Onderhoud

Golvas

Barry schreef: 08 dec 2018, 23:13 de Feedback Sports Pro-Elite. Een heel fijne en stevige standaard die er ook nog eens mooi uitziet in dat rood.
Zo is dat ! :ay

Ik zou echter volgende keer het onderstel van de standaard 60° meer verdraaien tegenover je fiets, op die manier vermijd je dat de standaard makkelijk omkiept door het gewicht van je fiets :

Afbeelding
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Ja heel snel even met een doek overlopen wat olie erop met een oude tandenborstel( ik gebruik steeds versnellingsbak olie is iets dikker en kleeft meer dan de normale olie en kost voor wat je gebruikt eigenlijk niets) Elke week gaat de ketting door de kettingcleaner en wordt ze afgespoeld en gedroogd en terug ingevet . Dit duurt amper een paar minuutjes. Elke 1000km (ongeveer toch)maak ik ze los en gaat ze in de bak met cleaner wordt nagespoeld gedroogd en leg ik ze in een bakje met olie tot de volgende 1000km. Op die manier hoop ik toch wat langer te doen met de aandrijflijn. Voordeel van de wissel is dat je ook de wieltjes van het versnellingsapparaat eens degelijk kunt poetsen want daar kruipt nogal wat modder en smeerboel tussen.heb ook op het werk een busje met olie staan voor als het echt nodig is ....gebeurt een aantal keer per jaar .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Barry schreef: 08 dec 2018, 23:13 Mijn ST5 heb ik nu een week in gebruik en met dit regenweer over modderige wegen heeft ie flink te lijden gehad [...]
Een leuk en informatief verslag over je poetsbeurt. Ook al heb ik een grondige hekel aan poetsen.
Stromeur schreef: 08 dec 2018, 23:20 Ik ben dol op fiets poetsen [...]
Wanneer kan ik m'n fiets langsbrengen?
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je die 300km op je ST5 komt, dan zal er in ieder geval zeker wat te poetsen zijn :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromeur schreef: 09 dec 2018, 13:45 Als je die 300km op je ST5 komt, dan zal er in ieder geval zeker wat te poetsen zijn :mrgreen:
:bj
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Golvas schreef: 09 dec 2018, 12:58
Ik zou echter volgende keer het onderstel van de standaard 60° meer verdraaien tegenover je fiets, op die manier vermijd je dat de standaard makkelijk omkiept door het gewicht van je fiets :

Afbeelding
Dank voor de tip! Heb ik totaal niet bij stilgestaan..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Barry schreef: 09 dec 2018, 09:29 Dank voor de tips Lotte en FreddyH. Ik denk dat ik toch eerder op een compressor dan een bladblazer uitkom ;) volstaat het basismodel?
Het is altijd een afweging tussen hoeveel lucht wil je voordat hij gaat pompen versus de ruimte die hij inneemt en wat hij kost.

Een 4 liter compressor op 8 bar heeft 32l lucht in zich. Meestal gaan ze weer pompen als de druk onder de 6 bar zakt, dus als je 8l lucht verbruikt hebt... Ofwel die staat bij gebruik steeds aan een je blaast meestal met max 4-6 bar.
Met een 24l compressor op 8 bar heb je een kleine 200l lucht en 48l voordat hij weer aanslaat... Persoonlijk vind ik zo'n 24l compressor niet te groot of te duur maar wel al lekker veel lucht hebben. Ik heb deze:
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... compressor
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb ook een 24L. Kleiner zou ik zeker niet doen. Prima afweging tussen niet te groot en groot genoeg.
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Barry schreef: 09 dec 2018, 09:29 Dank voor de tips Lotte en FreddyH. Ik denk dat ik toch eerder op een compressor dan een bladblazer uitkom ;) volstaat het basismodel?
Een bladblazer aanschaffen met dit doel zou misschien wel te gek zijn.
Ik heb deze oplossing in gebruik omdat er aan de overkant van de straat een bos is en ieder jaar ik bladeren mag kuisen,op mijn inrit en het voetpad.Om de rest van het jaar dat er géén bladopkuis is de bladblazer werkloos in het tuinhuis te hangen had ik deze hiervoor ingeschakeld. :idea:
ST3 cool White
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Barry schreef: 09 dec 2018, 12:37 Gisteravond de bike protect spray aangebracht (en opgepast dat er niks op de remmen terecht kwam). De Stromer staat nu in de hal en daar ruikt het nu lekker zoet. Mijn vrouw merkte vanochtend op dat ze het idee had de Bodyshop in te lopen :D

Ik mag mij sowieso gelukkig prijzen met een vrouw die heel geduldig met mij en mijn Stromer is; de (veelal natte en vieze) Stromer staat al hele week pontificaal in de hal of woonkamer. :ba
Op XL moto verkopen ze speciale vuilmatten om de motor te stallen,kan ook perfect voldoen om de stromer erop te plaatsen,en ze staan momenteel in promo,en voor de liefhebbers staan er meerdere jeansbroeken met kevlar versterkt in
aanbieding.prima kwaliteit en pasvorm(en voldoende warm nu het wat frisser wordt s'morgens)Mijne behandeld met waterwerend product en is dus nog ademend en waterdicht ook.
ST3 cool White
Plaats reactie