Rijden met 2 accu's

RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Hallo, ben aan het overwegen om voor een fietsvakantie met 2 accu's te rijden, iemand ervaring mee? dan kan je echt wel op 1 dag een héél eind rijden. (op stand 2 haal ik nu 130km, maar dan aan 25km, dus 5u fietsen), met 2 accus heel ik dan 200km op dezelfde tijd schat ik. Moet natuurlijk wel mee op het bagagerekje, maar ook dat zal wel op te lossen zijn.
tips?
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Er zijn hier enkelen die over twee accu's beschikken. Ik weet dat Reinout-ST3 deze twee ook dagelijks gebruikt en dus de tweede accu in een tas meeneemt.
Er zijn ook verschillende initiatieven om de tweede accu achterop de bagagedrager mee te nemen. Even zoeken met de zoekfunctie en dan vind je dit topic.
Als je van plan bent om twee accu's op een dag leeg te rijden, dan zul je ze ook willen opladen. Ga je dit doen met 1 lader, dan zul je dit goed moeten plannen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Geregeld rijd ik met een tweede accu.
Vervoer in een Ortlieb Commuter Bag gaat uitstekend.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Volgens mij is dat ook wat Reinout-ST3 doet: accu los in een Ortlieb tas. Persoonlijk zou ik iets zachts (dubbelgevouwen handdoek oid) onder de accu leggen om te voorkomen dat de hoeken van de accu steeds op dezelfde plek in de stof steken (en die op termijn beschadigt), ik weet niet of anderen dat doen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Freyne
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2019, 11:37
Locatie: Gent
Merk SP: ST1X
Km-stand: 11000

Ik rij ook altijd met 2 accu's. De 2de zit in een Vaude fietstas.
Rond deze accu zit bij mij een oud bedlaken gewikkeld zodat de hoeken de tas niet kunnen beschadigen en de accu zelf ook wat vaster in de tas zit. Deze zit er diagonaal in en kan hierdoor maar weinig bewegen.
ST1X-17"-983Wh en 618Wh-Charcoal Comfort-65 km WW enkel- cane creek zadelpen
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Goedemiddag,

Bij mijn St1 had ik ook 2 accu's :ay voor dat deze de ortliebtas in dook deed ik er een ESD sok omheen en ik had een foto statief tas bij Ali expres gekocht en de accu :bf: met sok ging daar in en vervolgens in de ortlieb tas,

Overigens zijn er ook speciale accutassen van Stromer maar die zijn redelijk duur :!:
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Statieftas voor een Stromer accu:
viewtopic.php?f=8&t=2345&p=50902&hilit= ... tas#p50902

Accu op bagagedrager (diverse oplossingen):
viewtopic.php?f=9&t=1220&hilit=statieftas

Accu in Ortlieb Backroller Classic:
viewtopic.php?f=9&t=1578&hilit=statieftas

Extra accu meenemen:
viewtopic.php?f=5&t=426&hilit=statieftas

Nog een statieftas:
viewtopic.php?f=9&t=143&hilit=statieftas

Stromer Battery Bag (de officiële, maarweldure, oplossing die Stromer adviseert):
viewtopic.php?f=5&t=1681&hilit=battery+bag#p33882

Volgende keer toch maar even de zoekmachine van het forum gebruiken? ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Freyne schreef: 27 mei 2019, 10:42 Ik rij ook altijd met 2 accu's. De 2de zit in een Vaude fietstas.
Rond deze accu zit bij mij een oud bedlaken gewikkeld zodat de hoeken de tas niet kunnen beschadigen en de accu zelf ook wat vaster in de tas zit. Deze zit er diagonaal in en kan hierdoor maar weinig bewegen.
Hallo, welke fietstas gebruik je juist?
Freyne
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2019, 11:37
Locatie: Gent
Merk SP: ST1X
Km-stand: 11000

RudydG schreef: 11 jun 2019, 06:33
Freyne schreef: 27 mei 2019, 10:42 Ik rij ook altijd met 2 accu's. De 2de zit in een Vaude fietstas.
Rond deze accu zit bij mij een oud bedlaken gewikkeld zodat de hoeken de tas niet kunnen beschadigen en de accu zelf ook wat vaster in de tas zit. Deze zit er diagonaal in en kan hierdoor maar weinig bewegen.
Hallo, welke fietstas gebruik je juist?
Hallo

Dit is de fietstas die ik heb
https://www.bikester.be/vaude-aqua-back ... v_chn=shop

Ik ben er zeer tevreden van.
ST1X-17"-983Wh en 618Wh-Charcoal Comfort-65 km WW enkel- cane creek zadelpen
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Vanaf zaterdag hoop ik met de accutransporter te mogen rijden https://www.vanzijptechniek.nl/product/ ... 2-st3-st5/

Ervaringen worden, eerst naar Jroen, en daarna hier gedeeld.

Zie ook:
viewtopic.php?p=60469#p60469
Plaats reactie