Pagina 2 van 4

Re: Update gebruikersstatistieken

Geplaatst: 17 okt 2018, 14:54
door Ignacio
jjj schreef: 14 okt 2018, 03:47 Kun je aangeven wanneer je fiets in jou bezit is gekomen?
Ik heb de fiets ontvangen op zaterdag 13 oktober 2018

In de app is nog steeds geen verbetering helaas

Re: Update gebruikersstatistieken

Geplaatst: 17 okt 2018, 16:44
door Stroompje
Hallo, hier hetzelfde probleem. Twee ST2s.
Totaal stand wordt op de app (nu) goed weergegeven, maar dag, week, maand, etc. standen niet.
Verder wordt de locatie van de fiets hapsnap weergegeven. Soms wel goed, vaker ook niet.
Dealer heeft van een van beide fietsen als try out de OMNI uitgewisseld, maar levert geen verbetering. App opnieuw geinstalleerd. Geen oplossing. Overigens waren bij de aflevering van de nieuwe fietsen ook alle gebruikers totaal data van onze vorige, verkochte, fietsen hardnekkig opgeteld bij de nieuwe fiets, terwijl de fiets wel uit onze app verdwenen was.
De afbeelding klopt bij ons overigens wel.
Onze fietsen zijn bijna een maand oud, even oud als het probleem.
De dealer gaat weer contact opnemen met Stromer, geduld dus.
Ik vrees dat er een configuratie management probleem in de software gedoken is met de introductie van de nieuwere fietsen, en dat alle Stromer versies die recent zijn of worden afgeleverd, dit probleem kunnen hebben of krijgen.
Afwachten is de enige remedie.

Re: Update gebruikersstatistieken

Geplaatst: 17 okt 2018, 19:50
door Stromeur
Oude gegevens van de eerdere bikes moet Stromer gewoon verwijderen (en dat zullen ze ook wel doen).

De OMNI peilt periodiek de locatie, niet real time. Mijn Stromer stond volgens de OMNI regelmatig bij de Jumbo waar ik langs reed naar mijn werk een km verderop.

De verbinding tussen de Stromer OMNI en de app is soms wel wat nukkig. Dit kan uiteenlopende oorzaken hebben en zal dus per geval door de dealer/Stromer moeten worden bekeken.

Het lijkt me geen probleem van alle nieuw geleverde Stromers want dan zou het hier veel harder klachten regenen en kwam overal dezelfde root cause uit naar boven, dat is allebei (vooralsnog) niet het geval.

Re: Update gebruikersstatistieken

Geplaatst: 17 okt 2018, 23:07
door Stromer9000
Gisteren heeft m’n FM contact opgenomen met Stromer om het probleem te verhelpen. Mijn fiets moest de hele dag ‘aan’ staan (buiten) maar tot op het moment van dit schrijven nog geen veranderingen waargenomen.

Wel 130 km gefietst en nu pas voor de eerste keer opladen! Nice! 👌🏻

Re: Update gebruikersstatistieken

Geplaatst: 17 okt 2018, 23:08
door Stromeur
Stromer9000 schreef: 17 okt 2018, 23:07 Gisteren heeft m’n FM contact opgenomen met Stromer om het probleem te verhelpen. Mijn fiets moest de hele dag ‘aan’ staan (buiten) maar tot op het moment van dit schrijven nog geen veranderingen waargenomen.
Stromer zal wel aan het testen zijn of ze je bike kunnen bereiken. Prima zaak lijkt me. Hopelijk wordt het snel opgelost!

Re: Update gebruikersstatistieken

Geplaatst: 18 okt 2018, 19:49
door Stroompje
Stromeur schreef: 17 okt 2018, 19:50 Oude gegevens van de eerdere bikes moet Stromer gewoon verwijderen (en dat zullen ze ook wel doen).

De OMNI peilt periodiek de locatie, niet real time. Mijn Stromer stond volgens de OMNI regelmatig bij de Jumbo waar ik langs reed naar mijn werk een km verderop.

De verbinding tussen de Stromer OMNI en de app is soms wel wat nukkig. Dit kan uiteenlopende oorzaken hebben en zal dus per geval door de dealer/Stromer moeten worden bekeken.

Het lijkt me geen probleem van alle nieuw geleverde Stromers want dan zou het hier veel harder klachten regenen en kwam overal dezelfde root cause uit naar boven, dat is allebei (vooralsnog) niet het geval.
Het bijzondere is inderdaad dat onze beide fietsen vergelijkbare, maar niet dezelfde app. problemen hebben. Dat maakt het naast een app software problem wellicht ook nog een issue met de hardware van de fietsen (die weliswaar hetzelfde zou moeten zijn . . . ).
Ik vrees dat we gewoon moeten wachten tot elke bijdrage tot dit probleempje is geidentificeerd.

Re: Update gebruikersstatistieken

Geplaatst: 18 okt 2018, 20:20
door Stromeur
Stroompje schreef: 18 okt 2018, 19:49 Dat maakt het naast een app software problem wellicht ook nog een issue met de hardware van de fietsen
Waarom? Ik zou eerst afwachten wat Stromer identificeert als root-cause alvorens er zelf de hardware bij te betrekken.

Re: Update gebruikersstatistieken

Geplaatst: 18 okt 2018, 21:17
door Stroompje
Stromeur schreef: 18 okt 2018, 20:20
Stroompje schreef: 18 okt 2018, 19:49 Dat maakt het naast een app software problem wellicht ook nog een issue met de hardware van de fietsen
Waarom? Ik zou eerst afwachten wat Stromer identificeert als root-cause alvorens er zelf de hardware bij te betrekken.
Stromeur,

Dat is precies wat ik in de volgende zin voorstel:

“Ik vrees dat we gewoon moeten wachten tot elke bijdrage tot dit probleempje is geidentificeerd”

Re: Update gebruikersstatistieken

Geplaatst: 18 okt 2018, 21:32
door FreddyH
Stroompje schreef: 18 okt 2018, 21:17
Stromeur schreef: 18 okt 2018, 20:20 Waarom? Ik zou eerst afwachten wat Stromer identificeert als root-cause alvorens er zelf de hardware bij te betrekken.
Dat is precies wat ik in de volgende zin voorstel:
“Ik vrees dat we gewoon moeten wachten tot elke bijdrage tot dit probleempje is geidentificeerd”
Maar daarnaast verzin je er gelijk nog een potentiele oorzaak bij. Allemaal leuk, maar compleet uit de lucht gegrepen. Dat is denk ik waar Stromeur op reageerde.

Re: Update gebruikersstatistieken

Geplaatst: 18 okt 2018, 22:17
door pharms
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem met mijn St2 model 2017 die ik net heb aangeschaft. De ritten blijven op nul terwijl ik natuurlijk wel lekker aan het fietsen ben geweest.
Als iemand de oplossing weet: graag posten!