sante des femmes www.viagrasansordonnancefr.com le cours du medicament
ocra

mboelis schreef: 05 aug 2019, 02:14 Thuis aangekomen opende ik weer het servicemenu. Bij een reset bleef de waarde vrijwel hetzelfde. De FM vertelde “hoe lager, des te beter”. Hoe krijg ik dat voltage omlaag?
Dit is zeker niet absoluut zo. het is niet perse lager is beter. Alle sensoren zelf hebben al bepaalde afwijking en daarbij bepaald vooral gewicht van de berijder welk voltage het 0 punt is, Ben benieuwd in welke zin de fietsenmaker dacht dat dit beter is?
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Je kunt het in Herveld navragen
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Pedelectron
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2019, 19:33

.
.
Een hyperlink naar een leuk artikel over het nut van torque sensors en de verschillende types:

https://www.electricbike.com/torque-sensors/
.
.

Dit filmpje demonstreert de werking van een type "rear drop out" sensor (TMM4) zoals die van Stromer:


.
.

Een TMM4 Torque sensor geïntegreerd in het frame:


.
.
.
Onderstaand filmpje is niet specifiek voor stromer maar geeft wel een antwoord op de vraag of op de fiets zitten verschil maakt.

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Ik heb het na het 1ste filmpje opgegeven, wat een hoop onzin...
Beide systemen worden fout uitgelegd wat werking betreft, lang leven het internet.
1) rotatie sensor : de vertraging van de ondersteuning komt niet zo zeer van het aantal graden tussen de magneten maar wel van de snelheid waarmee die magneten bewegen. Maw, bij een lage cadans heb je een lage ondersteuning en als je bergop wil rijden met een te grote versnelling = lage cadans = weinig ondersteuning, dus ook na de 1 ste; 2de, 3de, ... 50ste magneet die gepasseerd is en niet tot die 1ste gepasseerd is. Zolang de cadans laag is is de ondersteuning dat ook, is de ondersteuning niet in staat de cadans te verhogen zal de ondersteuning laag blijven, een vicieuze cirkel dus.
2) een torque sensor : is achteraan aan 1 zijde vast gezet met 2 of meer schroeven in het frame en aan de andere zijde met de wielas. Dus de 2 zijde van de spleet in het sensorplaatje. Dat geheel gaat echt niet roteren als je er kracht op zet. Het gaat vervormen zoals je BB vervormt als je een sprint trekt, dwars op de rijrichting (links/rechts)en niet met of tegen de rijrichting (rotatie).
Plaats reactie