Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Oeps... :oops:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Henry schreef: 30 sep 2019, 12:14Oeps... :oops:
🚌🚍

Haha
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Even een update van mijn ervaring met de Conti's.
Ik vind het rijgedrag op nat wegdek beter dan de Pirelli's. De Conti's hebben niet de neiging om te gaan glijden.
De smalle bandjes (en de wendbaarheid) is weer even wennen, maar dat gaat gelukkig snel.
Het valt me op dat ik de kleinere tandwielen achter meer gebruik. Ik heb zelfs al stukken op de 11T heb gereden. De reden hiervoor komt volgens mij door de iets kleinere omtrek van de band. Dit is goed te zien op zowel de foto's van de ST3 van mij als die van Reinout-ST3: er is door plaatsing van de Conti's extra ruimte ontstaan tussen het spatbord en het loopvalk van de buitenband. De giethaartjes van de Conti's zijn niet in staat om die ruimte te vullen.
Doordat de bandomtrek kleiner is, zal de afwijking van de werkelijke (GPS) snelheid groter zijn. Ik verwacht dat Stromer de snelheid niet via de GPS meet, want anders zouden we dat verschil in snelheid niet ervaren. De snelheid zal worden berekend met de volgende formule: het aantal wielomwentelingen per tijdseenheid x afgelegde afstand per wielomwenteling. Eenvoudige losse snelheidsmeters voor de racefiets (koersfiets) maken die snelheidsberekening op dezelfde manier. De afgelegde afstand per wielomwenteling moet je bij die snelheidsmeters zelf in mm's invullen, maar dat kan niet bij een Stromer (want anders kun je je maximum snelheid nog iets beinvloeden). Ik ben het dan ook nog niet eens met de constatering van Reinout-ST3 dat je er een routerecord mee zult rijden. Misschien wel op basis van de door de OMNI berekende gemiddelde snelheid, maar is de afgelegde afstand dan ook gelijk en de reistijd korter? Ik ben benieuwd wat de GPS-meters ons zullen vertellen, dus Daniel1975, als je terug bent, dan ben ik benieuwd naar jouw bevinding op dit punt.
Reinout-ST3 schreef: 22 sep 2019, 19:19...ondanks dat de band dus iets kleiner is (in alle richtingen !) heb ik er wel mijn routerecord mee gereden. Dus om nou te zeggen dat je echt inlevert.....nee
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb besloten dat ik eerst de tubeless route ga kiezen met de Vee Tyres. De bevindingen met die winterband zijn zo positief van iedereen, dat ik ga proberen het lekgevoeligheids-probleem op te lossen met tubeless rijden. Ik heb elke ATB band nog tubeless gekregen (en velen met mij), dat ik niet zie waarom dat nu niet zo lukken.
Als je die Vee Tires tubeless kunt rijden heb je best of all worlds. Tenzij je een snee erin oploopt, dan heb je een bende haha.
Over twee weken ga ik in het weekend de boel om proberen te zetten voor het voorwiel (makkelijkst op te lossen als het onderweg mis gaat). Als dat bevalt doe ik later het achterwiel. Als het tegenvalt pak ik alsnog de Conti die ik al in huis heb liggen.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Ben benieuwd of het lukt, maar als ik het zo lees gaat dat wel lukken, maar ook hoe het je bevalt. Wil je wat foto's maken over hoe je het geheel hebt aangepakt? Ik heb dat nl zelf nog nooit gedaan dus wie weet komt dat nog eens van pas.

Succes Daniël.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ja, ik ga proberen een kleine foto tutorial te maken.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

:cool2:
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Tijd voor weer een update.
Na een paar dagen te hebben gereden met de nieuwe banden, ben ik er helemaal aan gewend. Ze rijden fantastisch en de giethaartjes blijven leuk om naar te kijken.
De Conti winterbanden had ik eerst te zacht opgepomd (zie dit topic), waardoor het verbruik wel erg hoog werd. Nu de banden harder zijn opgepompt, komt het verbruik weer aardig overeen met die van de Pirelli-zomerbandjes.
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met de tubeless gemaakte Vee Tires en of die daardoor net zo lekbestendig zijn als de Conti's. Als Continental deze band ook in de 2,25 versie gaat maken, dan wordt de keuze denk ik alleen maar makkelijker.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Henry schreef: 05 okt 2019, 19:46 ervaringen met de tubeless gemaakte Vee Tires en of die daardoor net zo lekbestendig zijn als de Conti's
Tubeless gemaakte VEE's blijven banden zonder breakerlaag ... qua lekbestendigheid verandert er dus niets.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
rubenv
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jun 2019, 08:58

Henry schreef: 05 okt 2019, 19:46 Tijd voor weer een update.
Na een paar dagen te hebben gereden met de nieuwe banden, ben ik er helemaal aan gewend. Ze rijden fantastisch en de giethaartjes blijven leuk om naar te kijken.
De Conti winterbanden had ik eerst te zacht opgepomd (zie dit topic), waardoor het verbruik wel erg hoog werd. Nu de banden harder zijn opgepompt, komt het verbruik weer aardig overeen met die van de Pirelli-zomerbandjes.
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met de tubeless gemaakte Vee Tires en of die daardoor net zo lekbestendig zijn als de Conti's. Als Continental deze band ook in de 2,25 versie gaat maken, dan wordt de keuze denk ik alleen maar makkelijker.
ik heb er een mail voor gestuurd. Hieronder het antwoord. Heb deze week per post zelfs een buff van continental gekregen. Wist eerst niet waarom en van wie ik het had ontvangen. Toen dacht ik aan de mail :)

Dank voor je mail!

Voor het komende winterseizoen hebben we alleen de 50-584 - 27.5"x 2.00 in het programma.
Wij zullen bii de Fabriek pleiten voor een 2.2 uitvoering maar dat kan wel een seizoen duren voordat dit verzoek in bewerking genomen zal worden.
Dank voor je moeite!
Met vriendelijke groeten, Best regards, Mit freundlichen Grüßen,
Plaats reactie