Andere cassette monteren op de ST3 of ST5
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Geen idee of er bluetooth metertjes zijn die aan een app kunnen koppelen.
Toen ik wedstrijden reed hadden we geen geld voor metertjes en had pas na mijn 35e een Polar met cadans-, snelheid en Hf registratie.
Het was eigenlijk heel gemakkelijk, zorgen dat je niet uit de wielen gereden werd en op het juiste moment extra gas geven en in het rood om weg te rijden en blijven
Nu in de DF rij ik 50% van de ritten met SRM waar koppel, Tf, Hf en V gemeten en geregistreerd wordt. eigenlij een beetje mosterd na de maaltijd maar wel nuttig voor ons banden, bandenspanning en stroomlijn onderzoek.
Ook is er inzicht in de vorm van de dag en de al eerder genoemde winterdip.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tegenwoordig ook wel gek ben van gadgets maar het kan nu gemakkelijker en er is erg veel aanbod
Zo hebben we allemaal onze afwijking.
Overigens probeer ik de 13, 12 en 11 meestal te vermijden of het moet voor de wind zijn; ik krijg het nog wel goed rond maar wil die kleine kransen ook wat sparen en rij meestal gemakkelijker op souplesse.
Het was eigenlijk heel gemakkelijk, zorgen dat je niet uit de wielen gereden werd en op het juiste moment extra gas geven en in het rood om weg te rijden en blijven
Nu in de DF rij ik 50% van de ritten met SRM waar koppel, Tf, Hf en V gemeten en geregistreerd wordt. eigenlij een beetje mosterd na de maaltijd maar wel nuttig voor ons banden, bandenspanning en stroomlijn onderzoek.
Ook is er inzicht in de vorm van de dag en de al eerder genoemde winterdip.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tegenwoordig ook wel gek ben van gadgets maar het kan nu gemakkelijker en er is erg veel aanbod
Zo hebben we allemaal onze afwijking.
Overigens probeer ik de 13, 12 en 11 meestal te vermijden of het moet voor de wind zijn; ik krijg het nog wel goed rond maar wil die kleine kransen ook wat sparen en rij meestal gemakkelijker op souplesse.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Das toch geen oplossing? Blijf je nog steeds traag trappen. Op een 27.5” fiets is er totaal geen noodzaak om op de 11 te rijden.
Souplesse is het codewoord.
Souplesse is het codewoord.
Voor de bikers die (te) snel naar de 11 schieten wel. Dan blijf ze hangen bij de 13. Maar de trapfrequentie gaat er idd niet van omhoog. Maar leer ze dat maar eens af.Daniel1975 schreef: ↑10 feb 2019, 16:32 Das toch geen oplossing? Blijf je nog steeds traag trappen. Op een 27.5” fiets is er totaal geen noodzaak om op de 11 te rijden.
Souplesse is het codewoord.
Mijn devies, gebruik de 11 als overdrive. Dus met wind mee en bergaf.
Blad kan trouwens niet heelveel groter ivm de achterbrug.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. ST3 XL Black
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Trapfrequentie is kwestie van training. Lukt je niet morgenvroeg ineens. Maar wel als je het echt wilt in 6 weken. Een mensenlichaam leert namelijk best snel
Dit weekend een Sunrace CSMS8 11-36 geplaatst op mijn ST3.
Tegenover de standaard cassette verlies je het grootste blad, maar krijg je een 12t bij.
Past ook direct zonder enige wijziging aan de hub of cassette.
Tot nu toe heel tevreden van.
Het grootste blad op de standaard cassette gebruikte ik nooit en op tandje 12 rijden is duidelijk aangenamer als op 11.
Tegenover de standaard cassette verlies je het grootste blad, maar krijg je een 12t bij.
Past ook direct zonder enige wijziging aan de hub of cassette.
Tot nu toe heel tevreden van.
Het grootste blad op de standaard cassette gebruikte ik nooit en op tandje 12 rijden is duidelijk aangenamer als op 11.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST
Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Ik heb van een andere cassette de 11-12-13-14-15-16-17-18 laten monteren. De laatste 3 kun je niet veranderen, maar dat is niet erg want die zul je toch niet (of nauwelijks) gebruiken. Dus de 32-37-42 (uit mijn hoofd) complementeren de 11-speed. Ik ben heel erg blij dat het natuurlijke verloop van de tandwielen. Wanneer er meer dan 1 tandje verschil zit tussen de tandwielen zul je altijd zien dat je juist dat tandwieltje nodig hebt om de cadans vast te houden. Iets meer schakelen vind ik dan ook geen probleem.
Witte ST3 van maart 2019