remblokjes vervangen

Ben v.
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2017, 10:06

Hallo allen,

Welke remblokjes hebben een goed resultaat? (geen piepend geluid, goede remafstand in alle weersomstandigheden, ...)
Hoeveel kilometer wordt er meestal gereden met remblokjes alvorens ze te vervangen?
Tips voor goede sites om ze aan te kopen?

Alvast bedankt!

Gr.
B.
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Ik heb de standaard, maar helaas na een paar 100 of als je geluk hebt paar 1000 km beginnen ze te piepen,

Oplossing:
Demonteren (blokjes merken en op zelfde positie monteren, 2 remblokken op zelfde schijf slijten NOOIT op zelfde manier)
Reinigen met remmenreiniger
Monteren

Op het www zijn er al die andere brake pads met suc6 hebben gemonteerd maar heb deze info niet meer
heb voorlopig nog voldoende remblokken na het plaatsen verende voorvork.
Mocht ik de info tegenkomen dan laat ik het hier wel achter.

Slijtage is voor iedereen verschillend dus geen info.

Kleine onderdelen is meestal best bij je fietshandelaar maar hier is wel wat te verkrijgen:
https://www.elektrofahrrad24.de/spezial ... gbjoP2hcxt
Ben v.
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2017, 10:06

Bedankt voor je reactie Streumer!
Goede tip om ze te merken. Had ik zelf niet aan gedacht. Morgen eens proberen.

Gegroet!
Ben
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Het piepen is dramatisch. 1000km en al bezig met de tweede set. Welke blokken raden jullie aan en piepen ook nog eens niet/minimaal...?
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
RoRo
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mei 2017, 08:07

Heb er blokjes op geplaatst van Koolstop, deze piepen minder dan de Magura's maar als het regent piepen de Koolstop blokken ook en veel harder dan de Magura's. ZItten er nu zo'n 4000 kilometer op en nog genoeg "vlees" om een tijdje mee door te gaan.

Gebruik zelf ook regelmatig schijfrem reiniger, dit reduceert het piepen (tijdelijk)

Er zijn ook blokken van het merk Swiss stop, volgens gebruikers moeten deze wel goed zijn, heb ze wel liggen maar nog niet geplaatst.
ST1 sinds april 2016, 400 km per maand
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Ben benieuwd naar je ervaringen met die Swiss blokken...
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Piepen jouw remmen ook al vanaf dag één Vincent? Mijne wel, achter altijd en bij nat weer gaat voor gezellig mee-skwieken. Opnieuw afstellen heeft helaas niks geholpen. Ik rij deze blokjes op en dan ga ik op zoek naar andere.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Als ervaren mountainbiker paar tips:
- blokken onder goede droge omstandigheden flink inremmen. Paar keer achter elkaar van hoge snelheid fors afremmen zodat de blokken goed heet worden en mooi inslijten. Dit verbetert duurzaamheid*.
- organic brakepads monteren ipv sintered
- bij structureel piepende remmen? Blokken eruit, met een tang boven gasfornuis goed warm stoken. Alle vocht verdampt en viezigheid verbrand. Af laten koelen en weer monteren.
- zuigers af en toe schoonmaken: blokken eruit, 1 of 2 x remgreep inknijpen zodat zuigers iets naar buiten komen. Schoonmaken met wattenstaafje met remolie (wel minerale olie pakken ivm pakkingen) en dan zuigers voorzichtig weer terugduwen. Blokken monteren en klaar. Soms klauw weer evrn opnieuw uitlijnen. Let op, deze is niet voor twee linkerhanden!

Allerbest optie, maar helaas niet mogelijk: shimano XT remmen monteren. Deze hebben een iets grotere ruimte tussen de remblokken.


*langste levensduur van blokken ooit gehad nadat ik met een nieuwe set 6dg door de Verdon heb gebiked. Gortdroge lange afdalingen zorgden voor perfect inremmen.
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Stromeur schreef: 26 mei 2017, 20:23 Piepen jouw remmen ook al vanaf dag één Vincent? Mijne wel, achter altijd en bij nat weer gaat voor gezellig mee-skwieken. Opnieuw afstellen heeft helaas niks geholpen. Ik rij deze blokjes op en dan ga ik op zoek naar andere.
Niet vanaf dag een maar wel binnen een week. Enkel de achterremmen overigens. Vorige week nieuwe erop en wat denk je? Weer piepen idd.
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
bertvanlandeghem
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2017, 11:29

Deze gebruik ik altijd. Zijn vrij stil, behalve als ze nat zijn, maar dan is het een kwestie van een paar keer goed door te remmen, en dan zijn ze vrij snel droog door de warmteontwikkeling. Gaan tussen de 6000 en 8000 km mee (als je meestal de motorrem van de Strömer gebruikt).

bike-components.de heeft vrij goedkope componenten, maar de verzending kan enkele dagen duren.

Magura Bremsbeläge Typ 7.C Comfort für MT2 / MT4 / MTS / MT6 / MT8 - bike-components
https://www.bike-components.de/de/Magur ... T8-p51350/
ST2 sinds november 2014.
Plaats reactie