Luchtspuit bij reinigen?

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

En op welke druk werken we met dat grafiteerpistool ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Wat is er mis met een sopje?
Ik zou niet graag zeepsop onder druk richting mijn fiets sturen....
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Idem dito hier ... zeker als je je wat inleest over de combinatie Stromer + vocht ... :bu:

Microvezeldoeken met een sopje van handwarm water en zachte autoshampoo doen hier de klus, afdrogen en af en toe de lak nog eventjes behandelen met matte detailer. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

@Golvas...ca.4 bar.

@Daniel1975....Er is niets mis met een sopje maar dmv de spuit zijn moeilijk bereikbare plaatsen, zoals de bemodderde spatborden aan de binnenzijde bij slecht weer, in een handomdraai gereinigd terwijl je met een borstel en een sopje veel langer aan de slag moet.

Maar ieder doet het op zijn manier he, mijn Giant en Kalkhoff fietsen hebben er nooit hinder van ondervonden en hopelijk zal dit bij de ST3 niet anders zijn, zoniet is Stromer zijn geld niet waard. Uiteraard weet ik ook wel dat ik uit de buurt moet blijven van de electrische componenten. :roll:
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En lagers...

Stromer raadt af om je bike onder druk te reinigen. Dat is geen onredelijk of uniek advies. Dit advies geldt niet alleen voor speed pedelecs, maar voor alle fietsen. Geen enkele fiets wordt blij van water onder druk, of-ie nou 100 of 10.000 euro kost.

Het negeren van advies van de fabrikant is een gebruikersfout. Defecten door gebruikersfouten vallen nooit onder garantie. Als het bij een Giant of Kalkhoff fout gaat bij reinigen onder druk, dan is de consequentie niet anders. (Dat dit toevallig bij jou wel goed is gegaan is heel mooi, maar verandert daar niets aan.)

Overigens maak ik de binnenkant van mijn spatborden nooit schoon, die blerf spoelt vanzelf wel weg en ik zie het toch niet. Of ik moet toevallig mijn wiel eruit hebben, dan kan ik er mooi bij (met een borstel, emmer met sop en een doekje).

Zie ook:

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Als ik me goed ingelezen heb vallen de lagers toch niet onder garantie bij Stromer. 😂
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een reden te meer om die lagers correct te behandelen ... ;)

Wat wél of niet onder de garantie valt wordt uiteindelijk bepaald door de dealer zelf en het is me ondertussen ook duidelijk geworden dat niet elke dealer dezelfde criteria hanteert ... :shock:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Welke slangenset heb ik nodig voor bij zo’n compressortje? Is dat allemaal universeel?

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... compressor
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 28 feb 2019, 21:17 Welke slangenset heb ik nodig voor bij zo’n compressortje? Is dat allemaal universeel?

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... compressor
Is niet helemaal universeel: er zijn 2 standaarden: Euro (ook wel DIN) en Orion (wordt vooral in de professionele wereld gebruikt volgens mij). De aansluiting op mijn compressor is Euro.

Dus gewoon een el-cheapo startersetje bij de bouwmarkt past zo goed als zeker. Dan heb je een simpele spiraalslang, een blaaspistool en een banden-ding met manometer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De huidige standaard = Euro koppelingen ... mocht je nog persluchtslangen / persluchtgereedschap met Orion koppelingen in huis hebben, dan kan je met een verloopstuk werken.

Zelf ben ik geen voorstander van zo'n el-cheapo setjes : er zit wel alles in, maar het is ook altijd wel wat ... slang te kort, bedenkelijke kwaliteit, spullen die je niet nodig hebt ... meestal wordt goedkoop later duurkoop.

Koop zeker een voldoende lange persluchtslang en als je de keuze hebt, neem dan de grootste binnendiameter (hier lengte 15 meter, binnendiameter 8 mm) ... daarbij nog een blaaspistool + een degelijke bandenpomp (Michelin Eurodainu) en je hebt een goede uitrusting.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie