Schwalbe Airless System?

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

FreddyH schreef: 01 mar 2019, 23:01
Daniel1975 schreef: 01 mar 2019, 16:54 Welke bandenmaat? Ik vermoed smaller (kleiner volume).
622-47. Ietsje smaller dan de standaard Stromer banden inderdaad.
Met die banden rijd ik ook op 4 bar. Op mijn gewone fiets (50 mm Big Apple, 28” wiel) rijd ik op 3 bar (dagelijks verkeer) tot 3,5 bar (vakantie, volle bepakking).
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Rethep
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2019, 19:10

Als regelmatig gebruiker (maaltijdbezorger) kan ik vertellen dat ik begrip heb voor het gebruik t.a.v. nooit meer lek rijden.

MAAR: Je stuitert wel letterlijk keihard over de weg waarbij je lichaam (maaltijden) alle schokken opvangen, en dat is niet heel gezond! De vering is echt nihil, en ik ben niet mager.
Nog vervelender is dat het profiel van de banden een slechte grip heeft op allerlei wegdek, vooral langsprofiel baksteen, en allerlei randjes, metalen putdeksels, lage stoepranden. Bij droog weer merk je dat al, bij nat weer diverse valpartijen, en bij gladheid levensgevaarlijk.
Vooral de veiligheid, en de valpartijen, zijn een behoorlijk gespreksonderwerp onder de collega bezorgers!

Hier is duidelijk actie nodig: De band moet duidelijk zachter worden, en een beter profiel krijgen!
flipper
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2020, 03:17

Hoi

Ik heb onlangs op mijn ebike achteraan zo een band laten leggen. Ik ben er eigenlijk wel tevreden van alleen doet die band echt raar op kasseien. Het is net alsof je achterwiel onder je weg schuift. Net alsof je zwalpt van links naar rechts. Net alsof je spaken helemaal losstaan en je fiets niet meer rechtdoor kan rijden Ik voel me dan echt niet veilig . Ik ga nog wat afwachten maar als dit zo blijft ga ik hem terug laten verwijderen.
Plaats reactie