Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Tjeemig-de-peemig; geef me even een tijdje voor een echte complete test.
Ik wil nog serieus in de bocht hangen (bij warme omstandigheden) om te checken of er echte problemen zijn met deze "smalle" band op de ST3-velg.
Mijn gemelde record is vooral gehaald omdat ik geen enkele tegenligger had; niet verwonderlijk om 04.00. Geen wonder dat je fraaie gemiddeldes haalt. Maar ik MOET nog echt een duurtestje doen.
Dus geef me even de tijd in verschillende weersomstandigheden. Doe geen overhaaste aankopen !
De eerste indrukken zijn prima maar dat was de Vee Tyre ook (en die knapte later af op een niet-verwacht onderdeel; lek-vastheid).

Ik zal mijn bevindingen op het forum zetten.
Dit soort dag-gemiddelden zijn straks in echt herfst/winterweer niet meer mogelijk. Maar nu op deze band prima te doen (op deze stille route).
hoog dag-gemiddelde
hoog dag-gemiddelde
Screenshot_20190922-165320_Stromer OMNI.jpg (11.46 KiB) 3335 keer bekeken
Stromer ze,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 22 sep 2019, 19:32 Ik heb er al 1 hier liggen, maar begon door de negatieve adviezen te twijfelen.
Het probleem is dat we niet weten of een te smalle band op termijn problemen gaat geven, bijvoorbeeld aan de velg. We wisten b.v. van de giethaartjes van de officieel te brede winterbanden eerst ook niet dat die complete sleuven in het frame trokken, totdat het te laat was.

Nu hebben we het geluk dat onze huiskilometervreter Reinout-ST3 niet vies is van een experimentje, dus als er iets mis gaat, dan weet ik zeker dat hij het hier zal melden.

Maar het is dus wel iets om in je achterhoofd te houden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik denk eerder dat de band last heeft van een te brede velg. Het gaat wel loslopen, we hoeven er geen 180 km/u mee te rijden.
Ik heb de giethaartjes van de banden verwijderd met een kleine zijkniptang zonder facet aan de snijkant. Knipex KN 78 81 125
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Stromerforum,

Stromeur: je hebt helemaal gelijk; formeel past deze band niet. Vandaar dus ook dat ik eenieder oproep geen overhaaste koop te doen. Laten we even experimenteren om eventuele problemen te onderkennen. Ben wel blij dat ik niet de enige labrat ben want ook Daniel1975 heeft deze band aangeschaft. Hij wil hem als voorband gaan gebruiken en kan dus goed aangeven hoe het verschil in stuurgedrag wordt met deze band. En ik wil deze band daadwerkelijk even pijnigen voor finale oordeel ......
Wees niet bang: zowel Daniel als ik zullen onze bevindingen hier neerzetten zodat iedereen er wat aan heeft.

Daniel1975: succes met de test; ik kijk uit naar jouw bevindingen ! Op snelheid lever je vast iets in (de band is wat kleiner EN er zit een serieus profiel op wat heus wat meer pedalpower kost) maar je snelheid in bochten kan weer hoger. In totaal maakt het bij mij geen moer uit; heb er zelfs m'n record op gereden (zonder meewind-ondersteuning; echt op eigen inzet).

Lamkram: veel Stromergenoegen 5 oktober. Hopelijk blijft het mooi weer want dat rijdt een stuk fijner.

Veel veilige kilometers toegewenst.
Reinout
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Onder het mom "no guts, no glory", heb ik net als Lamkram ook maar twee stuks van die iets-te-smalle Continental Top Contact II Premium Winterband besteld. Nu zijn die winterbanden immers nog bij diverse winkels op voorraad, maar als de winterband via de duurtest van Reinout-ST3 door hem via dit prachtige forum als geschikt wordt verklaard, verwacht ik dat de winkelvoorraden snel zullen slinken.

Ik ga de banden niet gelijk monteren, het is immers nog lekker weer en de bredere zomerbanden vind ik wel mooi onder de Stromer. Ik denk dat ik de winterbanden ergens eind oktober/begin november ga plaatsen.

Mocht de test van Reinout-ST3 tegenvallen, dan kan ik ze altijd nog terugsturen.



__________
Typo verwijderd
Laatst gewijzigd door Henry op 25 sep 2019, 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het wordt wel al steeds natter op de baan, met blad, dus glad. De eerste nachtvorst hebben we ook al gehad. Als het weer zo blijft, dan zou ik ze er denk ik nu al op leggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Reinout-ST3 schreef: 23 sep 2019, 05:51 Daniel1975: succes met de test; ik kijk uit naar jouw bevindingen ! Op snelheid lever je vast iets in (de band is wat kleiner EN er zit een serieus profiel op wat heus wat meer pedalpower kost) maar je snelheid in bochten kan weer hoger.
Snelheid zal wel meevallen: voorwiel heeft geen invloed op eventuele motorondersteuning/snelheidsmeting en de grootste rolweerstand zit op het achterwiel. Pas als je hem daar ook monteert zul je denk ik pas echt iets kunnen merken.
Volgende week zit ik nog een week in het buitenland voor werk, daarna ga ik van start op de Conti :-)
Coyote
Pro
Pro
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:13

Wat ook ''kan'' helpen is de bandenspanning wat lager te zetten zodat het loopvlak nog breder word en zo meer grip hebt op de weg. Bij mijn huidige ebike lukt het aardig, zelfs in de winter bij glad dek en lichte sneeuwval.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromeur schreef: 25 sep 2019, 09:36 Het wordt wel al steeds natter op de baan, met blad, dus glad. De eerste nachtvorst hebben we ook al gehad. Als het weer zo blijft, dan zou ik ze er denk ik nu al op leggen.
Als ze snel geleverd worden, misschien dan toch maar zaterdag a.s. erop leggen. Lamkram heeft die medische operatie gepland om 10:00 uur, dus misschien schuif ik wel aan. :lol:

Een groot voordeel voor de rest: nog meer ervaringscijfers en dus een nog betere evaluatie. :cool2:
Witte ST3 van maart 2019
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ik belde mijn FM eerder deze week om af te stemmen over mijn comfort stuurpen die nog geleverd moet worden. Tegelijk maar gevraagd of bij het wisselen van stuurpen meteen er ook winterbanden op kunnen. FM suggereerde zelf om Conti's te monteren vanwege o.a. de brekerlaag die mist bij de Vee-Tires!
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Plaats reactie