Nadat mijn batterij opgestuurd is naar Stromer om officiële capaciteitstest uit te voeren, geen antwoord gekregen met resultaat. Maar vandaag nieuwe batterij gekregen.
Omdat ook mijn display defecte lijnen had is deze ook vervangen door nieuwe kleuren versie.
Thuisgekomen dadelijk batterij volgeladen en "Run It" test gedaan.
GGGRRRRR. Nieuwe display geeft geen Wh waarde meer maar een melding "in range" Kan de reden wel bedenken.
Met FM nog een gesprek gehad over batterijen in het algemeen, hij is er van overtuigd dat deze wel degelijk een "geheugen" hebben en best regelmatig leeg gereden worden. Ik heb ook dit gevoel.
Eerste 8 maanden de batterij dagelijks leeggereden (15-25% rest) omdat ik heen en terugrit (50km) op één lading deed. Bij de komst van wintertemperaturen lukte dit niet meer op "full power", daarom op werk beginnen laden. Bij de komst van de volgende zomertemperatuur was capaciteit zodanig dat de 50km niet op "full power" lukte. Dus blijven laden op werk, dus steeds ongeveer 45%-50% bijladen.
Denk dat er nog veel aan batterij technology zal moeten verbeteren om ooit een algemene overstap te maken.
Heb drie auto's op de oprit staan (en doe meeste kilometers met de fiets
), maar denk er niet aan om er één te vervangen door een elektrisch exemplaar.