pvg schreef: ↑06 mei 2019, 20:21
Hier een verse 983Wh getest:
RUN IT: 870 Wh
Stromer api: health = 99%, state of charge (SOC) = 100%.
Ik vermoed dat Stromer 10% marge aanhoudt tussen accu capaciteit en maximale lading:
983 Wh * 90% max lading * 99% health * 100% lading = 876 Wh en dit komt akelig dicht bij de gerapporteerde 870 Wh van de RUN IT test.
In het geval van NickName:
814 Wh * 90% max lading * 78% health * 75% lading = 428 Wh en dit komt ook akelig dicht bij de gerapporteerde 430 Wh van de RUN IT test.
Ik heb hetzelfde vermoeden: Stromer houdt 10% als reserve aan. Ik had via marktplaats een 983Wh accu gekocht met een SoH van 97% (gechecked met de app.js). De run it test gaf 859Wh aan bij 100% charge state.
983 Wh * 90% max lading * 97% health * 100% lading = 858,15 Wh en dit komt akelig dicht bij de gerapporteerde 859 Wh van de RUN IT test.
Hier nog een overzicht van de app.js + wat berekeningen mijnerzijds:
{ battery_SOC: 14,
suiversion: '3.4.2.1',
average_speed_trip: 38.5, 38,5 km/u
trip_distance: 63.5,
average_speed_total: 38.2, 38,2 km/u
average_energy_consumption: 112, 11,2 Wh/km
power_on_cycles: 959, 959 cycli
total_time: 1220507, 339 uur
battery_health: 97, 97 %
total_distance: 12959.4, 12959 km
total_energy_consumption: 145242 } 145242 Wh
Woon werk afstand 57,9 km
Aantal ritten (ruwweg) 224
Energy consumption per rit 649 Wh
Minimum SoH voor enkele rit 73 %
Mijn 1e accu heeft momenteel een SoH van 88%. Daarmee komt ik op mijn woonwerk rit van 57.9km in de winter / of met windkracht 4/5 tegen niet meer op standje 3 over. Dan moet ik terug naar mijn customized standje 2. Met de nieuwe batterij was het geen probleem en kon ik weer volle bak.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.