haperende, vibrerende motor

Bald
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2017, 20:50

Wel de nieuwe versie laten monteren,deze kabel is goed buigzaam ,zoniet heb U in de kortste keer weer hetzelfde probleem
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Iemand die toevallig kan toelichten wat er dan juist misgaat met die kabel? Die zit toch gefixeerd dus hoe gaat die dan zomaar kapot buigzaam of niet? Of mis ik het stuk waar hij toch beweegt bij het fietsen :?:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Oops sorry Sylvia had dit topic volledig over het hoofd gezien, maar ik zie men antwoord niet staan. Dus de kabel schuurt door vanwege de zwakke buitenmantel? Ik werk vaak met bekabeling op het werk als storingstechnieker maar dit stukje kabel moet toch echt wel rommel zijn om zo snel stuk te gaan.

Ben wel "blij" dat het een gekend probleem is dan kan ik tenminste duidelijk morgen vertellen in welke richting ze moeten kijken en voor een nieuw model kabel vragen en geen kabel die ze nog ergens in stock zouden hebben liggen.

Tot het ingepland kan worden fiets ik maar zo verder het is niet onwerkbaar echter wel lastig.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De kabel wordt in een flauw bochtje achter een afstandshoudertje vastgezet, waarmee voorkomen wordt dat de kabel tegen de achterremschijf aanloopt. Als het goed is kun je dit afstandshoudertje (zit vast aan je frame aan de binnen-onderkant van de liggende achterbrug) ook zien/voelen bij jouw eigen ST2. Als ik me niet vergis is dat het punt waarop het uiteindelijk mis gaat. Er ontstaat sluiting in de kabel. Of dit komt doordat de kabel niet soepel genoeg is, of doordat de mantel er uiteindelijk toch af slijt, of allebei, weet ik niet precies. Maar mogelijk kun je dit zelf wel zien op jouw eigen ST2, want je hebt nu immers een kabel met het bekende probleem te pakken.

Als je het niet kunt vinden, dan maak ik morgen wel even een foto van mijn ST2 S. Het is nu echt te donker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Graag een foto 📷. Thanks
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik denk dat ik het heb gevonden, kabel zit inderdaad wat gesandwidched tussen het afstandshoudertje en het frame en als ik hem wat naar beneden trek dan zie ik ook dat hij hier wat geplet is, de kabel voelt inderdaad ook hard aan dus het lijkt me inderdaad niet de soepele nieuwe versie.
DSC04546.JPG
DSC04546.JPG (5.86 MiB) 3154 keer bekeken
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Goed nieuws, gisteren op de middag is de fiets binnengegaan en dealer wist onmiddelijk wat het was ze hadden een goede kabel (want hij wist ook van de slechte batch kabels) verpakt nog liggen en hebben de mijne onmiddelijk eruit gehaald en vervangen (deze is naar stromer gestuurd zo hebben ze binnenkort zelf terug een nieuwe).

Savonds fiets al mogen oppikken en mogen gebruik maken van een Trek Super Commuter 8S+ => Naar huis en vandaag nog geen problemen gehad fiets rijd als nieuw :ay
Gert Jan ST2s
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:03

Sinds kort eigenaar van een ST2s

260km probleemloos mee gereden totdat de motor spontaan begon te vibreren.., daarbij ging mijn dagverlichting ook uit.
Ik heb van alles geprobeerd maar ik kon er niet meer mee fietsen en moest vanmorgen vroeg om 6:30 mijn collega bellen met de vraag of hij mij kon oppikken.

Vanmorgen de Stromer dealer Amsterdam gebeld en het probleem voorgelegd. Hun eerste reactie was dat het hoogstwaarschijnlijk de motorkabel is die vervangen moet worden. Dat stelde mij wel gerust maar nu ik jullie reacties hierboven heb gelezen kan ik nog wat specifieke vragen stellen over de nieuwe kabel.., 👊🏼😉 erg fijn.
ST2s ww 35km enkele reis 💪🏼⚡️🚲💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

We hebben dezelfde dealer :)

Met name Tom en Tommy kun je qua techniek echt de hemd van het lijf vragen. Ze zullen je altijd een reëel en fair antwoord geven, is mijn ervaring. (En reken maar dat ik al het nodige op Tommy heb afgevuurd, want ik wil ook altijd alles precies weten ;-))
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie