Service bulletin
- Stromerfred
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1748
- Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
- Locatie: Haarlem
- Merk SP: ST7
- Km-stand: 4600
Weet iemand of het mogelijk is dat stromer je in hun mailinglist opneemt zodat je dealer service bulletins ontvangt?
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Het zou interessanter zijn mocht Stromer bij zijn fietsen een onderhoudsboekje bijleveren zodat je weet welke dingen moeten gebeuren op ...km of ....jaren . Ook later als verkoopsargument kan dit tellen. De dealer zou ook de status van de bat. kunnen noteren op jaarbasis en zo zijn er nog wel wat zaken die de moeite kunnen zijn . Tweedehands wordt je fiets dan ook een pak interessanter.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Het zou een mooie service zijn wanneer Stromer transparant is m.b.t. de service bulletins; ik zie dit meer als terugroep-acties om e.e.a. technisch aan te passen/te verbeteren. Bij automerken is er ook een publicatie van bepaalde terugroepacties.
Ik denk dan aan de site van Stromer, of (als dit "te" transparant wordt geacht) op basis van registratie van de Omni en mailadres. De klant ontvangt info m.b.t. de uit te voeren modificaties van zijn type fiets/bouwjaar, dat door de dealer in orde wordt gemaakt.
Zelf heb ik meegemaakt dat een belangrijke modificatie door de dealer zou zijn doorgevoerd bij aflevering (werd zo medegedeeld door de verkoper); dit bleek na maanden fietsen dus niet het geval; met het risico van een kapotte controller door vocht. Uiteindelijk is dit veel later opgelost door een (goede) monteur. Je ziet helaas dat een aantal zaken nog steeds puur voor de verkoop (omzet) gaan.
Een serviceboekje zou inderdaad wel handig zijn; zowel voor het onderhoud als de garantie. Wel zijn er veel Stromers die zelf handig genoeg zijn om een basis-service zelf uit te voeren. Maar het zou m.i. niet verkeerd zijn om bijv. een jaarlijkse beurt op te nemen bij een erkend dealer.
Ik denk dan aan de site van Stromer, of (als dit "te" transparant wordt geacht) op basis van registratie van de Omni en mailadres. De klant ontvangt info m.b.t. de uit te voeren modificaties van zijn type fiets/bouwjaar, dat door de dealer in orde wordt gemaakt.
Zelf heb ik meegemaakt dat een belangrijke modificatie door de dealer zou zijn doorgevoerd bij aflevering (werd zo medegedeeld door de verkoper); dit bleek na maanden fietsen dus niet het geval; met het risico van een kapotte controller door vocht. Uiteindelijk is dit veel later opgelost door een (goede) monteur. Je ziet helaas dat een aantal zaken nog steeds puur voor de verkoop (omzet) gaan.
Een serviceboekje zou inderdaad wel handig zijn; zowel voor het onderhoud als de garantie. Wel zijn er veel Stromers die zelf handig genoeg zijn om een basis-service zelf uit te voeren. Maar het zou m.i. niet verkeerd zijn om bijv. een jaarlijkse beurt op te nemen bij een erkend dealer.
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Wat zou daar in moeten zitten?
Voor noodzakelijke dingen wil ik dat best doen, maar standaard onderhoud kan ik prima zelf en wil daar ook geen verplichting toe hebben.
Daarom schreef ik ook:
Wel zijn er veel Stromers die zelf handig genoeg zijn om een basis-service zelf uit te voeren
De keuze is vrij om onderhoud zelf te doen of te laten doen door een aangesloten Stromer dealer. Net als met een auto met een compleet service boekje, is het wel goed om te zien dat dit onderhoud ook daadwerkelijk is uitgevoerd, inclusief de modificaties uit de technische service-bulletins.
Er zijn er zat die geen affiniteit hebben met fietstechniek, dan wel de electronica van de Stromer... En zelf sleutelen kan ten koste gaan van de Stromer garantie.
Als een hobbyist dit zelf wil doen
Wel zijn er veel Stromers die zelf handig genoeg zijn om een basis-service zelf uit te voeren
De keuze is vrij om onderhoud zelf te doen of te laten doen door een aangesloten Stromer dealer. Net als met een auto met een compleet service boekje, is het wel goed om te zien dat dit onderhoud ook daadwerkelijk is uitgevoerd, inclusief de modificaties uit de technische service-bulletins.
Er zijn er zat die geen affiniteit hebben met fietstechniek, dan wel de electronica van de Stromer... En zelf sleutelen kan ten koste gaan van de Stromer garantie.
Als een hobbyist dit zelf wil doen
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22832
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik verwacht niet dat Stromer dat ooit gaat doen. Hoewel ik die service bulletins persoonlijk dolgraag zou willen hebben zou Stromer wel gek zijn om dit soort informatie onder consumenten te verspreiden.Stromerfred schreef: ↑14 feb 2019, 11:08 Weet iemand of het mogelijk is dat stromer je in hun mailinglist opneemt zodat je dealer service bulletins ontvangt?
