Klever 1200Wh accu

SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Bedankt voor het delen.

Het geeft alleen nog niet echt een heel duidelijk beeld van het bereik. Ik vraag me af wat het bereik is onder deze omstandigheden:

- Windkracht 1 à 2
- Aanhouden van minimaal 45 op de teller onder alle omstandigheden behalve bij afremmen kruispunten/stoplichten
- Hoogste stand/vol vermogen (op mijn Klever kon ik dit ook met stand 2 bereiken)
- Rit met evenveel wind mee als wind tegen
- Opname rit met GPS/smartwatch/Strava telefoon voor werkelijke gemiddelde snelheid

En een zelfde soort rit met meer wind (3 à 4).

Gezien de meeste hier woonwerkritten doen zijn duurtesten met lage gemiddelden minder interessant. Persoonlijk streef ik altijd om minimaal 45 op de teller aan te houden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

SirJohnDoe schreef: 02 apr 2021, 13:04 En een zelfde soort rit met meer wind (3 à 4).
Dit geeft je een aardig idee onder bovenstaande omstandigheid:

viewtopic.php?p=96961#p96961

Officieel windkracht 3, maar ik woon aan de kust en hier heb je altijd meer wind en windstoten. Met daarbij ook de notitie dat ik klein en licht ben (1,64m/56kg).

Continu volle bak gereden, behalve in de dorpskernen (allemaal 30km zones), afslagen etc. Ik schat dat een gemiddeld persoon een actieradius van rond de 60km heeft met dit tempo en onder deze omstandigheden.

Met de X-Speed Alpha, die heeft wel de sterkste motor van de X-Speed vloot.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

SirJohnDoe schreef: 02 apr 2021, 13:04
Gezien de meeste hier woonwerkritten doen zijn duurtesten met lage gemiddelden minder interessant.
Ik snap dat er hier velen rondhangen die hun SP voor woon-werk verkeer gebruiken, alleen maar hard willen fietsen over korte afstand en ook alleen maar geïnteresseerd zijn in informatie daarover.

Ik zit in een andere categorie, ik ben een tour fietser, ik wil harder dan 27 km/u maar ook een bepaalde afstand afleggen. Alhoewel wij tourfietsers hier in de minderheid zijn, zijn er misschien toch lezers die willen weten of het mogelijk is om een lekker afstandje te fietsen. Voor hen schrijf ik dan toch maar op wat mijn bevindingen zijn.
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

SirJohnDoe schreef: 02 apr 2021, 13:04 - Rit met evenveel wind mee als wind tegen
Daar heb je met een woon-werk rit weer weinig aan, tenzij je heen een terug gaat zonder tussendoor op te laden (maar da's minder goed voor je accu)...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Hallo Allemaal
Even een vraag , maakt het nog uit of je de accu van Klever plat legt om op te laden of is het verstandiger om , net als op de fiets, de accu rechtop te houden tijdens het laden laden ? Ivm het risico op omvallen tijdens staand laden buiten de fiets.
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zo stabiel mogelijk neerleggen of zetten, verder boeit het niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Perfect , bedankt
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Bicarbonaat

ik heb de 1200wh , en mijn eerste bevinding is
na 40km afstand @45kph , is de batterij nog op 50%
Plaats reactie