foutieve afstand omni

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromer rekent volgens mij niet via de GPS of ze moeten structureel van de GPS-waarden iets aftrekken.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

marco-hlv schreef: 14 okt 2019, 11:44 Maakt dat verschil in gereden afstand, rekent niet via gps?? :bn:
En tiende van een bar zal weinig invloed hebben, maar 0,5 bar of meer kan best wat schelen. Zeker op een lange rit. Ik weet niet of Stromer de gereden afstand met GPS bepaald, ik gok van niet (dan hadden ze de snelheidsmeter ook nauwkeuriger kunnen maken).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 14 okt 2019, 11:59 Stromer rekent volgens mij niet via de GPS of ze moeten structureel van de GPS-waarden iets aftrekken.
Je hebt gelijk. Stromer rekent met wiel-(of dus eigenlijk band-)omtrek. Wisselen naar banden met een andere omtrek resulteert dus inderdaad in andere gegevens in de OMNI.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

Gisteren mijn banden 0,4 bar opgepompt.

En deze morgen was mijn rit van 50 km ongeveer 300m korter op de Omni.

Bandenspanning heeft dus wel degelijk invloed.
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

...en daarom kun je de afgelegde afstand van 1 wielomtrek niet in de OMNI aanpassen, daar waar je dit bij losse snelheidsmeters wel kunt doen. Reden: je kunt je maximum snelheid daarmee beïnvloeden.
Witte ST3 van maart 2019
WimVDB
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2019, 12:58

Ik heb net winterbanden gemonteerd die 1cm minder diameter hebben dan de originele.
Erg vervelend dat de bandenomtrek niet aangepast kan worden, alvast om 2 redenen
1. afstandsmeting loopt fout
2 topsnelheid duidelijk lager gelimiteerd

Bandenomtrek aanpasbaar maken is mogelijk bij iedere prul van een fietscomputer... beetje teleurstellend voor een merk als stromer!

Kan er iemand me vertellen dat ik fout ben?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het aanpassen van de bandomtrek maakt opvoeren mogelijk. Daarom mag het niet. Technisch en juridisch is je Stromer een brommer. Een merk als Stromer is daarmee gebonden aan strengere regels dan fietsen met hun prullen van computers.

Dus ja, je bent fout ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tja... Mijn fiets voldoet aan diezelfde toelatingseisen, maar bij mij is het wel instelbaar :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Opvoeren is verboden. Dat de snelheid van jouw Bulls op deze manier gemanipuleerd kan worden, zegt mij alleen dat Bulls er minder zwaar aan tilt dan Stromer als eindgebruikers dit doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 25 nov 2019, 21:54 Opvoeren is verboden. Dat de topsnelheid van jouw Bulls op deze manier gemanipuleerd kan worden, zegt mij alleen dat Bulls er minder zwaar aan tilt dan Stromer als eindgebruikers dit doen.
Ik weet niet precies in welk bereik het bij mij instelbaar is, maar gezien de minder krachtige ondersteuning op mijn fiets lijkt het me iets waar je alleen iets bij harde wind mee iets aan hebt. Zeker bij ST2 en krachtiger wordt dat inderdaad wel een ander verhaal.

Ik zal eens een keer testen hoe ver ik mijn fiets kan krijgen als het hard waait. Volgens mij valt er niet zo heel veel op te voeren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie