Rammelende onderdelen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Na 2000km op de teller, heb ik nu toch wel wat irritaties over rammelende onderdelen:
  • 1. Stuur geeft een knetterend geluid ("geiger teller" achtig) bij oneffenheden in de weg
  • 2. Abus vouwslot (Granit 6500) rammelt bij oneffenheden in de weg
  • 3. Nummerbord rammelt. Is speling op gekomen
Komend weekend maar mee aan de slag. Als hier nog mensen zijn met specifieke tips, dan hoor ik het graag. (Stromeur gaf de tip naar een andere bevestiging te kijken van de nummerplaat (aan zadelpen))
stukke
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2017, 13:47

Die geigerteller vooraan heb ik ook op mijn St1x. Volgens Bikelife (alles uit mekaar gehaald en nagekeken) is het een productiefout. Ik heb een nieuwe voorvork gekregen.
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

stukke schreef: 25 aug 2017, 13:48 Die geigerteller vooraan heb ik ook op mijn St1x. Volgens Bikelife (alles uit mekaar gehaald en nagekeken) is het een productiefout. Ik heb een nieuwe voorvork gekregen.
Dat is waardevol om te weten! Ik ga er mee naar mijn fietsenmaker.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik las op FB dat dit inderdaad een productiefout is. Iemand die vanaf dag 1 een kraakje had bij de voorvork van zijn ST1 X heeft via zijn dealer die, na vanalles te hebben geprobeerd om het op te lossen, bij Stromer te rade is gegaan vernomen dat het probleem wordt veroorzaak door een productiefout in de combinatie van de aluminium vork en de stalen stuurbuis.

Geen idee hoeveel ST1 X'en hierdoor getroffen zijn en of het vervangen van de vork het probleem definitief verhelpt. Stromer werkt aan een nieuwe vork maar ik begreep dat dit enkele maanden in beslag gaat nemen. (Dit alles uit de 4e hand dus, ik heb er persoonlijk nog geen dealer over gesproken en heb zelf dit probleem niet aangezien ik meteen een geveerde vork op mijn fiets heb gezet.)

Ik denk dat ik zou proberen om het op een prijs-akkoordje te gooien en een ST1 X met dit probleem zou laten voorzien van een carbon vork want daar zijn geen problemen mee.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

:ay
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Het het Abus vouwslot (weet niet het exacte type niet)was bij mijn ST1 met klittenband aan de buis vastgemaakt en dan "tsjirpt" het de hele tijd. ik heb het nu op de bagage drager gemonteerd en nu is dat "tsjirpen".
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie