@Paultje, bedankt voor de feedback, ik zal ze in de gaten houden als het zover is bij mij.
Zal dan ook even het vrolijke duo gaan bezoeken.
Stromer ST5 / ST3 Winterbanden TW757 - 57-584
-
- Expert
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
- Locatie: Noord Brabant
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Ollongren wil 020 soeverein maken... lijkt mij een goed idee: hek erom en dan afzinken in het IJ.Daniel1975 schreef: ↑28 nov 2018, 14:12Nogmaals veel sterkte (gecondoleerd?) gewenst aan de gewone Amsterdammers. Met het aanstellen van jullie nieuwe burgemeester is de boel alleen maar verder in de afgrond gegleden.
Wel openlijk communiceren dat een landelijk burkaverbod niet gehandhaafd gaat worden in Amsterdam; wat is dan de grens die wel gehandhaafd gaat worden? SP's op het fietspad zeker... En nee, dit is geen discriminatie maar gewoon een schijthekel aan dat schijnheilige Groen Links politiek correcte gedrag en dus de wet naar eigen believen toepassen.
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Elk pretpark staat toch een hek omheen?
Land van Ooit doorstart in N-Holland
Land van Ooit doorstart in N-Holland
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
-
- Pro
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
- Locatie: Schulen, België
Ik heb vandaag mijn winterbanden laten plaatsen en al direct eerste testrit kunnen maken naar het werk. 54 km langs jaagpad, door bos, over losse bladeren, bevroren wegdek met een witte ijslaag. Kheb dus vanalle ondergronden kunnen testen. En het was 0 graden, dus ideaal!
Op natte bladeren bochten nemen schuift dat zowiezo, maar minder hard dan bij de pirelli's, waar ik zo al eens bijna de grond heb gekust.
Modder is hetzelfde verhaal. Regen heb ik niet gehad, maar het lijkt me logisch dat ze ook daarin beter presteren door de vele groeven.
Al bij al, voel ik me wel wat veiliger zo, goede keuze om ze toch maar te leggen.
Het valt me op, dat de band zelf smaller is en daardoor iets vlotter de bocht instuurt.
De groeven maken dat er een lichte roffel van de banden afkomen, zeker bij 40+ snelheden. Maar dat geluid wordt zowiezo voor 90% overstemd door het windgeruis.
Het voordeel hiervan is echter dat de mensen tot 3 keer toe hoorden dat ik achter ze reed en keken om aan de kant te gaan.
Zodoende moest ik die gruwelijke claxon niet te gebruiken. (mensen rijden er soms bijna door het decor in met het verschieten)
Ik heb me dan ook maar een vriendelijker klinkend belletje erop gezet.
Mijn eerste indruk is dat zelfs op droog ijskoud wegdek de grip beter is. De pirelli's zijn met de koude precies wat harder geworden en betrapte ik regelmatig op een slippend achterwiel bij onverhoeds harder dan normaal moeten remmen. Iets wat ik bij +10 graden temperaturen zelden heb ervaren.Op natte bladeren bochten nemen schuift dat zowiezo, maar minder hard dan bij de pirelli's, waar ik zo al eens bijna de grond heb gekust.
Modder is hetzelfde verhaal. Regen heb ik niet gehad, maar het lijkt me logisch dat ze ook daarin beter presteren door de vele groeven.
Al bij al, voel ik me wel wat veiliger zo, goede keuze om ze toch maar te leggen.
Het valt me op, dat de band zelf smaller is en daardoor iets vlotter de bocht instuurt.
De groeven maken dat er een lichte roffel van de banden afkomen, zeker bij 40+ snelheden. Maar dat geluid wordt zowiezo voor 90% overstemd door het windgeruis.
Het voordeel hiervan is echter dat de mensen tot 3 keer toe hoorden dat ik achter ze reed en keken om aan de kant te gaan.
Zodoende moest ik die gruwelijke claxon niet te gebruiken. (mensen rijden er soms bijna door het decor in met het verschieten)
Ik heb me dan ook maar een vriendelijker klinkend belletje erop gezet.
- Bijlagen
-
- 20181214_163756.jpg (2.22 MiB) 3879 keer bekeken
-
- 20181214_163756.jpg (2.22 MiB) 3880 keer bekeken
-
- 20181214_163736.jpg (2.76 MiB) 3881 keer bekeken
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider!
St5 rider!
- Zippybikky
- Expert
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
- Locatie: Voorne-Putten
En hoe zijn de ervaringen?
Remember to do things which are right rather than things that are easy
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
Ik kreeg vanochtend bericht van mijn FM dat winterbanden (eindelijk!) binnen zijn. Volgende week gaan ze eronder...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Vanochtend op de "gewone" ST3-Pirelli's naar Herveld voor de bandenwissel.
Het was nog onder nul en met een lichte neerslag (laaghangende mist ?; zeer kleine druppels) was de straat goed nat. Voor de zekerheid toch maar gereden met knie-beschermers; geen zin in de nare effecten van een glijpartij...
Ondanks dat ik maar een kleine 10 kilometer op de terugweg hoefde te rijden hebben deze Stromer/Vee-Tire (winter)banden een uitstekende eerste indruk gemaakt. In dezelfde omstandigheden (rond vriespunt; natte ondergrond met vriesplekken) voluit kunnen rijden ! Bijna 40 km/h gemiddeld vind ik heel netjes in deze omstandigheden.
De banden bieden goed grip en blijven goed sporen; ook in (aangestampte) sneeuw. Het sneeuw wordt trouwens direct uit de band geslingerd waardoor je echt op rubber blijft rijden (bij de Pirelli's bleef sneeuw aan de band hangen).
Bij aangevroren ondergrond heb ik gelukkig geen uitbreekverschijnselen ondervonden.
Nogmaals: prima eerste indruk.
Nog een weekje rustig aan doen en vanaf februari denk ik weer 500 km/week weg te Stromeren. Deze winterbanden zijn een goede investering daarvoor.
Stromer ze,
Reinout
Het was nog onder nul en met een lichte neerslag (laaghangende mist ?; zeer kleine druppels) was de straat goed nat. Voor de zekerheid toch maar gereden met knie-beschermers; geen zin in de nare effecten van een glijpartij...
Ondanks dat ik maar een kleine 10 kilometer op de terugweg hoefde te rijden hebben deze Stromer/Vee-Tire (winter)banden een uitstekende eerste indruk gemaakt. In dezelfde omstandigheden (rond vriespunt; natte ondergrond met vriesplekken) voluit kunnen rijden ! Bijna 40 km/h gemiddeld vind ik heel netjes in deze omstandigheden.
De banden bieden goed grip en blijven goed sporen; ook in (aangestampte) sneeuw. Het sneeuw wordt trouwens direct uit de band geslingerd waardoor je echt op rubber blijft rijden (bij de Pirelli's bleef sneeuw aan de band hangen).
Bij aangevroren ondergrond heb ik gelukkig geen uitbreekverschijnselen ondervonden.
Nogmaals: prima eerste indruk.
Nog een weekje rustig aan doen en vanaf februari denk ik weer 500 km/week weg te Stromeren. Deze winterbanden zijn een goede investering daarvoor.
Stromer ze,
Reinout
- Bijlagen
-
- Winter-gereed ?!
- 20190125_102501.jpg (324.29 KiB) 3639 keer bekeken
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Mooie eerste indruk Reinout.
Als er iemand een plek weet waar je ze online kunt bestellen hoor ik het graag.
Als er iemand een plek weet waar je ze online kunt bestellen hoor ik het graag.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Dat is ook heel verstandig. Rechtdoor heb je er niet zo'n last van als je over een klein stukje ijs gaat, in een bocht...
Als het rechtdoor en overzichtelijk is rijd ik nu ook gewoon voluit. Af en toe knijp ik een keer in mijn achterrem om te kijken hoe glad het is, om de kans dat je verrast wordt te verkleinen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]