Weergave van de actieradius in OMNI C

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik heb 10 jaar geleden een Garmin MAPS GPS62C oid gekocht met de gedachte dat het ding net zo fijn en gemakkelijk werkt als een NAVISYS in de auto...........hw is wel ok maar de sw is apenzak ivm. de iMac je moet zelf via Basecamp routes aanmaken en inladen het is traag en werkt voor geen meter en grafisch erg knullig ik heb dat ding nu soms mee op de boot zodat ik in geval van hevige weeromslag (denk aan mist) weer terug naar mijn ligplaats kan komen verder is het een waardeloos speeltje ik heb hem binnen twee weken na de aankoop in willen ruilen maar kreeg er €200 minder voor terug voor mij nooit meer iets van Garmin. :bb
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wanneer je voor de fiets jezelf een Garmin Edge aanschaft, heb je echt wel een perfect navigatiesysteem voor "t fietsen
En je hoeft niet via Basecamp te werken, heb ik zelf nooit gedaan (ik gebruik Routeyou)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Tomasj schreef: 10 mar 2019, 11:06 Wanneer je voor de fiets jezelf een Garmin Edge aanschaft, heb je echt wel een perfect navigatiesysteem voor "t fietsen
En je hoeft niet via Basecamp te werken, heb ik zelf nooit gedaan (ik gebruik Routeyou)
+1
Basecamp heb ik nog nooit gebruikt. Routeyou, afstandmeten, gpsies. Keuze zat voor veel beter opties.
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Ik gebruik zelf de Mio 200 als navigatiesysteem. Bevalt uitstekend. Routes zet ik uit via route.nl rn laadt deze dan via de PC op mijn Mio 200. Werkt prima en accuduur is ruim 8 uur. Dus meer dan voldoende voor mij. :ay
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik heb jarenlang trainingen gegeven voor GPS-Expert en met Garmin op de motorbeurs en fiets-en wandelbeurs gestaan. Ook samengewerkt met MrGPS. Met BaseCamp kan ik lezen en schrijven. Hoewel ik inmiddels met MyRoute-app steeds meer werk. Daarin zitten nog geen fietskaarten en dat is weer jammer.
De auto en motorsystemen werken al jaren heel goed. Outdoor toestellen zoals Garmin Oregon met aanraakscherm en GPSMAP62xx met knoppenbediening ook zolang je een spoor/track volgt. Zolang je het lijntje volgt met wandelen en fietsen gaat het heel goed. Met een Edge is dat ook zo maar die maakt er een koers van en dan geeft dat wat extra dynamiek onderweg.
De consument verwacht een TomTom voor de fiets. Het heeft al jaren geduurd voordat er fatsoenlijke fietskaarten kwamen en tot die tijd was improviseren. Want het fietswegennet is veel gecompliceerder dan het autowegennet.
Mijn Edge 800 is de eerste generatie, heeft naar huidige maatstaven een trage processor en weinig geheugen. Samen met openfietsmap is het “TomTom” navigeren goed te doen mits je niet verder dan 20 km een routepunt zet.
De nieuwste Edge toestellen ken ik niet. Ik vind ze te duur om er ff bij te nemen en mee te experimenteren. Ik heb al 5 Garmins ...... Ze zullen ongetwijfeld veel sneller zijn en misschien met de openfietsmap goed navigeren.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Copello
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2019, 16:22
Merk SP: ST3
Km-stand: 11.400

De nieuwe Omni app klopt wel degelijk.
De nieuwe software loopt op m’n St3 en volgens de fm was ik één van de eerste met deze toepassing.
Ik dacht dat hij wat overdreef maar blijkbaar dus niet :lol:
Op stand 1/2/3 geeft hij de verwachte km aan en op stand 0 het batt percentage.
De afstanden worden bijgestuurd afhankelijk van kracht, snelheid, wind enz.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (1.75 MiB) 2468 keer bekeken
ST3 black edition 983Wh. (Woon - werk enkel 30km)
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Krijgen we deze allemaal toegestuurd dan deze FW of moeten we daar achteraan?
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Niets over bekend?
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Normaalgesproken wordt nieuwe FW automatisch naar je bike gepusht. Als je op de Stromer website een FW versie ziet die jij nog niet op je bike hebt, dan kun je ook even je dealer vragen om deze voor je te pushen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stand 0?
Begrijp ik dat percentage nu helemaal weg is?

Ik wil helemaal geen nieuwe FW. Ding doet het nu net zo goed!
Plaats reactie