Reparatie, rammel verwijderen 245W lader

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

We mogen het hopen, op het Zwitsers forum kwam het item ook geregeld voorbij.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

mrstrom schreef: 28 mar 2019, 12:23 Ze zeggen al dat je hem niet mee mag nemen op de fiets,
Wie zeggen dat? Nergens in de handleiding staat dat de lader niet mee mag nemen op de fiets zover ik dat heb kunnen beoordelen. Mijn dealer weet ook van niets.
Als het een veiligheidsprobleem is kan je een klacht indienen bij de NVWA. Als we massaal ook een klacht hierover gaan indienen bij een consumentenprogramma als Kassa, Radar etc dan kunnen we er misschien wat meer druk achter zetten. Als het alleen een onschuldige rammel is wordt niemand daar zenuwachtig van en heeft dit draadje over 2 jaar alleen 500 berichten
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

mboelis schreef: 28 mar 2019, 18:24
mrstrom schreef: 28 mar 2019, 12:23 Ze zeggen al dat je hem niet mee mag nemen op de fiets,
Wie zeggen dat? Nergens in de handleiding staat dat de lader niet mee mag nemen op de fiets zover ik dat heb kunnen beoordelen. Mijn dealer weet ook van niets.
Als het een veiligheidsprobleem is kan je een klacht indienen bij de NVWA. Als we massaal ook een klacht hierover gaan indienen bij een consumentenprogramma als Kassa, Radar etc dan kunnen we er misschien wat meer druk achter zetten. Als het alleen een onschuldige rammel is wordt niemand daar zenuwachtig van en heeft dit draadje over 2 jaar alleen 500 berichten
Laten we aub niet op de feiten vooruit lopen. Dat er een probleem is is duidelijk. Als je niet kan laden is dat balen tegen 1000km/h, het veiligheidsrisico is niet onbestaande maar veeeeel kleiner. Geef Stromer de kans een oplossing te zoeken en die aan te bieden. Het mag geen jaren blijven aanslepen want dan is het vertrouwen weg maar geef ze wel de kans. Laat het nu net de kracht van dit forum zijn om mogelijkheden te creëren om problemen op te lossen, met paniek zaaien helpen we niemand. Zoals eerder gezegd is de vraag gesteld en wachten we op antwoord. Als Stromer het probleem ontkent kan je nog altijd massaal een klacht indienen om proberen een oplossing af te dwingen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Free2be schreef: 28 mar 2019, 18:05 We mogen het hopen, op het Zwitsers forum kwam het item ook geregeld voorbij.
Dat is alvast een goeie zaak, want de meeste mensen van Stromer CH spreken wel Duits, maar geen Nederlands. De Benelux-organisatie van Stromer leest hier wel regelmatig mee.

De CEO van Stromer heeft weleens aan ons laten weten dat dit forum en het Zwitserse Stromer-forum voor hen zeer belangrijke bronnen van informatie zijn als het gaat om wat (toekomstige) gebruikers verwachten van hun Stromer en waar ze tegenaan lopen. Dit zal ook één van de redenen zijn dat de ST3 nu met verschillende stuur- en stuurpenopties leverbaar is, en dat Stromer voor de ST3 en ST5 betere banden met meer vering en een betere wegligging heeft laten ontwikkelen. (Alleen een beetje jammer van die spray..)

Een andere belangrijke informatiestroom is de stroom defecte onderdelen die retour Stromer gaan. In 2017 vlogen de ST1 X controllers ze om de oren, en ik denk dat het momenteel laders zijn. O.a. daarom pleit ik ook voor altijd garantie claimen.
mboelis schreef: 28 mar 2019, 18:24 Als we massaal ook een klacht hierover gaan indienen bij een consumentenprogramma als Kassa, Radar etc dan kunnen we er misschien wat meer druk achter zetten.
Zelf je lader verbouwen en je heil zoeken bij consumentenprogramma's zonder eerst Stromer de kans te geven om een issue voor je op te lossen, dat gaat 'm niet worden vrees ik, ook niet vanuit Stromer. Die willen je met alle liefde helpen, maar niet als je meteen de negatieve publiciteit opzoekt alvorens met je dealer (of Stromer) in gesprek te gaan over een passende oplossing.

Ik snap dat je gewoon nu een lader zonder gedoe wil, in die zin begrijp ik je keus al is het niet de mijne. Maar als je dit alternatieve pad opgaat, dan kun je daarna niet alsnog op hoge poten via de media terug het reguliere garantie-traject in.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 28 mar 2019, 20:55
Free2be schreef: 28 mar 2019, 18:05 We mogen het hopen, op het Zwitsers forum kwam het item ook geregeld voorbij.
De CEO van Stromer heeft weleens aan ons laten weten dat dit forum en het Zwitserse Stromer-forum voor hen zeer belangrijke bronnen van informatie zijn als het gaat om wat (toekomstige) gebruikers verwachten van hun Stromer en waar ze tegenaan lopen.
Zwitserland, NL & Be samen is voor Stromer de grootste afzetmarkt.
Jou mening telt dus, zowel positief (voorstellen of aanpassingen) als negatief (to do).
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Stromeur schreef: 28 mar 2019, 20:55 Zelf je lader verbouwen en je heil zoeken bij consumentenprogramma's zonder eerst Stromer de kans te geven om een issue voor je op te lossen, dat gaat 'm niet worden vrees ik, ook niet vanuit Stromer. Die willen je met alle liefde helpen, maar niet als je meteen de negatieve publiciteit opzoekt alvorens met je dealer (of Stromer) in gesprek te gaan over een passende oplossing.

Ik snap dat je gewoon nu een lader zonder gedoe wil, in die zin begrijp ik je keus al is het niet de mijne. Maar als je dit alternatieve pad opgaat, dan kun je daarna niet alsnog op hoge poten via de media terug het reguliere garantie-traject in.
Ik weet gerust wel dat ik met mijn aanpak niets bij een consumentenclub hoef aan te kloppen. Dat kan een ander gaan doen als dat noodzakelijk is. Zelf vind ik de afbrekende kuntstof eilandjes en daarna rondslingerende schroeven wel een gevaarlijke situatie omdat het tot kortsluiting kan leiden in de elektronica en er kans is op blokkeren van de ventilatorvin. Dat kan tot oververhitting leiden, daarna eventueel tot kortsluiting en mogelijk zelfs brand. Let op woorden als “kan”, “mogelijk”, “kans op”, “eventueel”. Het is niet gebeurd en laat ik ook niet gebeuren.
Ik heb genoeg ellende meegemaakt met elektrische meuk dat voor problemen zorgt op strategische momenten. Ik laat mijn garage met oldtimers niet affikken en weekendje weg, woon-werk verkeer, etc. niet frustreren door een ladertje van €250. Ik grijp in, los het probleem op en ga weer verder. Dit ei ligt al bij mijn FM. Hij kent mij al heel lang en ik heb al twee andere issues bij ‘m gemeld over een bijna verloren zijstandaard en rlosgelopen voorspatbord. Ellende gebeurt altijd ver van huis en in het weekend. Dat los ik ter plekke op want de FM is dicht. Als dit draadje en mijn domheid ertoe leidt dat alle eigenaars met een rammelende lader onmiddellijk morgen naar hun dealer Stromeren dan heeft het toch nut gehad. Morgen gaat de zon weer gewoon op wordt het een mooie dag om naar de dealer te rijden.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 29 mar 2019, 20:32 van huis en in het weekend. Dat los ik ter plekke op want de FM is dicht. Als dit draadje en mijn domheid ertoe leidt dat alle eigenaars met een rammelende lader onmiddellijk morgen naar hun dealer Stromeren dan heeft het toch nut gehad
Volledig mee eens, minus jouw vermeende domheid. Ik vind je juist bijzonder creatief :ay , ook al vind ik dit persoonlijk (en ook als Admin van dit forum) geen aan te bevelen werkwijze.

Ik heb overigens vandaag een Stromer dealer gesproken en het verhaal van de rammelende laders eens tegen hem aangehangen.

Het advies is om de lader niet in een fietstas te vervoeren, maar het is geen verbod. (De vorige dealer die ik sprak was stelliger, maar zo heet wordt de soep dus niet gegeten.) Deze dealer is van mening dat wij de lader gewoon mee naar ons werk moeten kunnen nemen en als-ie daarvan gaat rammelen, dan wordt-ie onder garantie omgeruild. (Dat is in ieder geval zo binnen de garantieperiode. Buiten garantie zul je denk ik wat steviger in je schoenen moeten staan, maar ik vind dat je dan ook dan in je recht staat op basis van de te verwachten economische levensduur van een product.)

Ook heb ik mijn verbazing uitgesproken over het feit dat ik, en met mij vele anderen, mijn 2017 lader een jaar lang probleemloos in de fietstas mee naar mijn werk heb kunnen nemen. (En daar ben ik niet mee gestopt omdat-ie stuk ging, maar omdat ik een 2e lader erbij heb gekocht.) Rammelmeldingen zijn op het Stromer Forum pas flink gaan toenemen rond Q2 2018. De dealer gaf aan dat dit probleem inderdaad bij latere laders is ontstaan. Er is dus "iets" (de dealer weet niet wat) veranderd in de productie.

Mij lijkt dat Stromer dat "iets" dan ook maar eens moet gaan oplossen. Een lader die aanvoelt als een broodtrommeltje heb ik voor wat hij kost altijd een beetje mwah gevonden, doch niet onoverkomelijk. Maar een mwah-lader die gaat rammelen: neh.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Mijn lader was van dec 2017 (aankoop).
Wel 'poef', maar niet gedefinieerd als rammel, gevoeglijk ga ik daar achteraf wel van uit. Net als bij mijn 2de kapotte lader

viewtopic.php?f=8&t=855&p=14708
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja klopt, we hebben eerst laders voorbij zien komen die de huiszekering eruit lieten klappen. Maar ik vraag me af of dat niet een ander issue was, want het waren "slechts" enkele meldingen. Later kwamen ineens al die rammelmeldingen, echter zonder geklapte huiszekeringen.

Maar dat Stromer iets moet doen aan de kwaliteit van de lader, dat staat wat mij betreft buiten kijf. (En dan liefst meteen een robuustere behuizing, want het voelt nu allemaal wat el-cheapo aan, m.i. niet in overeenstemming tot de aanschafprijs.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Stromeur schreef: 29 mar 2019, 23:06 ....
Maar dat Stromer iets moet doen aan de kwaliteit van de lader, dat staat wat mij betreft buiten kijf. .....
Ter aanvulling: Stromer heeft begrepen dat de kwaliteit beter moet :ay . Lees volgend artikel:
https://www.handelszeitung.ch/unternehm ... ie-schweiz#
Plaats reactie