Nieuwe remblokken voor Tektro Dorado schijfremmen
Ik zou veiligheidshalve eventjes vooraan en achteraan een blokje demonteren ... gaat vlot nu je fiets nog nieuw is en dan weten we ook 100% zeker welke blokjes ze op de ST3 gebruiken.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Heb vandaag mijn schijven netjes schoongemaakt, de remblokken gemonteerd, remmen afgesteld en ingeremd. Met gisteren al de montage van nieuwe banden (Continental Top Contact II) en binnenbanden (wederom met Doc Blue) kan mijn fietsje er weer een flinke tijd tegen.
Eerste ervaring met de remblokken zijn goed. Bij het inremmen hadden ze na 3-4x van 20 km/h naar bijna 0 afremmen al redelijke bijtkracht, maar na dat 10x per rem gedaan te hebben en daarna nog een keer of 5 vanaf 30 km/h en daarna nog een paar keren vanaf 40 km/h voelde het allemaal weer helemaal vertrouwd aan.
Serieus hard remmen voelt nu weer alsof je tegen een muur aanrijdt
Eerste indruk van de banden zijn ook geweldig, maar dat wist ik al omdat ze op de leen ST2s zaten waar ik vorig jaar een week mee gereden heb.
Over een paar weken kan ik echt commentaar geven, heb er nu maar 2-3 km gefietst na het inremmen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
nu weten we ook 100% zeker welke blokjes op de ST3 zitten.
- Bijlagen
-
- 2019-03-18 22.39.43.jpg (1.42 MiB) 6239 keer bekeken
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Prachtige info !
Compatibele remblokken ST3 vooraan :
- TRP Q20.11 (Quadiem/Slate T4 Pads)
- SwissStop Disc 27 E
- Kool-Stop KS-D640
- BBB DiscStop E-Bike BBS-55E
Compatibele remblokken ST3 achteraan :
- TRP SP10.11 (Slate X2, HY/RD, Spyre/Spyke, Hylex, Parabox 2012 Pads)
- SwissStop Disc 15 E
- Kool-Stop KS-D620
- BBB DiscStop E-Bike BBB-53E
Compatibele remblokken ST3 vooraan :
- TRP Q20.11 (Quadiem/Slate T4 Pads)
- SwissStop Disc 27 E
- Kool-Stop KS-D640
- BBB DiscStop E-Bike BBS-55E
Compatibele remblokken ST3 achteraan :
- TRP SP10.11 (Slate X2, HY/RD, Spyre/Spyke, Hylex, Parabox 2012 Pads)
- SwissStop Disc 15 E
- Kool-Stop KS-D620
- BBB DiscStop E-Bike BBB-53E
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze merken? Zijn er bijvoorbeeld merken bij die echt beter zijn dan anderen, of juist die serieus minder zijn? Of maakt het allemaal niet zoveel uit?
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Als de BBB DiscStop E-Bike BBS-55E passen, dan passen dus ook de remblokken van Shimano Saint M810, Saint M820, Zee M640, XTR M9120, XT M8020 en Deore MT520 groep. Ik ben zelf altijd op de atb zeer gecharmeerd van de organische Shimano remblokken. Mooie modulatie en relatief stil. Slijten wel iets harder vanwege zachter materiaal.
Aan de andere kant: de huidige originele TRP remblokken vind ik ook niet verkeerd.
Aan de andere kant: de huidige originele TRP remblokken vind ik ook niet verkeerd.
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Het ziet ernaar uit dat in de fietswereld net als bij motorfietsen de keuze groot is. Er zullen geen slechte remblokken zijn verwacht ik. Bij de motorfietsen blijken de organische blokken zachter te zijn en remmen heel goed Door de zachte blokken leven de schijven langer. De gesinterde blokken zijn beter geschikt tegen warmte ontwikkeling door extremere omstandigheden zoals remmen bij hoge snelheid en veel achter elkaar remmen. Ze verbranden minder snel. Keerzijde is hogere slijtage van de schijven. Gesinterde blokken hebben ook een hogere prijs.
Wat je moet nemen hangt van je rijstijl af. Ik rem nauwelijks, laat de ST3 meer uitrollen en heb remmen op de motor hoog ingesteld. Als je een hit-and-run rijstijl hebt en bij elke kruising en afslag een noodstop maakt, dan ben je 30 seconden eerder thuis met rokende remmen. Dan heb je gesinterde blokken nodig. Doe je rustiger aan dan zijn organische blokken prima. Welke dan? Neem de goedkoopste. Of is er ergens een grote remblokken test gedaan?
Wat je moet nemen hangt van je rijstijl af. Ik rem nauwelijks, laat de ST3 meer uitrollen en heb remmen op de motor hoog ingesteld. Als je een hit-and-run rijstijl hebt en bij elke kruising en afslag een noodstop maakt, dan ben je 30 seconden eerder thuis met rokende remmen. Dan heb je gesinterde blokken nodig. Doe je rustiger aan dan zijn organische blokken prima. Welke dan? Neem de goedkoopste. Of is er ergens een grote remblokken test gedaan?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
SwissStop : goede ervaringen mee ... als de originele TRP blokken aan vervanging toe zijn plaats ik SwissStop blokken.
Het inremmen is en blijft een belangrijk gegeven.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)