1. Geen enkele consument is opgeleid door Stromer om herstel/garantie/servicewerkzaamheden aan zijn Stromer uit te voeren (zeker geen werkzaamheden uit het Service Bulletin). Natuurlijk kun je zeggen: zelf doen = verlies van garantie, maar zo simpel werkt het in de praktijk niet, plus veel consumenten liegen als ze zelf iets kapot hebben gemaakt en eisen alsnog garantie.
2. Stromer heeft een hekel aan slapende honden wakker maken. (Daar hebben we het internet al voor.) Ik vind dat ze hierin te ver door schieten. Of nee, ik vind in ieder geval dat de communicatie vanuit Stromer naar de dealers te kort schiet (dealers die alles weer aan ons moeten communiceren en ook daar gaat veel fout), maar dat is nog geen reden om te verwachten dat technische informatie die voor door Stromer opgeleide fietstechnici bestemd is onder consumenten zal worden verspreid.
3. Het is concurrentiegevoelige informatie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Een serviceboekje lijkt me ook weinig nut te hebben. Geen oliefilter, geen luchtfilter, geen olie, ontstekingskaarsen,...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Weet waar je om vraagt...
Ik ben benieuwd naar de reacties hier op het forum als er een service boekje komt met daarin bijvoorbeeld de volgende tekst:
Kleine onderhoudsbeurt (elke 3.000 km)
- vervangen banden
- vervangen ketting
- vervangen tandwielen voor en achter
- controle remmen en olie remleiding
- controle licht en toeter
- controle moeren
- controle spaken en spaakspanning
- controle op software updates
Grote onderhoudsbeurt (elke 6.000 km of eens per jaar):
- vervangen banden
- vervangen ketting
- vervangen tandwielen voor en achter
- vervangen remblokjes
- invetten lagers
- controle remmenschijven
- controle olie remleiding
- controle moeren
- controle spaken en spaakspanning
- controle licht en toeter
- controle op software updates
Ik ben benieuwd naar de reacties hier op het forum als er een service boekje komt met daarin bijvoorbeeld de volgende tekst:
Kleine onderhoudsbeurt (elke 3.000 km)
- vervangen banden
- vervangen ketting
- vervangen tandwielen voor en achter
- controle remmen en olie remleiding
- controle licht en toeter
- controle moeren
- controle spaken en spaakspanning
- controle op software updates
Grote onderhoudsbeurt (elke 6.000 km of eens per jaar):
- vervangen banden
- vervangen ketting
- vervangen tandwielen voor en achter
- vervangen remblokjes
- invetten lagers
- controle remmenschijven
- controle olie remleiding
- controle moeren
- controle spaken en spaakspanning
- controle licht en toeter
- controle op software updates
Witte ST3 van maart 2019
Service bulletins zijn alleen aan dealers of importeurs voorbehouden zij hebben (behoren) de deskundigheid te hebben en op peil te houden om goede reparaties, modificaties uit te voeren en de juiste service te verlenen.
Terugroepacties die behoren rechtstreeks naar de klant te gaan die dan weer contact opneemt met zijn dealer.
Ik hou zowel van mijn DF als SP niets bij bij de auto is gemakkelijk, beurten en onderhoud werk je bij in de booordcomputer anders blijft ie zeuren.
Ik ken mensen in de ligfietswereld die de auto inmiddels hebben afgezworen en zij houden echt tot op de €cent bij wat zij hebben "bespaard" dat wil ik niet en gelukkig hoef ik dat ook niet
Je kunt dan beter zelf een bestandje in de pc of op kladblokje aanmaken en dit op jaarbasis opvoeren.
Terugroepacties die behoren rechtstreeks naar de klant te gaan die dan weer contact opneemt met zijn dealer.
Ik hou zowel van mijn DF als SP niets bij bij de auto is gemakkelijk, beurten en onderhoud werk je bij in de booordcomputer anders blijft ie zeuren.
Ik ken mensen in de ligfietswereld die de auto inmiddels hebben afgezworen en zij houden echt tot op de €cent bij wat zij hebben "bespaard" dat wil ik niet en gelukkig hoef ik dat ook niet
Je kunt dan beter zelf een bestandje in de pc of op kladblokje aanmaken en dit op jaarbasis opvoeren.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Je kan natuurlijk noodzakelijk en preventief onderhoud altijd combineren aan de gebruikers omstandigheden bij mijn nieuwe werkgever (Tadano telekranen) werken we met draaiuren.Henry schreef: ↑14 feb 2019, 21:15 Weet waar je om vraagt...
Ik ben benieuwd naar de reacties hier op het forum als er een service boekje komt met daarin bijvoorbeeld de volgende tekst:
Kleine onderhoudsbeurt (elke 3.000 km)
- vervangen banden
- vervangen ketting
- vervangen tandwielen voor en achter
- controle remmen en olie remleiding
- controle licht en toeter
- controle moeren
- controle spaken en spaakspanning
- controle op software updates
Grote onderhoudsbeurt (elke 6.000 km of eens per jaar):
- vervangen banden
- vervangen ketting
- vervangen tandwielen voor en achter
- vervangen remblokjes
- invetten lagers
- controle remmenschijven
- controle olie remleiding
- controle moeren
- controle spaken en spaakspanning
- controle licht en toeter
- controle op software updates
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe