Bike-Status en Gebruikersstatistieken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Vandaag keek ik in de Stromer App naar de optie Bike-Status (eerste symbool, tweede pagina). Daar zag ik bij het onderdeel Totaal de volgende cijfers:
- 4540,2 KM
- 34,4 KM/H (by the way: waarom H en niet UUR)
- 131:43:37 UUR

Wanneer ik naar de optie Gebruikersstatistieken (derde symbool) kijk, dan zie ik daar bij TOTAAL het volgende:
- Uw totale prestaties - 5.804 KM
- Rijtijd: 167:32 H (by the way: waarom H en niet UUR)
- Snelheid: 35 KM/H (by the way: waarom H en niet UUR)
- Energieverbruik 72 KWH

:ck: :bn:

Wat is hier aan de hand?

Als ik in de optie Gebruikersstatistieken de maandtotalen optel, dan kom ik op het totaal van 5.804 KM.

Herkennen jullie dit? Hebben jullie ook een verschil in de totalen?

Ik kan me herinneren dat om een probleem te verhelpen de OMNI software 1x door mijn FM opnieuw is gepusht. Wellicht is het verschil daarmee te verklaren.

Ik vind het wel vreemd.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 31 jul 2019, 15:57 - 4540,2 KM
...
- 5.804 KM
Ik denk dat je stiekem ergens wat negatieve kilometers hebt gemaakt :bn:
Henry schreef: 31 jul 2019, 15:57 - 34,4 KM/H (by the way: waarom H en niet UUR)
km/h is de officiële SI eenheid. Waarom ze bij de tijden de ene keer H en de andere keer UUR schrijven? Geen idee, vaak komen dit soort bugs doordat in de tabel met vertalingen meerdere opties voor in dit geval "uur" zijn waarbij je in het Zwitsers geen verschil ziet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Maarten
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jun 2018, 13:18

Telkens je met je fiets achteruit gaat registreert hij negatieve kilometers...
:bj
Maar even serieus
Bij mij is dit ook zo, weliswaar niet zou extreem, een verschil van 100km.
Dit is reeds van bij de start, ik vermoed omdat ik al wat kilometers had gereden (km bijgehouden op/door de fiets) vooraleer de Omni app up and running was (km bijgehouden ergens op de servers van Stromer?).
Maar dit is een hypothese...
ST1x 2018
Klever X speed 2021
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Maarten, dat is eerlijk gezegd ook een mogelijkheid die even door mij eigen hoofd schoot (vandaar deze vraag), maar eentje waar ik maar liever niet in geloof. Als ik daar in ga geloven dan... :av Nee, niet over nadenken!
Het vreemde bij mij is wel dat het totaal van de geregistreerde maandtotalen wel overeenkomt met het grote getal. Ik kan me wel herinneren dat ik de eerste maand zoveel km's heb gereden. Bij mij zou het dus heel goed kunnen komen door die gepushte update.
Witte ST3 van maart 2019
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

Heb je meerdere fietsen gehad? Dan heb je 1300km op de ene fiets gereden die wel geregistreerd zijn bij je account (3de tabblad), maar niet bij je huidige fiets (1st tabblad).
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Nee. Dit is mijn eerste Stromer.
Witte ST3 van maart 2019
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

Henry schreef: 01 aug 2019, 14:11 Nee. Dit is mijn eerste Stromer.
Hmm, was de push van de firmware na 1300km? Dan zouden misschien de stats van voor dubbel zijn.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Zou heel goed kunnen. Dan zou die push van de OMNI software hebben geleid tot een situatie die vergelijkbaar is met het in gebruik nemen van "een nieuwe Stromer". Zo bezien is dit dus mijn tweede Stromer.
Witte ST3 van maart 2019
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

Henry schreef: 01 aug 2019, 15:55 Zou heel goed kunnen. Dan zou die push van de OMNI software hebben geleid tot een situatie die vergelijkbaar is met het in gebruik nemen van "een nieuwe Stromer". Zo bezien is dit dus mijn tweede Stromer.
Dat zou misschien wel kunnen, het zou kunnen zijn dat er een uniek id gebruikt word dat daardoor veranderd is. Ligt eraan wat er allemaal precies gebeurd is en hoe de data word verwerkt bij Stromer.
Plaats reactie