Pagina 1 van 1

Hubmotor met naafversnelling

Geplaatst: 16 nov 2018, 12:55
door Wiebe

Re: Hubmotor met naafversnelling

Geplaatst: 16 nov 2018, 13:08
door Stromeur
Jeuj!!

Re: Hubmotor met naafversnelling

Geplaatst: 16 nov 2018, 13:18
door JeroenH
Een nieuwsbericht van al bijna 3 jaar geleden?

Waarschijnlijk niet doorontwikkeld dan?

Moesten ze er nog altijd mee bezig zijn, heel interessant natuurlijk.

Re: Hubmotor met naafversnelling

Geplaatst: 16 nov 2018, 13:27
door Wiebe
Datum had ik niet gespot :oops:

Staat wel op tcdm site, helaas bijna geen info
https://www.tdcm-motor.com/portfolio-it ... rd-motors/

Sprak vanmorgen iemand die een vouwfiets aan het ontwerpen is met deze motor.
Snel gesprekje voor de bakker nav een hele mooie oranje St1X die daar geparkeerd stond. Dus helaas nieteer info losgepeuterd over zijn project.

Re: Hubmotor met naafversnelling

Geplaatst: 16 nov 2018, 18:42
door J3R
Sparta verkoopt een E-bike (25km) met achterwiel aandrijving en 5 geintegreerde versnellingen:

https://www.sparta.nl/elektrische-fiets ... rametype=h

Re: Hubmotor met naafversnelling

Geplaatst: 17 nov 2018, 08:34
door Golvas
En toch houden ze vast aan de ketting ... :shock:

Re: Hubmotor met naafversnelling

Geplaatst: 17 nov 2018, 09:52
door FreddyH
Op zich niet direct een probleem, met een dichte kettingkast heb je weinig onderhoud aan een ketting.

Re: Hubmotor met naafversnelling

Geplaatst: 20 nov 2018, 20:09
door Dries
Iemand al de Haibike Flyon-motor van dichtbij gezien? 120Nm...

Re: Hubmotor met naafversnelling

Geplaatst: 20 nov 2018, 20:35
door Golvas
FreddyH schreef: 17 nov 2018, 09:52 Op zich niet direct een probleem, met een dichte kettingkast heb je weinig onderhoud aan een ketting.
Smooi, maar dan loop je nog de andere voordelen van een riem mis.

Re: Hubmotor met naafversnelling

Geplaatst: 20 nov 2018, 21:51
door FreddyH
Dries schreef: 20 nov 2018, 20:09 Iemand al de Haibike Flyon-motor van dichtbij gezien? 120Nm...
Die 120 Nm wordt wel nog verlaagd door de overbrengingsverhouding van je ketting/riem/whatever. Bij een achterwielmotor komt het koppel rechtstreeks op de as. In lage versnellingen is dat koppel leuk (als je flink de berg op moet) maar anders is een Stromer of GoSwiss motor flink krachtiger.