Weergave van de actieradius in OMNI C

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Aan het eind van je salaris nog een stukje maand over :mrgreen:

Ik geloof niet dat ik die indicatie nodig heb. Bij de auto zie ik ook dat het stevig fluctueerd obv rijgedrag, type weg, wind, etc.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

pvg schreef: 10 mar 2019, 00:03 Ze zouden het zo moeten maken dat je ook de te rijden afstand kunt ingeven en dat de ondersteuning zich aanpast: maximale snelheid voor de gewenste actieradius.
Gewoon een Google navigatie in de OMNI met alles erop en eraan. Hoe lastig kan dat zijn???

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lamkram schreef: 10 mar 2019, 07:54 Gewoon een Google navigatie in de OMNI met alles erop en eraan. Hoe lastig kan dat zijn???

Groet Mark
Best lastig. Je hebt dan compleet andere hardware nodig: snellere processor, meer geheugen en een groter display met hogere resolutie. Oh, en de positie van de OMNI is dan nog onhandiger.

Met andere woorden: de software die er nu op draait moet geport worden naar nieuwe hardware. Afhankelijk van hoe die software in elkaar steekt (hoeveel het is, met besturingssysteem of zonder, of het eventuele besturingssysteem überhaupt draait op de nieuwe hardware, hardware netjes geabstraheerd of toch niet, ...) kan dit variëren van een paar maanden werk tot enkele jaren of zelfs bijna niet te doen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Brrr. Wat een termen Freddy. Ik had meer iets in gedachte met het 2e scherm. Ik verzin het en anderen mogen het uitvoeren en de hersens laten kraken.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lamkram schreef: 10 mar 2019, 08:18 Brrr. Wat een termen Freddy.
Kan je nagaan waar ik mijn studenten dagelijks mee lastig val :lol:

Even serieus: als je de details weglaat is het altijd heel simpel, vandaar dat ik een tipje van de sluier optil om aan te geven dat dit soort zaken meestal verre van triviaal zijn :mrgreen:
Lamkram schreef: 10 mar 2019, 08:18 Ik had meer iets in gedachte met het 2e scherm.
Dan wordt het een stuk simpeler, maar niet persé simpel. Je hebt nu de hardware van de telefoon die al gemakkelijk kan navigeren en de verbinding tussen OMNI en de telefoon is er al (ivm 2e scherm optie). Maar nogmaals: het is daarmee niet meteen triviaal.

Off topic: en wat mij betreft liever geen Google navigatie. Google weet al veel te veel van ons, met het gebruik van Google navigatie vertel je ze ook nog vrijwillig waar je wanneer bent...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 10 mar 2019, 07:01 Aan het eind van je salaris nog een stukje maand over :mrgreen:

Ik geloof niet dat ik die indicatie nodig heb. Bij de auto zie ik ook dat het stevig fluctueerd obv rijgedrag, type weg, wind, etc.
Voor mij gaat dit alleen nuttig zijn wanneer ik een parcours afleg dat ik zelden 'bezig', en waar ik een afstand van pakweg 50-60 km moet afleggen, dan lijkt me dit wel handig om mijn verbruik te monitoren.
Maar op mijn vast ww-traject zie ik het nut niet in van deze aanduiding, omdat ze minder informatie geeft dan de huidige. Je weet namelijk niet hoe die range berekend wordt. Stromer baseert zich waarschijnlijk op een moving average van het verbruik over de voorbij x minuten, maar zolang ik niet weet hoeveel die x bedraagt...

Ik weet ook niet hoe deze aanduiding gaat werken voor mijn ww traject. Om mijn ww afstand af te leggen zonder range anxiety, rijd ik de eerste 17 km in standje 2 om daarna over te schakelen naar standje 3 (ik weet nu dat ik dan nog 80% accu over heb). Ik ben benieuwd hoe de range aanduiding gaat evolueren wanneer ik dan naar standje 3 overstap...

En eerlijk gezegd, kijkende naar dat schermpje snap ik stromer ook niet zo goed. Er is plek genoeg om zowel het % als de range te tonen op het scherm.

Ik hoop in ieder geval dat de mensen bij Stromer hun huiswerk beter hebben gedaan dan bij Bosch. Want de range indicatie bij Bosch was ronduit lachwekkend. Na ongeveer 20 km ww-fietsen had ik typisch nog 25 km range over, en 10 km verder nog 35 km range. Die aanduiding was dus erg nuttig.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Lamkram schreef: 10 mar 2019, 07:54
pvg schreef: 10 mar 2019, 00:03 Ze zouden het zo moeten maken dat je ook de te rijden afstand kunt ingeven en dat de ondersteuning zich aanpast: maximale snelheid voor de gewenste actieradius.
Gewoon een Google navigatie in de OMNI met alles erop en eraan. Hoe lastig kan dat zijn???

Groet Mark
Een losse Garmin die VEEL meer kan en gratis geupdated kan worden met OpenStreetMaps (fantastisch voor fietspaden) zal een fors stuk voordeliger zijn dan een integratie in de Stromer.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Daniel1975 schreef: 10 mar 2019, 09:29 Een losse Garmin die VEEL meer kan en gratis geupdated kan worden met OpenStreetMaps (fantastisch voor fietspaden) zal een fors stuk voordeliger zijn dan een integratie in de Stromer.
Ik hou geen geld meer over met jullie :D . Welk type is dan een type die je mij aanraadt?

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Percentage of actieradius? De wet op behoud van ellende blijft gelden. Er zijn teveel parameters die je nodig hebt om een nauwkeurige berekening te maken.
Neem de door Stromer voorspelde actieradius van 180 km voor mijn ST3 met de 983 Wh akku. Ik heb geen idee hoe ik dat ooit kan halen. Waarschijnlijk alleen op de Curlingbaan. Stand 1, sensor op 10%, windkracht 6 recht voor de wind, weg als een biljartlaken, geen afslagen, geen verkeerslichten, banden op 4 bar, aerodynamisch pak van Tom de Moulin, lichaam afgetraind op 55 kg, etc.

Ik rijd al jaren met de Openfietsmap in een Garmin Edge 800. Openfietsmap Is gemaakt uit OpenStreetMap. De kaart is prima en wordt nog dagelijks beter. Het is een fietskaart en geen SP kaart. Je weet vooraf niet of je op de fietspaden mag rijden.
De Edge is wel een probleem want daarop een route van Halfweg naar Hoorn berekenen lukt nooit. Diezelfde route op de computer maken en als koers naar de Garmin sturen lukt wel. Improviseren lukt dan niet onderweg. Met de iPhone op Google Maps de fietsroute bepalen gaat heel snel en die heb ik toch al mee. Ook daarmee kan je spaaklopen want na enkele uren kan de iPhone al eerder leeg zijn dan de Stromer akku. Een laadkabel biedt dan uitkomt maar ervaring op de motor leert mij dat schuddende connectors wel eens kapot gaan.
Wat mij dan enorm zou helpen is een 12V aansluiting. Dan kan ik mijn Garmin Zumo of Montana met Motorhouder en RAM mount monteren.

Zucht.........
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Martijn Rookie schreef: 10 mar 2019, 00:20 Dat zouden ze bij een groot gedeelte van de bevolking ook moeten doen mbt de maandelijkse inkomsten en uitgaven... 🧐
Was mij ook al opgevallen......dus toch iets met DNA :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie