Hoe gezond is mijn accu nog?

(Elektro)techniek, fietsonderhoud en -onderdelen.
Gebruikersavatar Netherlands
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Re: Hoe gezond is mijn accu nog?

Bericht door FreddyH »

Stromeur schreef:
20 jan 2021, 19:32
Maar als je die -70% dan nét niet haalt zit je na twee jaar door je eigen toedoen met een accu in slechte conditie, in plaats van een gratis accu onder garantie.
Klopt, maar gezien het een lease fiets is.. .
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Netherlands
Reinout-ST3
Veteraan | Ambassadeur | Forum Supporter
Veteraan | Ambassadeur | Forum Supporter
Merk SP: ST3
Km-stand: 40.000

Bericht door Reinout-ST3 »

Goedemorgen JanR,

bij Revolts/Koulombus is het al maanden oorverdovend stil. Ben na meerdere mailtjes die kant op maar even gestopt met proberen contact te zoeken. Zonde...
Maakt ook geen goede indruk als jong startende onderneming. 1 van de 4 laders heeft/geeft problemen en ondersteuning is er dus niet (want geen contact); geen goede manier om jezelf in een markt te zetten.

Geen idee waarom het zo stil is aan die Zwitserse zijde, COVID19?, maar als er weer actie is meld ik dat natuurlijk .

Stromer ze, Reinout

Dreiky
Pro
Pro

Bericht door Dreiky »

Stromeur schreef:
20 jan 2021, 21:24
Volgens mij schiet je met een kanon op een mug. (Of met een klok op de klepel.)

Als je accu tegen het einde van die twee jaar garantie volgens de Stromer Portal op 71% o.i.d. staat, dan snap ik het op zich wel als je een test wil (of je die test gratis krijgt is dan nog steeds een tweede). In alle andere gevallen volstaan de gegevens in de Stromer Portal, ténzij je nu het idee hebt dat er iets mis is met je accu en de dealer deelt die mening. Dan kan de dealer het garantietraject opstarten bij Stromer.

Maargoed, je wil het, dus probeer het. Succes! :ay
Ik heb alleszins geen vertrouwen in het getal in de Stromer Portal.
ST1X 2017 814Wh Batterij.
Omdat ik toen nog het zwart-wit OMNI display had kon je met een trukje aflezen hoevel je batterij nog effectief had. Dit was ongeveer 420Wh (14000km)
Stromer Portal gaf voor mijn batterij 86% aan. Omdat de garantie bijna voorbij was stand ik erop dat de batterij een officieële Stromer meting kreeg. Nooit een verslag van meting gekregen, wel een nieuwe batterij. Ondertussen gaat de garantie weer richting einde, maar door Corona toestanden staat fiets vrijwel altijd stil. nog maar 8000km met deze batterij.
Doordat in garantie ook het zwart-wit display vervangen is door kleuren werkt dit trukje niet meer.
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur. ;)

Plaats reactie