Lichte slingering motor/achternaaf.

Plaats reactie
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Door het slechte weer hangt mijn st5 na elke pekelrit aan het plafond na het schoonmaken en na het wassen de driveline droogblazen met luchtspuitje en opnieuw de ketting smeren.

Voordat ik het overtollig smeermiddel met poetsdoek van de ketting haal draai ik aan de crank de wielen rond en schakel even alle kransen wat mij opviel was dat de motor licht slingert (velg is kaarsrecht en strak) en er komt een zacht geluid uit alsof er een "kromme" schijf op zit, ook met de remblokken gedemonteerd.

Ondersteuning in- of uitgeschakeld maakt niets uit het kan zijn dat het normaal is, het was mij nog niet eerder opgevallen vandaar de plaatsing, herkenbaar?
Achteras zit goed vast, bus zit in de uitsparing in de vork, moer van de cassette zit goed vast, geen voelbare speling op het wiel of op de motor/pignon.
Daar ik altijd met autopastieken in rij was het geluid mij niet opgevallen, vanmiddag even zonder helm en dan hoor je het ook licht.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik heb het filmpje naar de FM gemaild en er is intussen door stromer een compleet nieuw achterwiel met motor toegezegd, vermoeden is dat dit volgende week uitgeleverd wordt. :D
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Vandaag nieuwe motor (compleet achterwiel) gemonteerd gekregen, slingert niet meer en is weer fluisterstil tevens de di2 ge update fiets loopt weer als een zonnetje :cool2:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie